Det här är en riktigt vettig handlingsplansupreme skrev: ↑2021-12-14 12:43:02 Jag förstår såklart att det arbetas febrilt bakom kulisserna för att hitta förstärkningar till både ledarstab och spelartrupp och att det arbetet inte kan skyndas fram, men jag vill så gärna att klubben tar detta uppehåll som den chans till nystart som det faktiskt kan vara. Min önskelista på tidiga julklappar:
- Presentera en ny tränare snarast (Perra/Kenta/Säcken/Lillis/någon) och peka ut en tydlig riktning vad man vill ändra i spelet. Vad som helst men nämn inte framåtlutad. Ju snabbare en ny röst är på plats desto mer tid finns under uppehållet att jobba in nya idéer i gruppen.
- Ja, det kommer bli kval, men kommunicera tydligt att vi inte kommer lägga oss ner och dö. Ge oss förtroende för att ni vet vad som händer och vad ni bör göra.
- In med nya spelare. Ring Dick, locka hem Peppe Lundh och Linus Söderström. Klona Warg. Smörj agenter och spelare, lätta på lädret och klia varenda scout bakom örat efter guldkorn man kan få loss.
- Bryt mönstret i kommunikationen via sociala medier. Sänk biljettpriser, paketera matcher tillsammans för familjer till riktigt bra pris, skänk klackbiljetter till JK om det så krävs, gör saker annorlunda utåt för att väcka supportar. Skapa hausse inför mellandagarna.
- Skriv om alla slutspelsbonusar mot klara-sig-kvar-bonusar omgående!
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
-
Säsongen 21/22
Holland lämnar...äntligen någon som tar ansvar för sin usla insats och gör klubben fri från kostnader..nu förväntar jag mig att styrelsen och Kraft tar sin mats ur skolan för Dif's överlevnad...
Total genomgång av truppens spelare en och en och deras prestationer under 2021...
Vilka som verkligen vill och pallar att spela för Dif !
Fys teamet har väl sin del i detta med med tanke på sjukstugan vi har och alla är långtids skadade !?!?
Vad har alla våra DIF IKONER som uttalar sig i media nu vetat om problematiken inom organisationen men inte slagit larm !? det som vi andra påtalat i 3 - 4 säsonger men ingen tagit åt sig av i ledningen är nu ett FAKTUM !!
Total genomgång av truppens spelare en och en och deras prestationer under 2021...
Vilka som verkligen vill och pallar att spela för Dif !
Fys teamet har väl sin del i detta med med tanke på sjukstugan vi har och alla är långtids skadade !?!?
Vad har alla våra DIF IKONER som uttalar sig i media nu vetat om problematiken inom organisationen men inte slagit larm !? det som vi andra påtalat i 3 - 4 säsonger men ingen tagit åt sig av i ledningen är nu ett FAKTUM !!
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
En grej som gnager i mig ang Åberg, (Jag vet, släpp Åberg-fallet) är om vi hamnar i ett kval med Timrå, hur ska han då göra? Alltså han kan ju ev bidra med att skjuta ner "sitt lag" i HA? Hur mår man då? Eller bara en sån sak som när(om) han gör mål mot oss i kval eller ej, hur beter han sig då? Jag menar, han har ju ändå gått ut å sagt nu att han faktiskt är Djurgårdare..
Jag skulle inte vilja vara i hans (skrid)skor framöver iallafall.
Delägare
Säsongen 21/22
Han är INTE Djurgårdare, ABSOLUT inte. Åberg kan dra åt helvete, nog snackat om den horungen.Hepsnastian skrev: ↑2021-12-14 22:32:00 En grej som gnager i mig ang Åberg, (Jag vet, släpp Åberg-fallet) är om vi hamnar i ett kval med Timrå, hur ska han då göra? Alltså han kan ju ev bidra med att skjuta ner "sitt lag" i HA? Hur mår man då? Eller bara en sån sak som när(om) han gör mål mot oss i kval eller ej, hur beter han sig då? Jag menar, han har ju ändå gått ut å sagt nu att han faktiskt är Djurgårdare..
Nu är det fan nog med alibispelare och knektar. Spelare som Hank och Ahlén ska ALLTID finnas i vårt lag, vi har alltså inte en enda kamin kvar i vårt lag som mer än gärna täcker skott med näsan.
Tänker inte kasta skit på spelarna i vårt lag men de representerar fan inte mitt Djurgårn. Gör säkert så gott de kan, önskar de allt gott…men inte i Djurgårn. Fan vad jag saknar ljudet av Hanks klubba smattrandes i sargen så fort nån täckte skott eller offrande sig helhjärtat, sånt jävla svek har jag aldrig skådat.
Säsongen 21/22
Hoppas för allt i världen att varenda människa på hovet buar ut Åberg varje gång han har pucken. Han är så långt ifrån en Djurgårdare man kan komma. Har alltid bara funnits en grej i killens huvud o det e pengar. Sedan skitsnacket som går att Jocke skulle erbjudit bonus vid slutspelHepsnastian skrev: ↑2021-12-14 22:32:00 En grej som gnager i mig ang Åberg, (Jag vet, släpp Åberg-fallet) är om vi hamnar i ett kval med Timrå, hur ska han då göra? Alltså han kan ju ev bidra med att skjuta ner "sitt lag" i HA? Hur mår man då? Eller bara en sån sak som när(om) han gör mål mot oss i kval eller ej, hur beter han sig då? Jag menar, han har ju ändå gått ut å sagt nu att han faktiskt är Djurgårdare..
-
Säsongen 21/22
Håller helt med. Åberg är körd för all framtid i DIF. Tror inte han bryr sig det minsta heller.
Säsongen 21/22
Drömmen vore att skjuta ner Timrå i HA och sedan INTE se Åberg hos oss nästa säsong. Åberg är ingen Djurgårdare längre.
Säsongen 21/22
Fattar inte vad Schumacher menar med det här:
”…om vi då åker på ett par ytterligare sjukdomar eller skador kommer vi så klart att låta jävligt sargade utåt sett.”
Vaddå ”låta”, det är väl precis vad vi är… sargade! Inte bara låta som det utan vi är ju jävligt sargade redan som det är!
”…om vi då åker på ett par ytterligare sjukdomar eller skador kommer vi så klart att låta jävligt sargade utåt sett.”
Vaddå ”låta”, det är väl precis vad vi är… sargade! Inte bara låta som det utan vi är ju jävligt sargade redan som det är!
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 21/22
Bra inlägg.
Smutsnamnet vill jag inte ens ta i min mun.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- diftobbe89
Säsongen 21/22
Snart signar DIF mig, har ett jävla DIF-hjärta och kommer spela i #10
- diftobbe89
Säsongen 21/22
Det är du och den vältalige

Bara man inte kör för höga nummer, halk-Possler och #80 var nog något av det fulaste jag någonsin sett.
Spela fult
Säsongen 21/22
Hade gärna ställt upp i kvalserien. Men jag har redan lovat bort mig till Super-Bo.
Säsongen 21/22
nån som varit å sett en J20 träning? Hur går det för Videll, kör han på eller är han en 5 åring i vuxenskridskor?