SHL 2014-15
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Leksand en klubb med riktigt dålig ekonomi har nu kickat 5 spelare. Vad kan det kosta? Minst en mille skulle jag tippa på. Sen Ritola lär väl gå loss på ca två miljoner och så ca en mille till på Lundström, Hultström och Josefsson.
Deras kris borde ha kostat minst 4 miljoner. Blir det ny rekonstruktion snart?
Deras kris borde ha kostat minst 4 miljoner. Blir det ny rekonstruktion snart?
Nähe det tror jag inte kommunen ger dem nog bara pengarna i förväg den här gången 

Att sparka någon kostar väl enbart ifall personen ifråga inte hittar en ny klubb. Ev. kan man tvingas betala mellanskillnad (lex Nilson). DIF har historiskt sett varit väldigt rädda för att sparka spelare. Förstår inte riktigt detta, framförallt med tanke på vår starka ungdomsverksamhet. Spelare som signats utifrån måste leverera.
Viss skillnad på att "sparka spelare" och på att hitta ny klubb åt spelare som inte platsar.
Sparkar du en spelare tvingas du väl i rimlighetens namn att pröjsa ut lönen för dem alternativt köpa ut dem från deras kontrakt.
Knappast något som är gratis att utföra.
För Leksands del spelare det väl knappast någon roll dock med tanke på att kommunen bara säljer en bit trottoar så har man löst den biten.
Sparkar du en spelare tvingas du väl i rimlighetens namn att pröjsa ut lönen för dem alternativt köpa ut dem från deras kontrakt.
Knappast något som är gratis att utföra.
För Leksands del spelare det väl knappast någon roll dock med tanke på att kommunen bara säljer en bit trottoar så har man löst den biten.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9698196.ab jodå det kostar att sparka...
2014-04-07, vad hände?
Om du ser min uträking som är på en höft så är det knappast hela årslöner det gäller men de är väl egentligen tvungna att betala hela summan som är kvar på kontraktet. Annars skulle spelare sparkas hejvilt(inte bara i Leksands fall). Men ofta kommer man väl överens om en summa som spelaren köps ut för.rikkard skrev:Att sparka någon kostar väl enbart ifall personen ifråga inte hittar en ny klubb. Ev. kan man tvingas betala mellanskillnad (lex Nilson). DIF har historiskt sett varit väldigt rädda för att sparka spelare. Förstår inte riktigt detta, framförallt med tanke på vår starka ungdomsverksamhet. Spelare som signats utifrån måste leverera.
Blir ju inte direkt gratis att sparka 5 lirare iaf.
Hur seriöst känns Leksands agerande? agenter och spelare lär dra öronen åt sig. Spelarna lär inte ha optimal miljö att prestera i. Noll förtroende och trygghet. Uselt ledarskap. Sprider även panik och visa ingen tro på sitt egen scouting. Nej, föredrar Djurgårdens taktik i längden.
Antar övriga spelare kan reagera på två sätt över vetskapen att presterar jag inte får jag sparken.
Antingen lyfter de och presterar under press eller så låser det sig ännu mer.
Personligen tror jag att förtroende och att hjälpa spelarna är utvecklas under lagom press ger en trevligare miljö.
Jag tror det är lättare att under tid prestera under stor trivsel än under stor press.
Men det är intressant hur olika det är inom klubbar. Någon som har statistik eller siffror på hur det ser ut över tid mellan klubbar med historia att gärna sparka tränare och spelare v:s de som ogärna gör det?
Antingen lyfter de och presterar under press eller så låser det sig ännu mer.
Personligen tror jag att förtroende och att hjälpa spelarna är utvecklas under lagom press ger en trevligare miljö.
Jag tror det är lättare att under tid prestera under stor trivsel än under stor press.
Men det är intressant hur olika det är inom klubbar. Någon som har statistik eller siffror på hur det ser ut över tid mellan klubbar med historia att gärna sparka tränare och spelare v:s de som ogärna gör det?
Using Tapatalk
Såg lhc vs modo idag, lhc skall vi bara ta på lördag, de skrämmer mig inte. Sedan en annan löjlig sak, men jag retar mig så in i helvete på lillnyllet. Han beter sig som ett stort bortskämt barn och då spelar det ingen roll att han har talang i massor, jävligt oskön lirare, har väl lärt sig av farsan!
Tjärnqvist klar för Malmö. Kommer förmodligen spela med Jakobs och Stuart. Känns som att vi INTE vill hamna i kvalserien i år eftersom alla top 5 lagen där just nu känns livsfarliga i klass eller hunger/djävlaranamma. Kvallagen slipper ju möta toppen ur AS men med tanke på satsningarna från de övriga "storklubbarna" där nere kan det bli knivigt som fan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad bra Brynäs Bill Sweatt är! Aggresiv i forecheckingen, snabb som satan och vass i avsluten är han ju. Jag undrar vad han kostade när de tog in honom till förra säsongen...
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man kan göra gott om fynd i AHL, finns det en mängd exempel på nu, även Greg Scott är intressant. Priserna har jag ingen koll på, men kan väl knappast vara svindyra!?Túrin Turambar skrev:Vad bra Brynäs Bill Sweatt är! Aggresiv i forecheckingen, snabb som satan och vass i avsluten är han ju. Jag undrar vad han kostade när de tog in honom till förra säsongen...
Spela fult
Viktigt att vi tar tre poäng när lagen under oss också gör det, vi måste hålla minst två lag under oss (no shit).
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem