Allsvenskan 2013/2014
Allsvenskan 2013/2014
Troja är inte så långt efter heller....
- Lee Harvey Oswald
Re: Allsvenskan 2013/2014
När man ändå håller på tycker jag DIF borde sett över möjligheterna att inte bara flytta fram vissa matcher under OS.
Skulle vara skönt om hela säsongen kunde skjutas fram till en tidpunkt då man känner sig redo att delta i denna fabulösa serie
Skulle vara skönt om hela säsongen kunde skjutas fram till en tidpunkt då man känner sig redo att delta i denna fabulösa serie
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Ja, inga matcher för DIF i november vore nåt.Lee Harvey Oswald skrev:När man ändå håller på tycker jag DIF borde sett över möjligheterna att inte bara flytta fram vissa matcher under OS.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Fiskmaesen
Ett långt DIF-uppehåll vore verkligen på sin plats.
Ok bra med info från Challe såklart. Men förklaringen att man har ups and downs är en riktigt dålig bortförklaring. Låter som man måste ha en formsvacka som man måste avverka varje säsong. Dessutom har vi väl knappt haft några ups. Vi hade 4 raka segrar i början på oktober men varav 3 uddamålsförluster. Enda riktiga ups vi har haft var i et för fan. Egentligen rätt oviktiga matcher om än kul att åka till Berlin. Kul att spelarna bryr sig mer om et än det som verkligen är viktigt. Försöka ta oss tillbaka till elitserien!
Hoppas på vändning ikväll mot Karlskrona. Under sker ju ibland i denna serie. Kan Almtuna slå malmö så kan vi nog slå Karlskrona.
Hoppas på vändning ikväll mot Karlskrona. Under sker ju ibland i denna serie. Kan Almtuna slå malmö så kan vi nog slå Karlskrona.
Vi har förlorat mot alla lag som ligger efter oss förutom Rögle. Det är så jävla uselt. Tyder på att spelarna gärna ställer in skorna när det är sk "skitlag" vi möter.
Mot topplag som Malmö, Bofors och Vik så är det en helt annan inställning. Alla poäng är lika mycket värda. När ska de lära sig det?
Mot topplag som Malmö, Bofors och Vik så är det en helt annan inställning. Alla poäng är lika mycket värda. När ska de lära sig det?
- Fiskmaesen
Nästan så att man hoppas på att vi med liten marginal klarar oss kvar i Allsvenskan. Allt känns så fruktansvärt hopplöst just nu. Vi får inte ut någonting av våra spelare som ska leda laget. Hela Sverige skrattar åt oss och våra spelare beter sig som nervösa skolpojkar på scen under en skolavslutning. Jag ger upp.
- Tony Zabels småkaniner
- Tony Zabels småkaniner
Tungt. Så jävla tungt.
Vi kommer gå till uppehåll utanför top 7, eftersom antingen Rögle eller Asplöven kommer gå om oss i tabellen imorgon.
Efter ett antal matcher där allt sett riktigt dåligt ut, så gör vi idag en bra match. Ingen bragdmatch precis, men en stabil bortamatch mot ett fruktansvärt hemmastarkt Karlskrona. Backarna gör en stabil insats över 60 minuter, våra forwards lika så, även om det finns mer att hämta. Reideborn lyfter sig efter bjudningen till 2-0, men med facit i hand, så faller vi än en gång på grund av att våra målvakter inte kan göra de avgörande räddningarna.
Den veckan som väntar nu innan nästa match hemma mot Asplöven, utgår jag ifrån att Challe arbetar stenhårt. Det är tråkigt att säga det, men vi måste värva en ny målvakt. Adam och Johan i all ära, men dom håller inte, åtminstone inte som förstemålvakter.
En bra målvakt som laget kan lita på, ger försvaret ett lugn, vilket våra orutinerade backar behöver. Mark Owuya känns som en utopi, men det känns å andra sidan som om ett sådant namn kan vara det som krävs för att föra oss uppåt i den hockeyallsvenska tabellen.
På bortaplan ställer jag inga krav längre, det är tufft att resa landet runt till alla dessa lador där domarna faller pladask på marken så fort en traktorförare på sittplats gnäller. Men med det spelschemat som väntar hemma på Hovet, så har det kommit till det stadiet att jag kommer att kräva att trepoängare efter trepoängare trillar in.
Asplöven
Troja Ljungby
Oskarshamn
Almtuna
Timrå
Dessa lag är på pappret sämre än oss, och har killarna rätt inställning så ska dom slå dessa gäng hemma på Hovet. Jag vågar inte ens tänka på hur det ska gå, men av dessa 15 möjliga poäng måste grabbarna inkassera minst 11-12 poäng för att klara sig med betyget godkänt. Allt annat vore total katastrof.
Challe har en del att bevisa, Zabel likaså. Det känns alltid trist att gnälla efter en helt ok insats, men med de senaste veckornas resultat i bagaget, så blir ju liksom ännu en förlust efter 60 minuter mot ett topplag oerhört kostsamt. Det håller inte i längden, och även om vi nu kanske är där vi förtjänar att vara, så hoppas jag att laget slutar sig samman under uppehållet, och växer sig starkare i motgången som varit. Allt negativt kan vändas till något positivt, vägen är lång, men jag vägrar ge upp hoppet.
Men än en gång, snälla Challe Berglund, förstärk där det behövs allra mest innan det är för sent. In med en förstemålvakt.
För övrigt, visst är det skönt att november snart äntligen är över?
Vi kommer gå till uppehåll utanför top 7, eftersom antingen Rögle eller Asplöven kommer gå om oss i tabellen imorgon.
Efter ett antal matcher där allt sett riktigt dåligt ut, så gör vi idag en bra match. Ingen bragdmatch precis, men en stabil bortamatch mot ett fruktansvärt hemmastarkt Karlskrona. Backarna gör en stabil insats över 60 minuter, våra forwards lika så, även om det finns mer att hämta. Reideborn lyfter sig efter bjudningen till 2-0, men med facit i hand, så faller vi än en gång på grund av att våra målvakter inte kan göra de avgörande räddningarna.
Den veckan som väntar nu innan nästa match hemma mot Asplöven, utgår jag ifrån att Challe arbetar stenhårt. Det är tråkigt att säga det, men vi måste värva en ny målvakt. Adam och Johan i all ära, men dom håller inte, åtminstone inte som förstemålvakter.
En bra målvakt som laget kan lita på, ger försvaret ett lugn, vilket våra orutinerade backar behöver. Mark Owuya känns som en utopi, men det känns å andra sidan som om ett sådant namn kan vara det som krävs för att föra oss uppåt i den hockeyallsvenska tabellen.
På bortaplan ställer jag inga krav längre, det är tufft att resa landet runt till alla dessa lador där domarna faller pladask på marken så fort en traktorförare på sittplats gnäller. Men med det spelschemat som väntar hemma på Hovet, så har det kommit till det stadiet att jag kommer att kräva att trepoängare efter trepoängare trillar in.
Asplöven
Troja Ljungby
Oskarshamn
Almtuna
Timrå
Dessa lag är på pappret sämre än oss, och har killarna rätt inställning så ska dom slå dessa gäng hemma på Hovet. Jag vågar inte ens tänka på hur det ska gå, men av dessa 15 möjliga poäng måste grabbarna inkassera minst 11-12 poäng för att klara sig med betyget godkänt. Allt annat vore total katastrof.
Challe har en del att bevisa, Zabel likaså. Det känns alltid trist att gnälla efter en helt ok insats, men med de senaste veckornas resultat i bagaget, så blir ju liksom ännu en förlust efter 60 minuter mot ett topplag oerhört kostsamt. Det håller inte i längden, och även om vi nu kanske är där vi förtjänar att vara, så hoppas jag att laget slutar sig samman under uppehållet, och växer sig starkare i motgången som varit. Allt negativt kan vändas till något positivt, vägen är lång, men jag vägrar ge upp hoppet.
Men än en gång, snälla Challe Berglund, förstärk där det behövs allra mest innan det är för sent. In med en förstemålvakt.
För övrigt, visst är det skönt att november snart äntligen är över?
Gillar ju sannolikhet och räknade lite snabbt och enkelt på hur stor chans att vi går till kvalserien.
Topp 3 är ju kört så räknar på topp 7.
Är svårt att beräkna exakt hur stor chans att vi kommer topp 7 men jag säger ca 25% chans. Och isf kommer vi förmodligen hamna 6:a eller 7:a och har inga bonuspoäng att gå på mot de andra lagen som dessutom kommer vara tuffa lag som tex Karlskrona, Rögle, Malmö eller Västerås. Så säg ca 20% chans att vi vinner förkvalet. Det är ändå rätt högt räknat.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%
Det är mao max 5% chans att vi går till kvalserien.
Känns inte så bra direkt!
Är svårt att beräkna exakt hur stor chans att vi kommer topp 7 men jag säger ca 25% chans. Och isf kommer vi förmodligen hamna 6:a eller 7:a och har inga bonuspoäng att gå på mot de andra lagen som dessutom kommer vara tuffa lag som tex Karlskrona, Rögle, Malmö eller Västerås. Så säg ca 20% chans att vi vinner förkvalet. Det är ändå rätt högt räknat.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%
- minalman
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2013/2014
200 på en spelad tia. Taget!mb81 skrev:Gillar ju sannolikhet och räknade lite snabbt och enkelt på hur stor chans att vi går till kvalserien.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det var ändå lågt räknat. Om det går tippa på någon av alla sajter får du nog ännu bättre odds!minalman skrev:200 på en spelad tia. Taget!mb81 skrev:Gillar ju sannolikhet och räknade lite snabbt och enkelt på hur stor chans att vi går till kvalserien.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%
- minalman
Allsvenskan 2013/2014
Egentligen ser det bra ut. Vi har haft en lång period av oavgjorda matcher som vi borde tagit tre poäng i minst hälften. Och nu har vi haft en tung period med stolpe ut och knappa förluster (utom borta mot Timrå). Från och med Asplöven den 4/12 kommer vi att rada upp segermatcher! Det är det sannolika!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Jo hoppas kan man ju, men till sist är det faktiska resultat som behövs. Var låg vi vid denna tidsäsongen 12/13?minalman skrev:Egentligen ser det bra ut. Vi har haft en lång period av oavgjorda matcher som vi borde tagit tre poäng i minst hälften. Och nu har vi haft en tung period med stolpe ut och knappa förluster (utom borta mot Timrå). Från och med Asplöven den 4/12 kommer vi att rada upp segermatcher! Det är det sannolika!
Låg vi inte i princip där vi är nu? Strax under playoffplats med sex poäng tillgodo på allsvenskt kval. PÅ fredag har vi spelat halva säsongen och alltså mött alla lag borta och hemma. I det läget så vet man exakt hur bra laget är i mina ögon.S. Skuggan skrev:Jo hoppas kan man ju, men till sist är det faktiska resultat som behövs. Var låg vi vid denna tidsäsongen 12/13?minalman skrev:Egentligen ser det bra ut. Vi har haft en lång period av oavgjorda matcher som vi borde tagit tre poäng i minst hälften. Och nu har vi haft en tung period med stolpe ut och knappa förluster (utom borta mot Timrå). Från och med Asplöven den 4/12 kommer vi att rada upp segermatcher! Det är det sannolika!
-
Snacka om pessimist-tänk.mb81 skrev:Gillar ju sannolikhet och räknade lite snabbt och enkelt på hur stor chans att vi går till kvalserien.
Mao 0,20*0,25= 0,05= 5%
25/4-2025