Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
KennyF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sunne skrev:Måns Krüger kontrakt 14/15
Matthias Sundberg kontrakt 14/15
Nicklas Heinerö kontrakt 14/15
Mikael Ahlén kontrakt 14/15
Mattias Kalin kontrakt 14/15

Hur gör man med dessa spelare, som har kontrakt men inte håller för SHL? Har de en klausul i kontrakt vilket gör att DIF kan bryta kontraktet?
Ahlen tror jag håller i en kedja med Hank och Honken.

Men övriga tycker jag ska bort/lånas ut. Hoppas det går att lösa. De är i början av sina karriärer och vill knappast vara kvar i ett lag där de inte kommer få spela. Borde ligga i deras intresse att lösa det på bästa sätt.
Heinerö kan nog bli riktigt bra med lite mer hårdhet i kroppen om något år.
Heinerö har utvecklats bra och kommer att bli ännu bättre. Med Saviano uppnåddes en synergi. Ibland är kemin viktig
Senast redigerad av KennyF den 2014-04-15 21:09:38, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

KennyF skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
sunne skrev:Måns Krüger kontrakt 14/15
Matthias Sundberg kontrakt 14/15
Nicklas Heinerö kontrakt 14/15
Mikael Ahlén kontrakt 14/15
Mattias Kalin kontrakt 14/15

Hur gör man med dessa spelare, som har kontrakt men inte håller för SHL? Har de en klausul i kontrakt vilket gör att DIF kan bryta kontraktet?
Ahlen tror jag håller i en kedja med Hank och Honken.

Men övriga tycker jag ska bort/lånas ut. Hoppas det går att lösa. De är i början av sina karriärer och vill knappast vara kvar i ett lag där de inte kommer få spela. Borde ligga i deras intresse att lösa det på bästa sätt.
Heinerö kan nog bli riktigt bra med lite mer hårdhet i kroppen om något år.
Heimerson har utvecklats bra och kommer att bli ännu bättre. Med Saviano uppnåddes en synergi. Ibland är kemin viktig
Heimerson???
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det går något rykte på twitter att en finsk back från AHL skulle vara klar för DIF. Med bra meriter(?). Jag ställer mig själv något skeptisk till det hela men för att åtminstone komma med något nytt så tror jag, efter lite EP-scoutande, att det måste(nåja) stå mellan Joonas Järvinen eller Ilari Melart. Båda liknande spelartyper varav båda vunnit finskt guld. Tror dock det lutar åt Melart då han även förra säsongen spelade för Finland i VM och, kanske det viktigaste, i samma klubb som Joakim Eriksson.

Om nu inte Challe trollar och fixar så vi lånar in Rasmus Ristolainen. Även han med saftiga meriter ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:
captcash skrev:Lyssnade lite på AB-Live och där verkar ju Tellan vara klar, iaf enligt Garpen... vore trevligt!
Vore onekligen en höjdpunkt. Jag missade det avsnittet när dem pratade om DIF. Några fler vi jagar enligt dem?

EDIT: Enligt garpen? Hmm.. undra hur han vet så mkt? ;)
Nah, var mest blandat snack om alla lag, men när de mummla om DIF så kom detta fram som något som verkade helt klart verkligen.... Garpen den gamla räven har nog god insyn i det mesta och skulle inte bli förvånad om han tar över som sportchef.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Ossi, bara Ossi...

Skickas från min plats på A11
Using Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen blir jag alltid skraj när finnar kommer på tal till DIF.

Kan enbart påminna mig en spelare därifrån som varit riktigt bra och det är Ossi.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Challe får gärna presentera nån idag så man kan slappna av!
Staten

Inlägg av Staten »

Jag tror att Challe har en del trådar ute. Ahnelöv borde vi jobba på, om inte hans löneanspråk är på tok för höga. Han har ju dock flyttat till Huddinge, var ska han annars spela?

Engqvist känns rätt nära. Inte fått lön sedan årsskiftet och har bara i princip väntat på att Djurgårn är tillbaka. En riktigt bra förstacenter.

Fernholm tycker jag känns som en stabil punkt i defensiven. Då formerar vi defensiven så här;

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Känns ok på elitserienivå. Lite chansningar här och där, ex Högström, men en defensiv som inte skulle kosta för mycket.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Staten skrev:Jag tror att Challe har en del trådar ute. Ahnelöv borde vi jobba på, om inte hans löneanspråk är på tok för höga. Han har ju dock flyttat till Huddinge, var ska han annars spela?

Engqvist känns rätt nära. Inte fått lön sedan årsskiftet och har bara i princip väntat på att Djurgårn är tillbaka. En riktigt bra förstacenter.

Fernholm tycker jag känns som en stabil punkt i defensiven. Då formerar vi defensiven så här;

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Känns ok på elitserienivå. Lite chansningar här och där, ex Högström, men en defensiv som inte skulle kosta för mycket.
Angående Engqvist. Han har själv uttalat att han vill stanna i KHL, jag tror det blir svårt att locka hem honom denna säsong. Pengarna han drar in där är säkerligen högre än den högst betalda spelaren i SHL, han chansar nog ett år till.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:
Staten skrev:Jag tror att Challe har en del trådar ute. Ahnelöv borde vi jobba på, om inte hans löneanspråk är på tok för höga. Han har ju dock flyttat till Huddinge, var ska han annars spela?

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Angående Engqvist. Han har själv uttalat att han vill stanna i KHL, jag tror det blir svårt att locka hem honom denna säsong. Pengarna han drar in där är säkerligen högre än den högst betalda spelaren i SHL, han chansar nog ett år till.
Var har han uttalat sig att han vill stanna?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

pulverapa skrev:

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Instämmer, tror han stannar. Man får inte glömma att deras "yrke" som hockeyspelare inte pågår som ett vanligt jobb tills man är 65, så det gäller att under sin aktiva tid dra in pengar så att man klarar sig livet igenom. Alla har ju inte förmånen att kanske få jobba som kommentator eller liknande. Och vissa kanske inte har något utbildning att falla tillbaka på.

På elitprospects står detta:

04/11/2014 Doubtful Alexander Urbom (D) Albany Devils Djurgården
04/11/2014 Doubtful Mika Hannula (F) Kölner Haie Djurgården
04/11/2014 Doubtful Daniel Fernholm (D) HIFK Djurgården
04/08/2014 Rumour Jens Jakobs (F) Leksand Djurgården
04/08/2014 Rumour Mikael Tellqvist (G) Dinamo Riga Djurgården

Hur många av de kan vi rå hem, och jag önska det stå Ahnelöv också.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Måste säga att jag går emot strömmen ang Reideborns flytt till MoDo. Personligen tycker jag att Adam endast var bra då han fick spela mycket matcher och var uttalad etta. Vid delat förtroende med Mattsson var han långt ifrån att vara en stabil och bra keeper. I SHL skulle jag inte känna mig trygg med Adam som etta varför jag inte heller har något emot att han lämnar och ersätter med en ny bekantskap. Tack för du lirade upp oss och lycka till i MoDo!

Presentera Tellan nu så spekulationerna kan ta slut..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jim Morrison skrev:
pulverapa skrev:

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Var har han uttalat sig att han vill stanna?
I tidningsmedia (kan ej länka då jag sitter på jobbet med spärrade domäner), samt för UCS-Ludde som har släktband med Ante.
mb81

Inlägg av mb81 »

sunne skrev:
pulverapa skrev:

Ahnelöv - Högström
N. Andersson - Fernholm
Holm - Norell
Englund

Instämmer, tror han stannar. Man får inte glömma att deras "yrke" som hockeyspelare inte pågår som ett vanligt jobb tills man är 65, så det gäller att under sin aktiva tid dra in pengar så att man klarar sig livet igenom. Alla har ju inte förmånen att kanske få jobba som kommentator eller liknande. Och vissa kanske inte har något utbildning att falla tillbaka på.

På elitprospects står detta:

04/11/2014 Doubtful Alexander Urbom (D) Albany Devils Djurgården
04/11/2014 Doubtful Mika Hannula (F) Kölner Haie Djurgården
04/11/2014 Doubtful Daniel Fernholm (D) HIFK Djurgården
04/08/2014 Rumour Jens Jakobs (F) Leksand Djurgården
04/08/2014 Rumour Mikael Tellqvist (G) Dinamo Riga Djurgården

Hur många av de kan vi rå hem, och jag önska det stå Ahnelöv också.
Det är väl från sportbladet de fått den infon. Med tanke på det kanske Ahnelöv också skulle stå där.
Tänk på att eliteprospects har inga egna källor så står det doubtful så är det typ en sportbladetartikel det är taget ifrån. Så bry dig inte så mycket om det.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Spärrade domäner? Jobbar du på kinesiska embassaden?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst