Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
S. Skuggan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av S. Skuggan »

Isabo skrev:
S. Skuggan skrev:
minalman skrev:Egentligen ser det bra ut. Vi har haft en lång period av oavgjorda matcher som vi borde tagit tre poäng i minst hälften. Och nu har vi haft en tung period med stolpe ut och knappa förluster (utom borta mot Timrå). Från och med Asplöven den 4/12 kommer vi att rada upp segermatcher! Det är det sannolika!
Jo hoppas kan man ju, men till sist är det faktiska resultat som behövs. Var låg vi vid denna tidsäsongen 12/13?
Låg vi inte i princip där vi är nu? Strax under playoffplats med sex poäng tillgodo på allsvenskt kval. PÅ fredag har vi spelat halva säsongen och alltså mött alla lag borta och hemma. I det läget så vet man exakt hur bra laget är i mina ögon.
Så, med lite mer stolpe in, bra försvarsspel, och slut på X matcher och då istället ett antal treor, går vi åtminstånde till kval oavsett sannolikhetslära. Väl där skulle ett normalt DIF, med vana av sådant spel gå vidare. Hur långt, ja det får framtiden tyvärr utvisa och nu är vi kanske inte ett normalt DIF med erfarenheten av slutspelsmentalitet mm, men jag hoppas och tror att det kommer att vända, för deppa är vare sig är eller känns kul. Vi grejar det!
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

Tittar lite på Tälje-VIK. Båda lagen spelar med huvudet under armen. Och inget vidare bra. Är det bara mot DIF som det blir äckligt disciplinerat?
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Challen »

Rahm klar för Malmö.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7957419.ab

Målvakterna levererade inte, agerar direkt
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Malto skrev:Tittar lite på Tälje-VIK. Båda lagen spelar med huvudet under armen. Och inget vidare bra. Är det bara mot DIF som det blir äckligt disciplinerat?
Japp. Men även så att vårat sätt att spela troligtvis gör det lättare att spela disciplinerat. Vi för pucken helt enkelt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
henkoman

Inlägg av henkoman »

Inte nog med att vi förlorar matcher. De lag som inte får vinna för att vi ska komma ikapp vinner sina matcher. Ser lika mörkt ut nu som det gör utomhus. Hoppas vi kan glömma november o börja vinna matcher. Jag tror vi kommer behöva vara bästa laget i andra halvan av säsongen om vi ska ha någon som helst chans att komma upp till shl.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

henkoman skrev:Inte nog med att vi förlorar matcher. De lag som inte får vinna för att vi ska komma ikapp vinner sina matcher. Ser lika mörkt ut nu som det gör utomhus. Hoppas vi kan glömma november o börja vinna matcher. Jag tror vi kommer behöva vara bästa laget i andra halvan av säsongen om vi ska ha någon som helst chans att komma upp till shl.
Äh, Karlskrona förlorade och det är ju bra. Karlskoga är bra och kommer att vara där uppe. Synd att VIK vann dock. Men vi har många returmöten mot dom som det gäller att vinna.

Vi har allt i våra egna händer. Faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Honken

Inlägg av Honken »

Jimpen skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7957419.ab

Konstig värvning, hoppas vi slipper sådana.
Ex. dopad målvakt som är petad från sitt lag, dålig stats.
Lån på 5 matcher, varför ge speltid (träning) till en temporär lösning som antagligen inte höjer laget. Snarare sänker de egna målvakterna,
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jimpen skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7957419.ab

Jo men då tog de in Rahm också, jag skulle aldrig acceptera någon som Rahm i DIF. Skulle bua ut honom varje gång jag såg honom på isen, har ingen betydelse ifall han skulle ha haft en DIF-tröja på sig. Jag har aldrig buat åt någon i DIF, så det borde förklara ganska väl vilken avsky jag har mot den där fuskaren.

Men visst, t.ex Owuya skulle vara fint att få in.

Skönt att Malmö tog Rahm ändå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle inte vilja ha Rahm. Anledningen? Han har varit urusel i Brynäs i 1,5 år.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

seppuko skrev:
Malto skrev:Tittar lite på Tälje-VIK. Båda lagen spelar med huvudet under armen. Och inget vidare bra. Är det bara mot DIF som det blir äckligt disciplinerat?
Japp. Men även så att vårat sätt att spela troligtvis gör det lättare att spela disciplinerat. Vi för pucken helt enkelt.
Mm, man önskar ju att SSKs parodi till försvarsspel vid 0-1 skulle återkomma mot DIF, gärna i alla matcher....
Användarvisningsbild
Challen

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Challen »

Malto skrev:
seppuko skrev:
Mm, man önskar ju att SSKs parodi till försvarsspel vid 0-1 skulle återkomma mot DIF, gärna i alla matcher....
Trodde helt ärligt att domaren hade blåst av för offside eller något. Han hade ju öppen gata från mittlinjen till kassen. Helt sjukt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
mb81

Inlägg av mb81 »

förevigtdjurgården skrev:
mb81 skrev:Gillar ju sannolikhet och räknade lite snabbt och enkelt på hur stor chans att vi går till kvalserien.
Topp 3 är ju kört så räknar på topp 7.
Är svårt att beräkna exakt hur stor chans att vi kommer topp 7 men jag säger ca 25% chans. Och isf kommer vi förmodligen hamna 6:a eller 7:a och har inga bonuspoäng att gå på mot de andra lagen som dessutom kommer vara tuffa lag som tex Karlskrona, Rögle, Malmö eller Västerås. Så säg ca 20% chans att vi vinner förkvalet. Det är ändå rätt högt räknat.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%

Det är mao max 5% chans att vi går till kvalserien.

Känns inte så bra direkt!
Snacka om pessimist-tänk.
Nja snarare realist. Om man vet förutsättningarna så behöver man inte bli besviken längre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Man slutar ju inte hoppas på topplaceringar iaf. Så kväällens resultat känns bra. Malmötorsk, Almtuna snor poäng av vik. Björklöven och Karlskrona delar på poäng.

Oj, Karlskrona-Löven var inte slut än.
Isabo

Inlägg av Isabo »

mb81 skrev:Man slutar ju inte hoppas på topplaceringar iaf. Så kväällens resultat känns bra. Malmötorsk, Almtuna snor poäng av vik. Björklöven och Karlskrona delar på poäng.

Oj, Karlskrona-Löven var inte slut än.
Nu är den slut. CoCo tar hem bonuspoängen. BIK tappar poäng också.
Låst