Djurgårdshjälpen
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdshjälpen
Nu går alla till sitt lokala Systembolag och lägger en beställning och ber dem ta in Alberget 4A i sitt ordinarie sortiment.
Sprid ordet via facebook, twitter och på andra sätt till alla Djurgårdare du känner.
Ett enkelt sätt att göra stor skillnad!
Sprid ordet via facebook, twitter och på andra sätt till alla Djurgårdare du känner.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Re: Sv: Djurgårdshjälpen
OBS: Om ni ska sprida ryktet bland sociala medier så nämn INGET om hur många kronor som går till Djurgårdshjälpen. Detta kan dra med sig "fel" uppmärksamhet och dem som vill jävlas kan få det till reklam. Sprid, sprid smart!Andy skrev:Nu går alla till sitt lokala Systembolag och lägger en beställning och ber dem ta in Alberget 4A i sitt ordinarie sortiment.
Sen när är reklam i sociala medier fel?
It's easier to be an asshole to words than to people
Jag har personligen pratat med Alkoholgranskningsmannen, Systembolaget och Grebbestad bryggeri. All alkoholreklam som förklarar "varför" du ska köpa ölen är förbjuden när man har ekonomisk koppling till produkten.Rojk skrev:Sen när är reklam i sociala medier fel?
EDIT: Såg nu att jag var väldigt otydlig i mitt förra inlägg. Det ska vara riktat mot personer som har med DH att göra.
EDIT 2: "Kruxet är att få ölen att förbli okänd, fast endå känd, bland oss."
Sen är det inte direkt som att vi är Karlskrona. Vi är Djurgården, denna öl kommer spridas som en löpeld av sig själv. Var så säkra!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-25 14:21:31, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdshjälpen
Men räknas det som reklam om jag som privatperson skriver på Twitter tex? I det här fallet räknas det väl om distributören alt återförsäljaren använder det som reklam, eller?ciirree skrev:Jag har personligen pratat med Alkoholgranskningsmannen, Systembolaget och Grebbestad bryggeri. All alkoholreklam som förklarar "varför" du ska köpa ölen är förbjuden när man har ekonomisk koppling till produkten.Rojk skrev:Sen när är reklam i sociala medier fel?
EDIT: Såg nu att jag var väldigt otydlig i mitt förra inlägg. Det ska vara riktat mot personer som har med DH att göra.
Edit: så att nu att du hade editerat samtidigt som jag citerade ditt ursprungs inlägg.
2014-04-07, vad hände?
Hehe okej.Jepe skrev:Men räknas det som reklam om jag som privatperson skriver på Twitter tex? I det här fallet räknas det väl om distributören alt återförsäljaren använder det som reklam, eller?ciirree skrev:Jag har personligen pratat med Alkoholgranskningsmannen, Systembolaget och Grebbestad bryggeri. All alkoholreklam som förklarar "varför" du ska köpa ölen är förbjuden när man har ekonomisk koppling till produkten.Rojk skrev:Sen när är reklam i sociala medier fel?
Edit: så att nu att du hade editerat samtidigt som jag citerade ditt ursprungs inlägg.
Jo allting detta med Sport och alkohol är invecklat som fasen sa han till mig (det var det första han sa!)
Som privatperson har du inget sån koppling ekonomiskt och då kan man skriva mer. Men han sa endå att man kan försöka undvika att vara uppmanande. Försök vara lite diskret var hans bästa tips!
- Andy
Som sagt extremt komplicerat.
Ciirree har lagt ner ett hundjobb på att få ihop allt detta.
Det viktigaste är att DIF eller vi inom DH inte berättar om varför ni bör köpa ölen.
Om ni sedan på eget bevåg på facebook och twitter etcetera råkar berätta för era följare och vänner att ni vet att 5 kronom går oavkortat till Djurgårdshjälpen och att detta är ett viktigt stöd för att bygga nästa säsongs trupp så är det en annan sak
Se nu bara till att sätta lite tryck på era lokala Bolag så att ölen kommer upp på hyllorna också...
Ciirree har lagt ner ett hundjobb på att få ihop allt detta.
Det viktigaste är att DIF eller vi inom DH inte berättar om varför ni bör köpa ölen.
Om ni sedan på eget bevåg på facebook och twitter etcetera råkar berätta för era följare och vänner att ni vet att 5 kronom går oavkortat till Djurgårdshjälpen och att detta är ett viktigt stöd för att bygga nästa säsongs trupp så är det en annan sak

Se nu bara till att sätta lite tryck på era lokala Bolag så att ölen kommer upp på hyllorna också...
Fast nu heter ju ölen Alberget 4A och bryggs av Grebbestad Bryggeri. Sen om dem väljer att sponsra DH fungerar väl på samma sätt som att Åbro sponsrar aik?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Hur menar du nu? Det är inte samma sak att sponsra ett lag som att göra reklam på nätet för alkohol.Andspe skrev:Fast nu heter ju ölen Alberget 4A och bryggs av Grebbestad Bryggeri. Sen om dem väljer att sponsra DH fungerar väl på samma sätt som att Åbro sponsrar aik?
Grebbestads VD får inte ens gå ut på Facebook o skriva: Köp denna ölen och budra till DH med 5kr/öl.
Edit: Jag är väldigt stressad just nu i några ärenden. Skriver ett längre inlägg när jag är hemma om vad jag menar exakt!
Du har rätt, jag har fel! =)ciirree skrev:Hur menar du nu? Det är inte samma sak att sponsra ett lag som att göra reklam på nätet för alkohol.Andspe skrev:Fast nu heter ju ölen Alberget 4A och bryggs av Grebbestad Bryggeri. Sen om dem väljer att sponsra DH fungerar väl på samma sätt som att Åbro sponsrar aik?
Grebbestads VD får inte ens gå ut på Facebook o skriva: Köp denna ölen och budra till DH med 5kr/öl.
Edit: Jag är väldigt stressad just nu i några ärenden. Skriver ett längre inlägg när jag är hemma om vad jag menar exakt!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sådär nu är jag hemma. Lät lite kaxigt innan men det var inte så jag menade.
Självklart så talar vi inte om nån sorts reklam när privatpersoner som inte har nåt med DH att göra skriver i sociala medier (Facebook, Twitter osv.)
Men vi som är delaktiga i DH, (Djurgårdshjälpen i allmänhet) får inte gå ut med något på hemsidan etc. Av den anledning att Djurgårdshjälpen har ekonomiska intressen i detta.
AGM nämnde det med, Djurgården är en så stor klubb och har en enorm skara fans att denna öl kommer spridas av sig själv.
Sammanfattning: Privatpersoner får egentligen skriva whatever, men försök att vara smarta. Låt inte era statusar eller Tweets vara uppmanande att dricka öl - låt den istället vara riktigt intressant!
Jag vet att allt detta låter krångligt, och tro mig, jag satt med AGM i 30 min för att vrida och vända på saker så att jag kunde få info om alla vinklar så att säga men till och med han sa att lagarna är luddiga i vissa ändar.
Sprid och kör hårt.
Har ni någon fråga som ni vill ta upp så PM:a mig så ringer jag upp AGM och styr upp det, inga problem.
Självklart så talar vi inte om nån sorts reklam när privatpersoner som inte har nåt med DH att göra skriver i sociala medier (Facebook, Twitter osv.)
Men vi som är delaktiga i DH, (Djurgårdshjälpen i allmänhet) får inte gå ut med något på hemsidan etc. Av den anledning att Djurgårdshjälpen har ekonomiska intressen i detta.
AGM nämnde det med, Djurgården är en så stor klubb och har en enorm skara fans att denna öl kommer spridas av sig själv.
Sammanfattning: Privatpersoner får egentligen skriva whatever, men försök att vara smarta. Låt inte era statusar eller Tweets vara uppmanande att dricka öl - låt den istället vara riktigt intressant!
Jag vet att allt detta låter krångligt, och tro mig, jag satt med AGM i 30 min för att vrida och vända på saker så att jag kunde få info om alla vinklar så att säga men till och med han sa att lagarna är luddiga i vissa ändar.
Sprid och kör hårt.
Har ni någon fråga som ni vill ta upp så PM:a mig så ringer jag upp AGM och styr upp det, inga problem.
- Andy
Tack till alla er som bidrog till vår insamling och därmed möjliggjorde värvningen av Jens "Råttfångaren från Hovet" Jakobs. Hans bidrag idag var inte obetydligt - tack alla ni som möjliggjorde den!
Det är så långt ifrån kommundopning man kan komma. Mot SHL på ärliga grunder!Andy skrev:Tack till alla er som bidrog till vår insamling och därmed möjliggjorde värvningen av Jens "Råttfångaren från Hovet" Jakobs. Hans bidrag idag var inte obetydligt - tack alla ni som möjliggjorde den!