Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
JohanPez skrev:
Djurgårn skrev:Printz är jag osäker på. Jag har svårt för backar som inte kan slå ett bra första pass. Han må vara duktig defensivt men jag tycker han drar på sig på tok för mycket dumma utvisningar.

DT vet jag inte riktigt heller då hans historik med hjärnskakningar inte är den bästa vilket gör att han " fegar ur" i närkamperna.
Printz tog för många utvisningar förra sässen men inte fasen har han gjort det i år?
Han har lyft sig och blivit mer säker med puck och jag ser gärna att han är kvar oavsett serie.
Felet är att vi tar för få utvisningar, inte för många. Vi är ledande i fairplay-ligan, det är inte de järnkaminer som jag har lärt mig älska. Det är disciplinerade minikaminer. Vad bra det gick för den idén, verkligen!

Sen ska det vara rätt utvisningar också.
Du kan väl inte eftersöka fler utvisningar? Jo ja spela tufft och allt det där men fler utvisningar skulle inte gynna någon förutom motståndarna.
Inte per se, men vi har spelat alldeles för snällt. Det är ett värre problem än ett boxplay då och då. Det gäller för spelarna att dels positionera sig i det fysiska spelet, dels känna på gränserna så att vi utnyttjar hela reglementet, dels tända laget med en hård tackling då och då, osv osv.

Det är inte ovanligt att samma lag vinner både elitserien och utvisningsligan (dock ej i år). Se HV.

Alla utvisningar är inte onödiga. En del är onödiga. En del är korkade. En del är nödvändiga. Sen är det kanske för självklart att nämnas, men jag gör det ändå. En onödig hakning med 3 minuter kvar i underläge är givetvis inte produktivt alls.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Måste bara skriva en sak, varenda gång jag hör Calle Johansson på Viasat så ser jag signaturen "sensei" framför mig. Du och han verkar ha 99.99% överensstämmande åsikter om hockey. Är du helt enkelt Calle egentligen??? :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Måste bara skriva en sak, varenda gång jag hör Calle Johansson på Viasat så ser jag signaturen "sensei" framför mig. Du och han verkar ha 99.99% överensstämmande åsikter om hockey. Är du helt enkelt Calle egentligen??? :wink:
Haha. I wish. Jag tycker mycket om honom och ser Calle som det enda positiva som finns med Göteborg, vid sidan av liseberg.

Tyvärr det närmsta jag kommer är att jag såg honom på Sawgrass Mills i florida härom året.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Måste bara skriva en sak, varenda gång jag hör Calle Johansson på Viasat så ser jag signaturen "sensei" framför mig. Du och han verkar ha 99.99% överensstämmande åsikter om hockey. Är du helt enkelt Calle egentligen??? :wink:
Haha. I wish. Jag tycker mycket om honom och ser Calle som det enda positiva som finns med Göteborg, vid sidan av liseberg.

Tyvärr det närmsta jag kommer är att jag såg honom på Sawgrass Mills i florida härom året.
Då hade jag lite rätt trots allt! Tycker Calle är rätt skaplig också, men har fullkomligt tröttnat på gaphalsen Holmgren. Han var hinkvis bättre på Canal+ i mitt tycke.

Aja, har naturligtvis inte ett skit med tråden att göra så carry on alla(h).
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Ölvestad - Otto - Linkan
Wiklander - Jocke Eriksson - Kempe
Fimpen - H. Eriksson - Blomstrand
Persson - Weigel - Junior

Gustafsson - Någon kanadensare typ
Lenhammer - Bibic
Holm - Fredrik Ericson

Tellqvist

Vi lär knappast ha ett så här bra lag i allsvenskan dock, de som inte är med från nuvarande lag antar jag flyr fältet. Mackan signar för LHC typ.

Tror dock vi förlorar Kempe.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
grensle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av grensle »

Alla andra skriver sina önskelistor om vilka spelare som ska vara kvar, så jag tänkte väga in mig själv där med. Utan hänsyn till kontrakt osv:

Tellqvist (uppenbara anledningar)
Sandberg (klart han inte är bra om han aldrig får spela, ge honom en chans)

Holmqvist (med bra defensiva backar vågar han nog bidra mer offensivt än han gjort denna säsong)
Claesson (kommer utvecklas till något bra, lägg på lite tyngd och träna bort osäkerheten)
Printz (bästa back sett över hela säsongen)
D Tjärnqvist (få honom att ta en mer offensiv roll, vilket skott han visat upp i KS)
Gustafsson (som Claesson, men med bättre potential)

Låna ut Holm en säsong, han kanske kan bli något. Dumpa resten och fixa in minst en defensivt stabil back + någon bänknötare att ha vid skador.

1:a-kedja
Kempe
Ottosson
+en inköpt målskytt

2:a-kedja (köttarkedjan, vilket kommer behövas i HA)
Ölvestad
Fimpen
Åberg

3:e-kedja
Norman
Blomstrand
Nilsson (men för fan inte som kapten)

4:e-kedja
T Eriksson (bra att ha för rotation i kedjor när det behövs)
+ett par breddspelare.

Detta förstås förutsatt att vi inte får in någon ny namnkunnig forward. Jag är pessimist och är rädd för att ledningen kommer att fortsätta missköta föreningen på samma sätt som de gjort, detta är vad Challe kan åstadkomma på egen hand.
encore

Inlägg av encore »

ludde- skrev:
Tror dock vi förlorar Kempe.
Kempe sa i början av säsongen att han gärna hade spelat resten av sin karriär i Djurgården!!
Snart får vi väl se om det bara var tomma ord :)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

grensle skrev:Alla andra skriver sina önskelistor om vilka spelare som ska vara kvar, så jag tänkte väga in mig själv där med. Utan hänsyn till kontrakt osv:
Tycker dock du kan ta hänsyn till ekonomi. Skulle vi ha råd med det där i HA?
Avskaffa tre mot tre.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Tidigt under fjolårets Silly Season började jag här på forumet ofta prata väl om, och rekommendera DIF två billiga, kontraktslösa och väldigt, väldigt underskattade spelare som jag hade detaljgranskat och analyserat.

Hur fan gick det nu då sedan för dessa två enskilda spelare , Robert Rosén och Ryan Lasch som jag gärna ville få se i Djurgårdströja, och som ni argumenterade emot?

Robert Rosén - poängkung i elitserien. Ryan Lasch vinnare av poängligan i Finland, SM-liiga.

Told you so, fuckers.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:Tidigt under fjolårets Silly Season började jag här på forumet ofta prata väl om, och rekommendera DIF två billiga, kontraktslösa och väldigt, väldigt underskattade spelare som jag hade detaljgranskat och analyserat.

Hur fan gick det nu då sedan för dessa två enskilda spelare , Robert Rosén och Ryan Lasch som jag gärna ville få se i Djurgårdströja, och som ni argumenterade emot?

Robert Rosén - poängkung i elitserien. Ryan Lasch vinnare av poängligan i Finland, SM-liiga.

Told you so, fuckers.
Jag tror vi alla har genom åren rekommenderat både spelare som visat sig bli fynd och floppar. Rosén var det ju många som vill ha ja. Lasch också. Men såklart det också fanns goda argument emot att kanske inte satsa på dom. De var ju inga givna stjärnor på något sätt. Sedan har ju Rosén visat sig bli ett megafynd. Lasch är väl inte på samma nivå, med tanke på hur mycket sämre den finska ligan är.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Shitkicker skrev:Tidigt under fjolårets Silly Season började jag här på forumet ofta prata väl om, och rekommendera DIF två billiga, kontraktslösa och väldigt, väldigt underskattade spelare som jag hade detaljgranskat och analyserat.

Told you so, fuckers.
Någon du kan rekommendera iår?
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:
Told you so, fuckers.
Lasch är väl inte på samma nivå, med tanke på hur mycket sämre den finska ligan är.
Vi har ju pratat om det här. Den finska ligan har kört om elitserien. Se t ex http://www.coppernblue.com/2010/3/11/13 ... e-rankings

Shitkicker: Bra scoutat och välkommen tillbaks, var har du vart i en månad? Suttit inne?
Jonssons

Inlägg av Jonssons »

Conny Strömberg, nuff said, sätt han på rehab först och införskaffa fotboja med siren aka flygalarm som tjuter när han är inom 100m från systemet
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag håller med om att många ligor är på väg om ES. Tyska och Schweiziska exempelvis. Men finska håller jag fan efter ett tag till. Med tanke på alla spelare som kan ösa in poäng där för att sedan komma hit och vara tokusla.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:
Told you so, fuckers.
Lasch är väl inte på samma nivå, med tanke på hur mycket sämre den finska ligan är.
Vi har ju pratat om det här. Den finska ligan har kört om elitserien. Se t ex http://www.coppernblue.com/2010/3/11/13 ... e-rankings

Shitkicker: Bra scoutat och välkommen tillbaks, var har du vart i en månad? Suttit inne?
En artikel från 2010? Finska ligan är mil sämre än den svenska. Tro mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst