Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
KLACK??

Inlägg av KLACK?? »

foppa klar för lhc
VAR ÄR KLACKEN GUBBAR ?
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

Christian Sjögren på länken. Hoppas det är ett skämt.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 35,00.html
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Björne Nord skrev:Christian Sjögren på länken. Hoppas det är ett skämt.

Det är det nog inte men det största skämtet är att Säcken säger citat:
"Kan tillföra spetskompetens."
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
X3M

Christian Sjögren

Inlägg av X3M »

Kan detta vara något tillägg till difs trupp?
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Spetskompetens , HAHA ! Benämns som grovjobbare som inte är bra offensivt.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja Säcken kan verkligen vara rolig ibland.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=755

Det är väl mer en målskytt vi söker istället för en ny Kristofferson.
Svårt att göra mål ifrån utvisningsbåset
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alldeles för många spelare i DIF som inte vill stoppa in näsan i skiten
Christian sjögren är en spelare som gör det.Såna behövs med
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Nja, om han begär mycket i lön är han inget för oss. Men om han visar att han skall ta en plats och nöjer sig med en halvbra lön så är han definitiv aktuell enligt mig.
Sjunger avgå Johnny...
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Christian Sjögren= Hjärta!!

Då har vi två spelare som kommer göra allt för DIF!!

Tuffingarna Ölvestad och Sjögren!
Vilken julklapp!!

Jag säger bara välkommen tillbaka.. :D :D :shock:
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Om han får kontrakt så hoppas jag han motbevisar mina tankar om honom. Det roliga är ju Säckens uttalande om honom. Snittade under 0,5 poäng i Allsvenskan förra säsongen. Spets ? Jo, jag tackar.
#25 SuperMicke Johansson

Han vågar smälla på i saghörnen är en puckvinnare och en duracellkanin utan dess like..
Kortfattat han tar den skiten som bara Ölvestad vågar göra för tillfället..
Kommer ihåg honom som den speltypen både guldåren i DIF och i Timrå..

Ser det bara som possitivt med Sjögren i laget..
#25 SuperMicke Johansson

:shock: Förlåt menar åren i Timrå inte guldåren, dom har ju faktsikt inte några ännu.. :D
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag hoppas verkligen att Säcken menar att han har en annan spetskompetens än poänggörandet. Annars känns det väldigt, väldigt konstigt. 00/01, Christians bästa säsong, gjorde han ju bara 5 poäng (7 om man räknar slutspelet), men han var fortfarande mycket bra och slet som ett djur. Även det behövs om vi ska klara det här. Han kan säkert skapa en del utrymme för de andra, mer skickliga spelarna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Även om han inte är målspruta så tillför han, som ovanstående sa, Djurgårdshjärta. Sjögren kommer att kriga så att blodet sprutar, han kommer att kämpa om varje puck, vilket förhoppningsvis kommer trigga Otto, Fimpen med flera, som i år inte gjort särskilt mycket. Målskyttar behövs, visst, men något som vi behöver ännu mer, är som sagt en med hjärta, vilket, det smärtar mig att säga det, det har varit VÄLDIGT fattigt om i DIF den senaste tiden. Han kanske väcker de "22 vattenskallarna" tll liv igen. Sjögren to the rescue!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spetskompetens på Sjögren? Vilken spetskompetens skulle den killen ha? Åka och böka längs sargkanten? Om det är detta som behövs hade man ju lika gärna kunnat behålla Kristoffersson.

Skall jag vara helt ärlig tycker jag detta är som att spotta i ansiktet på oss fans. Klubben går ut med målsättning på 6e platser som inte kommer att uppfyllas och sedan hamnar man i något massförnekelsestadie där man bara inbillar sig att allt kommer ordna sig. Nu har man kanske lite lätt börjat inse att materialet inte räcker till och då tror man att en spelare som Sjögren skall lyfta laget med sin spetskompetens?

Skall man skratta eller gråta?

Det vi skriker efter är målskyttar och en pp-back och det som presenteras är en spelare som knappt hittar målet. Vill man ha in energi i laget kunde man lika gärna plockat in någon brunstig junis. De hade krigat på lika bra och inte kostat oss ett öre i extra kostnad.

Vore nog bättre att sparka tränarparet och plocka in några som kan få fart på de andra spelarna. Detta är tränarnas uppgift och klarar de inte av det skall de inte vara kvar. Att man dessutom under hela säsongen inte sett spår av spelidé gör knappast saken bättre. Känns som att Sjögren plcokas in för att tränarna inte gör sitt jobb ordentligt....

Det som behövs är målskyttar, detta torde vilken blind tomte som helst kunna inse utan minsta problem.

Om det gick att styra upp borde Järnkaminerna i protest mot styrelsen usla arbete förbli tysta under de första 10 minutrarna av nästa hemmamatch. Detta om något borde sända ett tydligt meddelande till de ansvariga...

Observera att jag inte talar om att bua ut någon eller under match kräva någons avgång utan helt enkelt med tystnad visa ett kollektivt missnöje mot styrelse, spelare och tränare.
Skriv svar