minalman skrev:Jag kommer ihåg ett stockholmsderby för något år sedan då supportrar från bägge lagen sprang fram och tillbaka mot varandra rakt över andras sittplatser.
Media har inte glömt det, men många här inne vill låtsas som om det aldrig hände.
Edit: De som köper AB och Ex för femton spänn och läser om hockey var inte bland dem som sprang mot varandra och de har heller inte glömt. Det derbyt dagarna före jul måste vi lära oss att leva med. Det är som för vissa brott som man aldrig blir förlåten i allmänhetens medvetande.
Det hände pga Aiks usla säkerhetsorganisation. Efter det sattes det upp vallgravar runt båda klackarna och de efterkommande derbyna avlöpte problemfritt.
Fram tills det att polisens utredning var klar ett år senare och de kommit fram till att de måste ta i med hårdhandskarna. De tog då inte hänsyn till att det fungerat bra i ett år utan använde batongerna i preventivt syfte.
minalman skrev:Jag kommer ihåg ett stockholmsderby för något år sedan då supportrar från bägge lagen sprang fram och tillbaka mot varandra rakt över andras sittplatser.
Media har inte glömt det, men många här inne vill låtsas som om det aldrig hände.
Edit: De som köper AB och Ex för femton spänn och läser om hockey var inte bland dem som sprang mot varandra och de har heller inte glömt. Det derbyt dagarna före jul måste vi lära oss att leva med. Det är som för vissa brott som man aldrig blir förlåten i allmänhetens medvetande.
Det hände pga Aiks usla säkerhetsorganisation. Efter det sattes det upp vallgravar runt båda klackarna och de efterkommande derbyna avlöpte problemfritt.
Fram tills det att polisens utredning var klar ett år senare och de kommit fram till att de måste ta i med hårdhandskarna. De tog då inte hänsyn till att det fungerat bra i ett år utan använde batongerna i preventivt syfte.
Åfan...trodde det hände p.g.a. grottmentalitet hos vissa "supportrar"?
Åfan...trodde det hände p.g.a. grottmentalitet hos vissa "supportrar"?
Spelar ingen roll vilken orsaken var. Just nu älskar media att sälja rubriker på stockholmssupportrarnas våldsamhet. Senast Linkangate.
Det kommer ta år innan detta slutar (förutsatt att absolut noll inträffar under tiden) eller att klubbarna börjar prata med media om deras ansvar (medias) i det sätt de rapporterar som skapar situationen, inte tvärtom.
Det är media som målar Stockholm i svart och masarna i ljust. Det är inte den riktiga bilden, men den som säljer mest tidningar. Hundratusentals fler köper tidningar än bryr sig om Stockholms hockey (och fotboll).
Edit: jag tycker inte stockholmssupportrar är mer våldsamma än andra måste kanske understrykas. Det är medias bild om oss som måste förändras, men det tjänar inte media på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
All kan sköta sig i nio av tio derbyn men finns det minsta utrymme för skandalrubriker så nappas det och då faller allt som (från en annan tråd) kort hus
Leksand rullar på som man gjort hittills och tar hem förstaplatsen. Behöver nog ingen motivering.
Södertälje har visat att man klarar sig utan NHL-spelarna och tror ärligt talat att Fowlers frånvaro inte kommer göra jättestor skillnad. Jag tror att vi kommer ta in poäng på Södertälje men de har för stort försprång tyvärr.
Karlskoga är ett lag som har en tydlig spelidé och är inte beroende av Markus Johansson. MEN man har tappat sin poängkung för resten av säsongen eventuellt. Detta är vår chans på direktplats (tror jag)! Men då måste Karlskoga hamna i en svacka och börja förlora matcher. Hoppas hoppas!
Till förkvalserien
Djurgården
Malmö
Västerås
Örebro
Hjärnan säger att vi kommer sluta 4a. Men det är inte alls omöjligt att vi tar tredjeplatsen! Håller vi ett poängsnitt på 2,25 i resterande matcherna så slutar vi på 98p vilket bör kunna räcka. Under Zabel har vi ett snitt på 2,3 hittills.
I en förkvalserie tror jag att vi har stora chanser att ta oss vidare till kvalserien. Västerås utan sina 3 NHL-spelare, Malmö och Örebro. Det är absolut inte osannolikt att vi klarar det där så vi ska inte deppa ihop ifall vi inte tar en direktplats!
Varför Malmö, Västerås och Örebro? Ja, vilka ska hota nerifrån? Mora kommer ju tappa mycket nu så de räknar jag nästan bort på en gång. Då blir det Oskarshamn och det känns inte jättetroligt att de ska kunna ta en plats i förkvalserien i år.
Leksand rullar på som man gjort hittills och tar hem förstaplatsen. Behöver nog ingen motivering.
Södertälje har visat att man klarar sig utan NHL-spelarna och tror ärligt talat att Fowlers frånvaro inte kommer göra jättestor skillnad. Jag tror att vi kommer ta in poäng på Södertälje men de har för stort försprång tyvärr.
Karlskoga är ett lag som har en tydlig spelidé och är inte beroende av Markus Johansson. MEN man har tappat sin poängkung för resten av säsongen eventuellt. Detta är vår chans på direktplats (tror jag)! Men då måste Karlskoga hamna i en svacka och börja förlora matcher. Hoppas hoppas!
Till förkvalserien
Djurgården
Malmö
Västerås
Örebro
Hjärnan säger att vi kommer sluta 4a. Men det är inte alls omöjligt att vi tar tredjeplatsen! Håller vi ett poängsnitt på 2,25 i resterande matcherna så slutar vi på 98p vilket bör kunna räcka. Under Zabel har vi ett snitt på 2,3 hittills.
I en förkvalserie tror jag att vi har stora chanser att ta oss vidare till kvalserien. Västerås utan sina 3 NHL-spelare, Malmö och Örebro. Det är absolut inte osannolikt att vi klarar det där så vi ska inte deppa ihop ifall vi inte tar en direktplats!
Varför Malmö, Västerås och Örebro? Ja, vilka ska hota nerifrån? Mora kommer ju tappa mycket nu så de räknar jag nästan bort på en gång. Då blir det Oskarshamn och det känns inte jättetroligt att de ska kunna ta en plats i förkvalserien i år.
Bra snack!
Kan tillägga att jag tror en direktplats är sämre för oss än en fjärdeplats. Vi blir alltid sämre av ett uppehåll. Fjärdeplatsen är viktig tack vare "startpoängen" i play off.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag är inne lite på ditt spår minalman, får vi en vinnande trend och kniper tredjeplatsen med efterföljande uppehåll kan man ge sig fan på att vi ställer ut skridskorna första matchen/erna i KS.
"Jag tror Leksand, Djurgården & SSK går direkt till kvalserien. Och tänk om Malmö blir 4:e laget från AS. Inga roliga fyra lag för ES-lagen!"
Ska mycket till men som sagt efter ikväll har vi en turne med sämre lag att möta medan våra konkurrenter ska möta varandra. Är en viktig period där jag hoppas vi går vinnande ur striden.
Jag gillar inte magsår så jag väljer en direktplats till kvalserien 100 ggr av 100.
Angående Moras tränare, vet att han har varit uppe för diskussion tidigare i någon tråd:
“@MrMadhawk: Moras tränare Patric Wener sa alltså på riktigt att "Det är bara positivt för vårt lag, det här" ang. lockouten till Radiosporten, precis.”
Rolv skrev:Angående Moras tränare, vet att han har varit uppe för diskussion tidigare i någon tråd:
“@MrMadhawk: Moras tränare Patric Wener sa alltså på riktigt att "Det är bara positivt för vårt lag, det här" ang. lockouten till Radiosporten, precis.”
Nu måste vi ju vara överrens om att Patric Wener måste ha en stamtavla som väldigt långt tillbaka består av systrar och bröder.
Rolv skrev:Angående Moras tränare, vet att han har varit uppe för diskussion tidigare i någon tråd:
Hörde denna pajas på radion där han också sade att de andra spelarna i laget har blivit sämre pga NHL-spelarna. Varför gjorde de då inte sig av med dessa innan om det var bättre för laget? Snacka om förnekelse.
BaronVonDif skrev:De här stjärnorna hade man klara vid fortsatt lockout Västerås enligt Madhawk:
Matt Stajan, Calgary
Kyle Okposo, NY Islanders
Brian Gionta, Montreal
Här har vi en elitseriesatsning som heter duga, vore kul om Challe avslöjade om vi hade liknande planer vid fortsatt lockout.
Oh herregud!! Gionta är en av mina favoriter faktiskt. Liten och snabb, dock trodde jag han skulle blommar ut mer än vad han gjort. Okposo är ju inte dum heller...