Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jack Daniel skrev:Av alla de matcher som hittills spelats, tycker jag inte en målskytt behövs, utan fler SPELFÖRDELARE, sådana som har förmågan att hitta öppningar i anfallszon.

Om man tänker efter, så har DIF i många matcher var väldigt effektiva, sett till spelet.

Jag anser vi främst behöver backar.
Men ändå vore Sjögren ett helt ok nyförvärv.
Jag håller i stort sätt med dej om att en back skulle vara det vi mest behöver. Om man tittar vad vi har för backar nu så har vi ju några riktigt bra å tuffa som Fernholm, Ribbenstrand å Pettersson. Som jag nämde tidigare i ett annan tråd så tycker jag att Aki Pettri Berg i skulle vara en bra värvning med tanke på att han är en stor å tuff back precis som dom jag nämde. Sen en back som gör många mål som Rikard Linter. Om man kan hitta en sån?!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Det vi saknar idag på backsidan är en högerfattad PP-back samt en tvåvägsback i klass! Den varan finns det gott om, nån som vi borde kontakta är Kranjc, killen är fan bra vass alltså. Ett stort misstag av DIF som lät han gå till SSK, även fast han inte lirade en match för de.
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bjurling_39 skrev:
Jack Daniel skrev:Av alla de matcher som hittills spelats, tycker jag inte en målskytt behövs, utan fler SPELFÖRDELARE, sådana som har förmågan att hitta öppningar i anfallszon.

Om man tänker efter, så har DIF i många matcher var väldigt effektiva, sett till spelet.

Jag anser vi främst behöver backar.
Men ändå vore Sjögren ett helt ok nyförvärv.
Jag håller i stort sätt med dej om att en back skulle vara det vi mest behöver. Om man tittar vad vi har för backar nu så har vi ju några riktigt bra å tuffa som Fernholm, Ribbenstrand å Pettersson. Som jag nämde tidigare i ett annan tråd så tycker jag att Aki Pettri Berg i skulle vara en bra värvning med tanke på att han är en stor å tuff back precis som dom jag nämde. Sen en back som gör många mål som Rikard Linter. Om man kan hitta en sån?!
Lintner många mål? 6 mål i år, och -10 i statistiken. Det imponerar verkligen inte. Nej, en stabil defensiv back är vad vi behöver. Inte en offensiv som spelar mer forward än back.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Nu börjar jag tappa all respekt för styrelsen och tränarna i Djurgården. Det här är som sagt inte en spelare som kan vinna matcher åt oss. Låt oss tänka om från början nu och kontakta Per Eklund. Det är en målgörare, något som Djurgården desperat behöver i detta läge.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Vad ska vi med Per Eklund till, han är slut enligt mig på 20 matcher i Tyska ligan har han gjort 4mål och 2 ass.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

pekka21 skrev:Vad ska vi med Per Eklund till, han är slut enligt mig på 20 matcher i Tyska ligan har han gjort 4mål och 2 ass.
Per Eklund gjorde en jävligt bra säsong förra året. Spelar han så i år med om han kommer till elitserien skulle nog vilket lag som helst vilja ha honom.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Förra året ja, men den här säsongen då, man är inte bättre än sin förra säsong. Kan man inte prestera i Tyska ligan så tycker jag att han är inget att ha. Eklund är ingen spelare för framtiden han är 36 nu och lägger av snart bättre att hitta någon i 25-29års åldern.

Ålderssammansättningen i laget är skrämmande dåligt, finns knappt några i 25-29års åldern, fungerar inte att ha några juniorer, första års seniorer och sedan äldre herrar över 30 det är för stort glapp där emellan.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Vi behöver spelare som kan BYGGA UPP spelet. :?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Det vi saknar idag på backsidan är en högerfattad PP-back samt en tvåvägsback i klass! Den varan finns det gott om, nån som vi borde kontakta är Kranjc, killen är fan bra vass alltså. Ett stort misstag av DIF som lät han gå till SSK, även fast han inte lirade en match för de.
Det verkar som att de hörde din bön. Jiri Marusak är högerfattad och ska tydligen ha ett bra skott, skicklig i PP samt att han är stabil bakåt. TACK för att DIF agerar! TACK!
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jo, men han är inte den renodlade PP-backen jag söker. Han är istället den tvåvägsbacken jag efterlyste. En som är en PP back är t.ex. Lintner, jag söker dock en Lintner fast med en någorlunda defensiv.

Hamrlik eller Cartelli är spelare som skulle passa in i DIF, främst Cartelli.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kan inte uttala mig om Cartelli då jag inte har sett honom spela, men Hamrlik däremot, han skulle vara en riktig powerboost för DIF, minuset är dock att han lär kräva en rätt så fet lön.
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Vi tänker inte på samma Hamrlik ska du nog se...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Näe fan det gör vi inte. Vad tänker jag med!? :roll: Roman har väl fortfarande ett år kvar på sitt kontrakt med Calgary... Vilken Hamrlik tänker du på?
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Martin Hamrlik i Zlin, Marusaks tidigare klubb.
Bild
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

KANON Djurgår'n med en välmeriterad back som nyförvärv. :lol:
Skriv svar