Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kagen

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kagen »

Edin skrev:Spelarbudgetar hit och dit.

Det spelar ingen roll, vi är dömda till att vara ett mittenlag/bottenlag ända fram tills vi får en egen arena att ta hand om.
Du tänkte inte till så mycket där va? Att folk vill ha en egen arena är ju för att landsortslagen lyckats höja sin omsättning och spelarbudget tack vara det. En högre spelarbudget leder till en högre tabellplacering generellt sett.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... nobbar-aik

Hävelid vore ju guld och gröna skogar.. Dessvärre är jag jävligt säker på att han väljer clubben där hans bror är assisterande tränare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

carne skrev:Marcus Nilson har varit mycket bra i VM.
Han tar Brembergs plats hur lätt som helst som han jobbar.
Det känns inte riktigt som att man kan jämföra Linkan med Nilson eftersom dom är två helt olika spelartyper. Även om Nilson har fått bra resultat med sig från VM hittils så är han ingen spelartyp som öser in poäng. Jämför det med Linkan som är en playmaker som stundtals bär hela vårat offensiva spel med sina geniala passningar.

Tittar man på alla lags befintliga trupper så ser botten av tabellen ut ungefär såhär.

9. Timrå
10. Djurgården
-------
11. Södertälje
12. Rögle

Anmärkningsvärt är att Brynäs och Luleå hittils värvat mycket sunt. Händer inget dramatiskt så får vi slåss mot Timrå och Saik om 8:e platsen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kagen

Inlägg av Kagen »

Luleå bygger ju ett högriskprojekt. Enorm potential som kan ta laget till en 4-6 plats men..

Olausson / Ahlbrant är svaga defensivt, sådant brukar straffa sig brutalt i Elitserien. Ingen av dessa kan kliva ner i en brunkarkedja så det är all in från Luleå sida här. Hedström vad har han levererar det senaste året, en riktig chansning.
Raffl från Österrike - ung och oskolad, flipp eller flopp?

Flera spelare i laget är sådana som behöver stort förtroende från tränarna men också från fansen för att kunna prestera. Skiter det sig för Luleå kan de lika gärna bli nästa säsongs Södertälje - haussade på försäsongen - krossade i serien.

Södertälje och Rögle är ju två stora ? ännu. Där återstår många nyförvärv.

Jag har svårt att ranka DIF, Luleå, BIF, TIK, Skellefteå, Modo just nu.

LHC känns äckligt starka, klassmålvakt, + Mårtensson, Mange Johansson, Havlac, Hlinka, uj uj uj..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

LHC, ja. De verkar inte ha förstått att man inte kan köpa ihop ett lag.
Om ni frågar mig tror och hoppas jag att cluuben alltid kommer att vara den ständiga tvåan.

Marcus Nilson ersätter inte Bremberg poängmässigt, men han ersätter Bremberg i backchecking/forechecking, fysiskt spel, tuffhet framför mål och framför allt i boxplay.

Marcus Nilson-Ottosson-Timmy-Ragge. Där har ni en av elitseriens vassaste BP-uppställningar.

Fimpen-Engqvist-Printz-Sanny Lindrström hade inte heller varit fy skam...
Säg den glädje som varar
Kagen

Inlägg av Kagen »

DIF är ute efter Johan Fransson. En back med sjuhelskotta potential och skridskoåkning blandat med indianare i egen zon. Inte en klassisk back i alla avseenden direkt, han bänkades ju av Slavomir Lener både i Luleå och i LHC samtidigt som BÅG plockar ut honom i Tre Kronor..

http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4603761

Fransson gör det själv i Lugano på övertid.
http://www.youtube.com/watch?v=djjRuLxf2lI
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Är ingen fan av Fransson. Försvarare ska kunna försvara, först och främst.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Signar man Johan Fransson så är det ett mycket starkt skäl till att jag ska skaffa säsongkort för nästa säsong. Riktigt skridskoskicklig back som är duktig offensivt, behöver bli starkare i egen zon men hans skridskoåkning är mycket mycket bra.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Signar man Johan Fransson så är det ett mycket starkt skäl till att jag ska skaffa säsongkort för nästa säsong. Riktigt skridskoskicklig back som är duktigt offensivt, behöver bli starkare i egen zon men hans skridskoåkning är mycket mycket bra.
Jag håller med! Han och Ragge blir ett klockrent backpar! Men med Fransson i truppen känns A. Holmqvist plötsligt överflödig. Som tidigare nämnts - Fransson är ingen höjdare försvarsmässigt, och det som vi behöver är stabilitet i försvarszon på backplats.

Fransson in, Honken ut, def-back in. Det vore det ultimata. Dock kommer det nog aldrig att inträffa.
jensa öhling skrev:
Kapanen på väg till Timrå för övrigt. En riktigt bra värvning för dom.
Smurf02 gråter floder. :P
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

DIF_Soldier skrev: Marcus Nilson ersätter inte Bremberg poängmässigt, men han ersätter Bremberg i backchecking/forechecking, fysiskt spel, tuffhet framför mål och framför allt i boxplay.

.
"Men de som väntat sig en vilt checkande och brunkande Marcus Nilsson i Tre Kronor har nog blivit lite besvikna. Eller snarare kanske förvånade över att han inte smäller på mer. Själv blir han lika förvånad varje gång han får höra att väntas vara en tuffing på isen.

- Ja, alla tror ju det. Jag vet faktiskt inte var alla fått det ifrån. Det är många som tror att jag mest åker runt och tacklas.

Hur skulle du beskriva dig själv då?

- Jag skulle mer säga att jag är en sån som jobbar hårt men fortfarande spelar, lirar. Jag är väl inte så jättesnabb men jag spelar smart. Och jag väger bara 85 kilo, då är det inte så lätt att åka runt och tackla ner alla man ser, ha, ha, ha. "

07-08 :

Matcher : 47 tacklingar : 6

07-06 :

Matcher : 63 tacklingar : 14

Han har dessutom inte delat ut en enda tackling i VM.

Fysiskt spel ? :lol:
Stadion

Inlägg av Stadion »

alskar_dif skrev:
DIF_Soldier skrev: Marcus Nilson ersätter inte Bremberg poängmässigt, men han ersätter Bremberg i backchecking/forechecking, fysiskt spel, tuffhet framför mål och framför allt i boxplay.

.
"Men de som väntat sig en vilt checkande och brunkande Marcus Nilsson i Tre Kronor har nog blivit lite besvikna. Eller snarare kanske förvånade över att han inte smäller på mer. Själv blir han lika förvånad varje gång han får höra att väntas vara en tuffing på isen.

- Ja, alla tror ju det. Jag vet faktiskt inte var alla fått det ifrån. Det är många som tror att jag mest åker runt och tacklas.

- Jag skulle mer säga att jag är en sån som jobbar hårt men fortfarande spelar, lirar. Jag är väl inte så jättesnabb men jag spelar smart. Och jag väger bara 85 kilo, då är det inte så lätt att åka runt och tackla ner alla man ser, ha, ha, ha. "

07-08 :

07-06 :

Du vet väl att bara för att man inte tacklas så mycket kan vara fysisk ändå allt handlar inte om tacklingar som verkar tro.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Stadion skrev:
alskar_dif skrev:

.

07-08 :

07-06 :

Du vet väl att bara för att man inte tacklas så mycket kan vara fysisk ändå allt handlar inte om tacklingar som verkar tro.

Isåfall är Lidström,davidsson,åkerman fysiska :lol:

Fysiskt spel = tacklingar
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Ja fysiskt spel innebär tacklingar. Vad skulle annars fysiskt spel vara?
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Djurgårn skrev:Ja fysiskt spel innebär tacklingar. Vad skulle annars fysiskt spel vara?

Fråga signaturen "Stadion" :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

alskar_dif skrev:
Djurgårn skrev:Ja fysiskt spel innebär tacklingar. Vad skulle annars fysiskt spel vara?

Fråga signaturen "Stadion" :wink:
Marcus är en fysisk spelare i det avseendet att han kan ta stryk framför mål och är stark i kroppen (Vilket Linkan också är, men inte på samma sätt, om ni förstår hur jag menar).

Dessutom är han en bra tacklare. Konstigt att han inte visar det mer.

Med det sagt så "grisar" han mer än Fredrik, som väl aldrig har stått framför mål.
Det var nån gång denna säsong han riktigt överraskande slog in en retur i gröten där framme.
Säg den glädje som varar
Låst