Jim Morrison skrev:Andreas Englund och Adam Ollas Mattsson imponerar mycket mot Canada Team West i World Under-17 Hockey Challenge. Det gör även Timashov men han tillhör väl Modo snart?
http://www.fasthockey.com tror jag visar alla matcher via (förvisso dålig) stream. Det är gratis bara man registrerar sig.
Här är schema;
http://www.hockeycanada.ca/index.php/ci ... a_id/1.htm
Bäst är dock William Nylander... Fyfan vad han är bra. Sveriges nästa superstjärna.
Ollas Mattsson tycker jag är riktigt riktigt bra. Vi har ett par bra, fysiska, backar i antågande.
BOMBOM BOUCHARD skrev:android skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Morwin skrev:alla sticker till MODO jävla va bra ! fan har dem som inte DIF har förutom äckliga Foppa ?
Är rätt övertygad om att de har betydligt bättre träningsförhållanden.
Närheten och tillgängligheten för att nämna några faktorer.
Rätt risigt att vara hockeyspelare i Stockholm om man jämför med de flesta andra klubbarna.
Vår fördel är väl...att vi heter Djurgården. Vad mer?
Tja, vi har bra instruktörer på alla nivåer, vi är ett bra skyltfönster mot övriga världen (på gott och ont).
Timashovs skäl är vad jag har hört att han inte är nöjd med speltiden i J20. Kraven är väldigt höga och lär inte direkt sänkas. Modo är bra på att lova saker, sen får vi väl se hur det blir.
Tycker också att det är jävligt trist om han drar, samtidigt så är det som det är. Kempe drog inte heller pga träningsförhållanden. Inte heller Kylington. Tror att folk underskattar utvecklingsmöjligheterna på juniornivå i Stockholm. Däremot på ungdomsnivån är det tight. Dock så har vi så många spelare så det spelar ingen större roll.
Hur bra är Ångermanland nu för tiden? Trots deras närhet till allting. Jämför med typ Gästrikland som ändå lyckas bra.
Frågan är vad vi har som inga andra har?
Håller med om att vi är Djurgården och ett bra skyltfönster.
Sedan då?
Vad har vi som är bättre?
Som jag ser det har andra föreningar fler faktorer som talar till deras fördel än vad vi har.
Att vi ändå står oss väl beror mycket på vårt stora urval av spelare. Jämför med Saik eller Brynäs där kommer fram hyffsat många bra spelare från ett betydligt mindre urval.
Kanske lika bra att slå fast att de flesta fördelar andra klubbar har är faktorer vi inte råder över.
Närhet och tillgänglighet för att nämna några.
Svårt att säga när man inte känner till våran verksamhet till 100% och särskilt inte andras verksamhet.
Inget snack om att Brynäs och SAIK gör ett otroligt bra jobb, men går det att säga att dom lyckats bättre än oss senaste 5-6 åren? Åberg, Wennberg, Zibanejad, Cehlin, Brodin, Josefson, Krüger, Lennhammer, Holm, Gustafsson, Arnesson, Norman, Blomstrand, Claesson, Engqvist, Eklund, Owuya. Sen finns det en del som lirat på skapligt hög nivå som Hank, Calle G, Ahlén, Söder, Ridderwall, Strömberg, Mitman. Har säkert glömt någon.
Det är ju inte heller så att alla som kommer fram i Brynäs är från Gävle heller utan dom plockar ju spelare från övriga landet. I deras J20-lag är 5/8 backar från andra ställen än gävle med omnejd. Totalt 10 spelare är från övriga landet. Ger ju också ett större urval. Ser man på dom framgångsrika spelare som dom har fått fram senaste åren är det ändå imponerande många från närområdet typ Järnkrok, Lindholm, Molin, Silvferberg medan spelare som Bertilsson, Johan Larsson och Svedberg inte är från närområdet.
Skellefteå får fram lagom bra spelare. Samtidigt har man senaste åren haft ett ruggigt bra lag med väldigt kompetenta stomspelare vilket har gjort det lätt för deras juniorer att anpassa sig. För ärligt talat, hur många av deras juniorer har lyckats gå vidare? Rundblad måste man ju säga är en extremt stor talang. Tim Erixon är ju också väldigt duktig. O.Lindberg börjar ju utvecklas nu, men det är ju inga mängder med NHL-spelare som produceras. Vilket INTE heller behöver vara något negativt. Dom får behålla spelare som är kompetenta ES-spelare.
Visst spelar urvalet in, men det kan inte vara hela sanningen.
Närheten tar du upp ett par gånger. Dom flesta spelarna i DIF bor runt stockholm och lär således ha 10-30 minuter in till hovet kommunalt. Att alla spelare ute i landet bor precis vid sin hall stämmer inte. Tror att det är ungefär liknande avstånd faktiskt. Däremot så blir avståndet till släkt och vänner större om du väljer skellefteå, något som kan vara dåligt för en del spelare och bra för en del.
I DIF har juniorerna träningstid 6-7 dagar i veckan och 2-4 ggr i veckan tränar man två pass om dagen på is, jag tvivlar på att ännu mer istid skulle göra en kausal skillnad. Däremot att kunna stå kvar och nöta detaljer efter träningen skulle såklart vara väldigt bra.
Blev en del text. Kan väl sammanfatta det med att jag tror att spelarna i DIF erbjuds tillräckligt mycket istid för att utvecklas maximalt. DIF har genomgående duktiga instruktörer, man har en plan som man vet fungerar, man har en ledare (KG) som har god erfarenhet och kan se förändringar och man har en tradition av att utveckla och släppa fram spelare. Jag tror att det är väldigt individuellt. En del spelare behöver komma bort från Stockholm och alla lockelser här för att bara kunna fokusera på hockeyn. Andra behöver vara nära släkt och barndomsvänner för att kunna hämta energi och orka utvecklas.
I fallet Kylington och Timashov tror jag att deras tankar om sig själva inte stämmer med DIFs tankar.
Kan ta ett exempel som jag tagit upp förut med Kylington. Säg att han skulle få igenom sin vilja att spela J20-hockey i år. Att bli lovad det. Vi har några riktigt bra J18 spelare i Norell och Adam Ollas Mattsson som i dagsläget kanske är bättre än Kylington. Inte mycket men man är stabilare. Ska då dessa få stå tillbaka för att Oliver är yngre? Risken då är ju att dom blir lite irriterade att sämre spelare får gå före och söker sig till andra klubbar. Kylington kanske om två år tröttnar på hockey, blir skadad, väljer att testa OHL, väljer att kliva över till Färjestad eller Modo som lockar med pengar och gröna skogar. Då har vi tappat tre riktigt bra spelare istället för en.
På lång sikt tror jag att det är bättre med DIFs filosofi att man ska förtjäna att få spela på en högre nivå och inte chansa så fort en 15-16 åring är riktigt bra på den nivån.
Med Kempe och Dahlström är det ju lite annorlunda. Kempe skulle som jag förstått det stannat i DIF om Mario stannat i DIF. Dahlström är jag mer osäker på men har hört att det var något annat som gjorde att han bytte förening.
Däremot tror jag att det kan vara negativt att vi nu ligger i HA för en del nyrekryteringar även på juniorsidan.
Född till sportchef.