ciirree skrev:Jag kollade med Jocke för ett tag sedan angående ersättere till Brodin och när det kan väntas vara klart ungefär.
Han svarade: "När en tillräckligt bra spelare på marknaden matchar våran plånbok."
Låter ju både lovande och skrämmande.
Med tanke på plånbok. Kommer AOM skriva NHL-kontrakt? Skulle vara fina pengar.
Håller med.
Han skrev också att merparten av ersättningen vi får från NHL kontrakten är inräknade sedan tidigare. Så det var nog inga jätteöverraskningar budgetmässigt gissar jag på.
Hoppas verkligen man gör ett försök på JJ, allt annat vore ju dumt.
Har inte spelat speciellt mycket i Devils, så det lär nog inte stå NHL klubbar på rad!
JE, kliv fram nu och gör en sista bra värvning!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
mb81 skrev:Fick precis höra från en bekant att han hört att Jacob Josefson funderar på att flytta hem. Kan det vara vår center?
Känns väldigt silly. Jag har dålig koll på NHL men visst har han varit ordinarie i år. Kan det finnas någon substans i det eller är det bara tjurbajs?
Citerar mig själv för länge sen. Kan min källa haft rätt. Tror fortfarande det är tjurbajs men Jocke måste iaf ha kontakt med Josefson. Dock har vi fixat vår center. Men gör ingenting att ha en bred centersida.
mb81 skrev:Fick precis höra från en bekant att han hört att Jacob Josefson funderar på att flytta hem. Kan det vara vår center?
Känns väldigt silly. Jag har dålig koll på NHL men visst har han varit ordinarie i år. Kan det finnas någon substans i det eller är det bara tjurbajs?
Citerar mig själv för länge sen. Kan min källa haft rätt. Tror fortfarande det är tjurbajs men Jocke måste iaf ha kontakt med Josefson. Dock har vi fixat vår center. Men gör ingenting att ha en bred centersida.
Går Ante sönder kan det bli knapert, om inte Ljungh studsar tillbaks igen. JJ spelade vinge i VM och gjorde det bra,
Går Ante sönder kan det bli knapert, om inte Ljungh studsar tillbaks igen. JJ spelade vinge i VM och gjorde det bra,
Tyckte Ljungh studsade tillbaka bra i slutet av förra säsongen redan. Hoppas han håller nivån man annars vant sig vid.
Skulle JJ komma får man väl kasta ut Vejdemo eller Ljungh eller om han spelar vinge. Jag har gärna det lyxproblemet.
Puckey skrev:Där rök drömmen om JJ. Nu får vi se vad Jocke kan vaska framför nytt ansikte!
Får väll hugga på den andra JJ istället, Jagr verkade inte ha många bud o välja på, borde klara av o hänga in ett par baljor i shl.
Dock så passar han väll inte riktigt in på de långsiktiga bygget med sina 46 år eller prislappen han lär ha
Rätt bra att vi värvade Joacim Eriksson. Alla andra "bättre" målvakter (Svedberg, Karlsson, Lindbäck och Johansson) som man trodde skull vända hem har hamnat i NHL/KHL.
Skulle inte vilja vara i en sits där vi satt utan förstaslips just nu.
Hur mycket tror ni att en spelare som Nick Johnson skulle begära? Potentiell toppspelare med ett något devalverat värde efter en skadedrabbad säsong där han fick magert med speltid. Skulle i mina ögon vara ett okej alternativ nu när alla hemvävda spelare har låst upp sig.
Lundh, Engqvist, Bergfors
Possler, Ljungh, Johnson
Ridderwall, Johansson, Ahlén
J. Davidsson - Vejdemo - Fjällby
Hank - M. Davidsson
Puckey skrev:Hur mycket tror ni att en spelare som Nick Johnson skulle begära? Potentiell toppspelare med ett något devalverat värde efter en skadedrabbad säsong där han fick magert med speltid. Skulle i mina ögon vara ett okej alternativ nu när alla hemvävda spelare har låst upp sig.
Lundh, Engqvist, Bergfors
Possler, Ljungh, Johnson
Ridderwall, Johansson, Ahlén
J. Davidsson - Vejdemo - Fjällby
Hank - M. Davidsson
Även om lönen gått ner på Johnson så verkar det bli dyrare med honom nu än de tre tidigare åren på grund av dyrare skatter nu som jag förstått det. Vet inte hur det funkar men något jag hört.
Så det skulle bli billigare att ta in någon från AHL. Sen är det förmodligen en större chansning. Men tyvärr måste vi nog chansa lite på sista forwardsplatsen.