Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av crike »

Även i Malmö kommer det hämtas ut minst ett kolli i förhoppningsvis nästa vecka :D
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Henke_F »

ciirree skrev:
Andspe skrev:Fast nu heter ju ölen Alberget 4A och bryggs av Grebbestad Bryggeri. Sen om dem väljer att sponsra DH fungerar väl på samma sätt som att Åbro sponsrar aik?
Hur menar du nu? Det är inte samma sak att sponsra ett lag som att göra reklam på nätet för alkohol.
Grebbestads VD får inte ens gå ut på Facebook o skriva: Köp denna ölen och budra till DH med 5kr/öl.

Edit: Jag är väldigt stressad just nu i några ärenden. Skriver ett längre inlägg när jag är hemma om vad jag menar exakt!

Hoppas inte det går emot något då att Grebbestads Bryggeri har detta på sin fejjan-sida, dom säger ju inte något om pengar men bara så systemet inte kan klanka ner på det inom parantes:
Grebbestad Bryggeri
Idag har nöjet att släppa vår nya öl Alberget 4A (Djurgårdsölen), den har artikelnummer 1124201 på systembolaget.

Två kollin beställt iaf till Södra Norrland.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

DIFtorped skrev:Har också beställt! Tyvärr dricker jag inte längre, men bjuda till andra går bra, tänker speciellt på brorsan som är en råtta, hoppas han tycker biran är god.
Haha, har icke bättre vetande kompisar jag med som håller på fel lag. Skall försöka bjuda dom på Alberget och bara säga att det är en ny öl i beställningssortimetet och hoppas att dom beställer själv, hehe.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Beställde ett kolli.

Hur mycket/flaska går till Djurgårdshjälpen?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Beställde ett kolli.

99% säker på att det är 5kr/flaska. :) Rätta mig om jag har fel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

MarcusDaze skrev:
mb81 skrev:Beställde ett kolli.

99% säker på att det är 5kr/flaska. :) Rätta mig om jag har fel.
Helt rätt. Alltså 75 kr/back :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Henke_F skrev:
ciirree skrev:
Andspe skrev:Fast nu heter ju ölen Alberget 4A och bryggs av Grebbestad Bryggeri. Sen om dem väljer att sponsra DH fungerar väl på samma sätt som att Åbro sponsrar aik?
Hur menar du nu? Det är inte samma sak att sponsra ett lag som att göra reklam på nätet för alkohol.
Grebbestads VD får inte ens gå ut på Facebook o skriva: Köp denna ölen och budra till DH med 5kr/öl.

Edit: Jag är väldigt stressad just nu i några ärenden. Skriver ett längre inlägg när jag är hemma om vad jag menar exakt!

Hoppas inte det går emot något då att Grebbestads Bryggeri har detta på sin fejjan-sida, dom säger ju inte något om pengar men bara så systemet inte kan klanka ner på det inom parantes:
Grebbestad Bryggeri
Idag har nöjet att släppa vår nya öl Alberget 4A (Djurgårdsölen), den har artikelnummer 1124201 på systembolaget.

Två kollin beställt iaf till Södra Norrland.
Nej där säger dem ju bara att dem släppt en ny öl.
Samtidigt är det där från företaget så jag tror inte det ska vara några problem (Grebbestad måste ju ha mer koll i det än vad jag har) :)

EDIT: Samtidigt så upprepar jag. Dem här "lagarna" är så j*vla krångliga att ibland måste jag själv gå tillbaka till mina anteckningar som sades i telefonen för att se om jag tänker rätt. Haha.

Har ni frågor angående vad ni kan skriva så PM:a mig.
Men kort och gott: Är ni privatpersoner utanför DH så gör gärna ett litet inlägg på Twitter eller Facebook om vad ni tycker om den :)
Vad jag har förstått det så kan ni inte göra olaglig reklam eftersom ni inte har några ekonomiska intressen i ärendet.

Ex. Annars hade ju alla som lägger upp en festbild med öl som Heineken eller Carlsberg i handen varit reklam. Sådana bilder förekommer ju hela tiden!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Någon som vet hur många medlemmar DIF Hockey har? Tycker att vi som supportrar måste bli/fortsätta vara medlemmar och något vi måste satsa på till nästa säsong oavsett vilken serie vi spelar i (läs HockeyAllsvenskan). Om DIF kan få 10 000 medlemmar (inte helt orimligt enligt mig då forumet har 4283 medlemmar) är detta 4 miljoner vi kan lägga på klasspelare. Kan man inte skapa ett Medlem Guldkort med fler erbjudande till ett högre pris? Kan vi även sälja 100 000 flaskor öl blir det i alla fall en halv miljon till. Några andra förslag på hur vi kan öka intäkterna för vår blödande klubb?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Örebroarn skrev: Några andra förslag på hur vi kan öka intäkterna för vår blödande klubb?
Lägg ner fotbollen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:
Örebroarn skrev: Några andra förslag på hur vi kan öka intäkterna för vår blödande klubb?
Lägg ner fotbollen?
Lägg ner hela fotbollsallsvenskan. Pajasliga iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:
minalman skrev:
Lägg ner fotbollen?
Lägg ner hela fotbollsallsvenskan. Pajasliga iallafall.
Några procent av alla pengar som slängs på Tele2 (Arenan) skulle via Djurgårdshjälpen ge oss ett starkt hockeylag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

minalman skrev:
Lägg ner fotbollen?
Haha lite drastiskt kanske? Men seriöst så hoppas jag att vi kan få ihop fler medlemmar för dessa intäkter är livsnödvändiga. En annan sak jag tänkt på när jag varit på Hovet är varför man inte säljer halsdukar utanför entréerna (kanske dem gör men i så fall har jag missat det). Skulle lätt dra in lite extra cash då en del som glömt/inte har halsduk skulle köpa.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Örebroarn skrev:
minalman skrev:
Lägg ner fotbollen?
Haha lite drastiskt kanske? Men seriöst så hoppas jag att vi kan få ihop fler medlemmar för dessa intäkter är livsnödvändiga. En annan sak jag tänkt på när jag varit på Hovet är varför man inte säljer halsdukar utanför entréerna (kanske dem gör men i så fall har jag missat det). Skulle lätt dra in lite extra cash då en del som glömt/inte har halsduk skulle köpa.
Tror definitivt på en medlems raid där vi kan få in en hel del, lite förtjust i halsduk iden också, kanske inte bara halsdukar men få mer souvenirer sålda.
macin

Inlägg av macin »

30 bärs beställda!

Edit: Fick tjejen att beställa 15 också :)
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Fick min order makulerad av Systembolaget. Min beställning gjordes 10:06 1/4.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar