Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2023-02-23 10:00:02
Jag har iaf krav på att han ska vinna minst 50% av puckduellerna kring sargen, nu ligger väl det på 5%...
Jag ser Brodda som sparkapital. Tror lätt att han kan växla upp i slutspelet och vara tungan på vågen i tighta matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2023-02-23 10:28:45
#10 skrev: 2023-02-23 10:00:02
Jag har iaf krav på att han ska vinna minst 50% av puckduellerna kring sargen, nu ligger väl det på 5%...
Jag ser Brodda som sparkapital. Tror lätt att han kan växla upp i slutspelet och vara tungan på vågen i tighta matcher.
Ja självklart, är inget snack om att han är mkt bättre på det mesta i sitt spel jämfört med det han visat sista 15-20 matcherna
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

Jag hoppas Berglund och Forsberg fortsätter få samma istid och förtroende som igår. Deras ödmjukhet i att sätta skölden före sin egen smärta tycker jag symboliserar precis det som jag har saknat i tidigare matcher. Jag hoppas att de två kan få fortsätta med mycket speltid så att de andra fattar vad och var de måste lyfta sig och underkasta sig det hårda jobbet och pressa upp arbetskapaciteten och ilskan över att fan inte förlora, varje byte...
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Kollade pausintervjun med Klasen vid lunch idag och vad han sa, och sättet han sa det på tror jag sammanfattar rätt väl vad som försiggått i huvudet på många av våra spelare.

".. det är som det är men det är bara att försöka se till att vara redo när allvaret börjar".

Snacket i början av säsongen att vi skall vara som bäst mot slutet av den tror jag dessutom speglas av ett liknande mentalt tillstånd som skvalpat i bakhuvudet på spelarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

K-G har gjort ett fantastiskt jobb med att bygga detta lag efter att Jocke systematiskt har förstört och tagit bort både hjärta och själ ur klubben. Det är såhär DIF ska vara med en stomme av riktiga Djurgårdare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Kevin såg sådär ut igår, danielsson blir nog kvar på backen
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Tycker att matchen igår var något av en vändning, vill påstå att jag inte såg en enda defensiv insats som var direkt farlig.
Kevin hade något tapp men som han själv reparerade snabbt utan att man blev orolig.

Med det här spelet går vi långt.
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Slutsatser från igår.

Gnaget hade inget.

Kevin är grym på rören men är tyvärr en säkerhetsrisk.

Elliotts och Schilling har steppat upp.
Ha kvar Nicke D på backen. Han är smart.

Tycker mycket börjar hamna på plats.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

crike skrev: 2023-02-23 19:23:46 Tycker att matchen igår var något av en vändning, vill påstå att jag inte såg en enda defensiv insats som var direkt farlig.
Kevin hade något tapp men som han själv reparerade snabbt utan att man blev orolig.

Med det här spelet går vi långt.
De mesta såg bra ut igår till och med att DIF fick ett domslut med sig för en gångs skull. Det är verkligen ett momentum nu som det inte har varit under denna säsong. Det är många spelare som har höjt sig under Garpenlövs ledning. Forsberg har ju blivit väldigt bra och var helt klart en av de bästa igår. Schilling och Elliot har tagit stora kliv sen Garpenlöv kom in. Och Elliot har verkligen tagit över rollen efter Ytterell som bästa offensiva back. Och Schilling och Elliot passar verkligen bra ihop. Och då har man ändå haft den bästa backen den här säsongen borta de senaste dagarna. De ser verkligen bra ut och man har verkligen lyxproblem om man får in de frånvarande spelarna in på bra sätt i laget nu. Spelar DIF på sin fulla kapacitet med fullt lag så har man det bästa laget på pappret.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2023-02-23 14:11:00 Kollade pausintervjun med Klasen vid lunch idag och vad han sa, och sättet han sa det på tror jag sammanfattar rätt väl vad som försiggått i huvudet på många av våra spelare.

".. det är som det är men det är bara att försöka se till att vara redo när allvaret börjar".

Snacket i början av säsongen att vi skall vara som bäst mot slutet av den tror jag dessutom speglas av ett liknande mentalt tillstånd som skvalpat i bakhuvudet på spelarna.
Absolut och helt rätt tänkt, se på modo som gör tvärtom medan björklöven verkar gå liknande väg som vi.

Sedan kan man ju önska att placeringen inför slutspelet borde vara högre än nu trots ovanstående, men det är ju inte slut än så det kanske löser sig.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2023-02-23 22:38:59
Praetori skrev: 2023-02-23 14:11:00 Kollade pausintervjun med Klasen vid lunch idag och vad han sa, och sättet han sa det på tror jag sammanfattar rätt väl vad som försiggått i huvudet på många av våra spelare.

Absolut och helt rätt tänkt, se på modo som gör tvärtom medan björklöven verkar gå liknande väg som vi.

Sedan kan man ju önska att placeringen inför slutspelet borde vara högre än nu trots ovanstående, men det är ju inte slut än så det kanske löser sig.
Ja jag håller med. Det var mer en reflektion över att det kanske förklarar varför det bitvis inte sett lysande ut under säsongen.
Alltså man har ju haft misstankar kring olika saker och bland annat att huvudet och blicken är mot slutspelet med jag tycker Klasen är den första som spontant givit uttryck för tankarna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2023-02-23 23:04:46

Ja jag håller med. Det var mer en reflektion över att det kanske förklarar varför det bitvis inte sett lysande ut under säsongen.
Alltså man har ju haft misstankar kring olika saker och bland annat att huvudet och blicken är mot slutspelet med jag tycker Klasen är den första som spontant givit uttryck för tankarna.
Ett viktigt svar kommer på frågan om det verkligen vänt kommer ikväll.
Att vinna över ett svagt AIK får mig inte ensamt att tro på att det vänt. Insatsen mot Löven var bra, men där var Löven minst lika bra.
Kanske hade de en dålig kväll?
Men kan vi följa upp och spela bra borta mot ett taggat och förvarnat Modo talar mycket för att vi äntligen börjat hitta rätt.
Jag har en oro inför ikväll. Modo har hittills denna säsong snurrat runt med oss rätt friskt. Sätter vi ned foten ikväll?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Det är lite den där känsland jag har haft att laget har tänkt hela säsongen. Det kanske löser sig (vi har ju ett bra lag....på pappret). Nån annan löser D E T (vi har ju ett bra lag....på pappret)

Tycker nu på slutet, (kanske tack vara alla skador ?) så tycker jag ALLA börjar chippa in jobbet som krävs för att L A G E T ska vara framgångsrikt. Har varit lite bevämt och lite "det löser sig" mentalitet tidigare

Fooorrrzzaa!!
m0ng00se

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Här kommer lite statistik från dom senaste 10 matcherna som HA sammanställt. publicerat 21a februari så rätt så färskt. rätt intressant. Mora enda laget med grönt i alla kolumnerna. vi har grönt i 4 av 5 kolumner men inte bäst i nån kategori, grym PP stats, det kan bli avgöande i tighta slutspelsmatcher där det inte bjuds på så mycket. Lövens BP statistik sticker ju ut litef ör att vara ett topplag samt även CORSI då

Bild

Nördig statistikkoll över 10 senaste omgångarna. Lagen är listade efter poängsnitt (Karlskoga före Mora p g a fler gjorda mål).
Fet grön: Bäst i ligan.
Grön: Topp fem i ligan.
Röd: Botten fem i ligan.
Fet röd: Sämst i ligan.

scrolla längst ner här: https://www.hockeyallsvenskan.se/ så ligger den där
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-24 07:09:25 Ett viktigt svar kommer på frågan om det verkligen vänt kommer ikväll.
Att vinna över ett svagt AIK får mig inte ensamt att tro på att det vänt. Insatsen mot Löven var bra, men där var Löven minst lika bra.
Kanske hade de en dålig kväll?
Men kan vi följa upp och spela bra borta mot ett taggat och förvarnat Modo talar mycket för att vi äntligen börjat hitta rätt.
Jag har en oro inför ikväll. Modo har hittills denna säsong snurrat runt med oss rätt friskt. Sätter vi ned foten ikväll?
Verkligen. De är betydligt svårare att hålla på utsidan än gnaget och vi lär inte få köra samma typ av omställningar (även om aik var hyggligt väl samlat i huvuddelen av fallen). Så det kommer krävas minst en nivå till i spelet för att fortsätta utvecklingen åt rätt håll (och inte åka på en stjärnsmäll).
Skriv svar