Challe Berglund
Re: Challe Berglund
En mörk dag. Passande för Svarta November. Antagligen nödvändigt men det är mig likgiltigt. Jag önskade så mycket att få se laget med Challe i spetsen fira återkomsten till ES (i mitt drömscenario) - en ny legend skulle födas. Odödlighet och ära. Av det blir det nu inget av, med Challe. Fan.
I övrigt har jag inget att säga om lösningen.
I övrigt har jag inget att säga om lösningen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Challe Berglund
Hur kunde du veta det där i förrgår? Hoppas du har rätt om Säcken också!minalman skrev:Jag tror det inom kort kommer ett pressmeddelande att Challe tar time-out som tränare och börjar arbeta mer som Sportchef med att bygga ett lag "post lockout".
Då blir det snyggare än ett rent avsked.
Zabel tar över tills vidare, men det blir Säcken nästa vecka.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Säcken kanske inte ville?DWPJS skrev:VARFÖR TAR MAN INTE UPP SÄCKEN FÖR
-
Cirkus DIF: Zabel tar över efter Hardy Nilsson, Challe tar över efter Zabel och Zabel tar över efter Challe...
Jaja, hoppas på det bästa
DIF Småland
Jaja, hoppas på det bästa
DIF Småland

Zablar också! Jag hade likt många andra hellre sett Säcken som ny huvudtränare. Same, same but different, men man får väl hoppas på det bästa.
Sen tar väl säkert Hardy över om det går dåligt för Zabel.
- minalman
Challe Berglund
Och sedan kommer nog Säcken och cirkeln är sluten.läägetdåå skrev:Sen tar väl säkert Hardy över om det går dåligt för Zabel.
Edit: eller var Micke och Montén ensamma en sväng?
Senast redigerad av minalman den 2012-11-16 12:15:06, redigerad totalt 1 gånger.
Kommer inte bli ett dugg bättre med zabel.
Det är ju något som är genomruttet i hela föreningen, eftersom alla tränare och spelare misslyckas här!
Det är ju något som är genomruttet i hela föreningen, eftersom alla tränare och spelare misslyckas här!
Losing all hope was freedom.
-
Ja då har vi verkligen knytit ihop säcken...
minalman skrev:Och sedan kommer nog Säcken och cirkeln är sluten.läägetdåå skrev:Sen tar väl säkert Hardy över om det går dåligt för Zabel.
- minalman
Challe Berglund
ASG!Blueberry hill skrev:Ja då har vi verkligen knytit ihop säcken...
minalman skrev:Och sedan kommer nog Säcken och cirkeln är sluten.läägetdåå skrev:Sen tar väl säkert Hardy över om det går dåligt för Zabel.
- zetterberg_88
Challe Berglund
Ni ville ha en förändring nu har det skett en förändring innan hans ens börjat träna laget klagar ni herregud...
Zabel fick ju till ett strukturerat spel förra säsongen efter han tog över Nilssons jobb. Sen tog Challe över och det började se ut som det har gjort hela denna säsong.
Vad som än händer ge han en chans fär fan.
Zabel fick ju till ett strukturerat spel förra säsongen efter han tog över Nilssons jobb. Sen tog Challe över och det började se ut som det har gjort hela denna säsong.
Känns sådär. Jag har hela tiden ansett att vi behöver en tränare med mycket rutin som har varit med länge och vet vad det handlar om. Ännu en gång satsar vi på en av våra juniortränare istället.
Zabel har stått i båset hela säsongen och även om Challe verkar vara tjurskallig så borde Zabel ha haft chansen att göra förändringar redan. Som assisterande tränare måste man väl säga till huvudtränaren vad man tycker är fel? Med tanke på hur det gått på slutet borde Challe ändå varit öppen för alla förslag från sina assistenter.
Att man inte lyfter upp Säcken, som har rutin, är för mig en gåta. Jag hoppas att det ska gå bra för Zabel, men ännu en gång så gör styrelsen den förändring som på pappret framstår som den absolut sämsta tänkbara. Vilken chansning detta är. Jag tvivlar på att det går hem.
Zabel har stått i båset hela säsongen och även om Challe verkar vara tjurskallig så borde Zabel ha haft chansen att göra förändringar redan. Som assisterande tränare måste man väl säga till huvudtränaren vad man tycker är fel? Med tanke på hur det gått på slutet borde Challe ändå varit öppen för alla förslag från sina assistenter.
Att man inte lyfter upp Säcken, som har rutin, är för mig en gåta. Jag hoppas att det ska gå bra för Zabel, men ännu en gång så gör styrelsen den förändring som på pappret framstår som den absolut sämsta tänkbara. Vilken chansning detta är. Jag tvivlar på att det går hem.
Avgå Jocke.
- minalman
Challe Berglund
Med Zabel kanske vi vunnit KS i våras!zetterberg_88 skrev:Ni ville ha en förändring nu har det skett en förändring innan hans ens börjat träna laget klagar ni herregud...
- minalman
Challe Berglund
Zabel är 41 år och kunde vara farsa till många som skriver här. Bara för att man tränar juniorer är man ingen junior.
Hela den här cirkusen måste var otroligt förvirrande för spelarna. Kanske inte är så konstigt att dom ser ut som yra höns ibland.
Nu tycker jag att vi kör på detta koncept säsongen ut, oavsett resultat.
Inge gnäll bara kärlek och support!
Och jag vill tacka Challe för hans helhjärtade försök. Jag tror på honom som sportchef.
Nu tycker jag att vi kör på detta koncept säsongen ut, oavsett resultat.
Inge gnäll bara kärlek och support!
Och jag vill tacka Challe för hans helhjärtade försök. Jag tror på honom som sportchef.