SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Färjestad, Brynäs, Modo och Leksand torskar *tumme upp*
Det är lilla julafton i min bok. Undrar om kommunerna ska täcka upp för dessa förluster också?!
Oklart vilka av dom som kommer vara våra bottenkonkurrenter över tid dock, förutom Leksand, jag trodde FBK skulle klättra snart men nu när dom gick tillbaka till sitt mer destruktiva spelsystem så vettefan.. Säsongen är kort också, redan gått en femtedel.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Det är lilla julafton i min bok. Undrar om kommunerna ska täcka upp för dessa förluster också?!
Oklart vilka av dom som kommer vara våra bottenkonkurrenter över tid dock, förutom Leksand, jag trodde FBK skulle klättra snart men nu när dom gick tillbaka till sitt mer destruktiva spelsystem så vettefan.. Säsongen är kort också, redan gått en femtedel.
Det som blir avgörande är ju denna förbannade ekonomin.. Lagen vi krigar mot kring det nedre strecket har alla tajta linor till kommunhusen och fbk fick ju senast 5 miljoner av Karlstad för att täcka förluster i CHL. Det klarar vi inte av att möta. Sen ser vi ju vad värvningar kan skita sig även i lag med suspekt statlig finansiering...

Jag hoppas på modo och leksand under oss.. och kanske brynäs. Sen vet jag inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Det som blir avgörande är ju denna förbannade ekonomin.. Lagen vi krigar mot kring det nedre strecket har alla tajta linor till kommunhusen och fbk fick ju senast 5 miljoner av Karlstad för att täcka förluster i CHL. Det klarar vi inte av att möta. Sen ser vi ju vad värvningar kan skita sig även i lag med suspekt statlig finansiering...

Jag hoppas på modo och leksand under oss.. och kanske brynäs. Sen vet jag inte.
Tror Modo och Leksand kommer att hamna under oss. Det jag har sett av Modo hittills är att de har rätt bra fart anfallsmässigt men deras försvarsspel är sjukt dåligt, och med en Ullmark i dålig form bådar det inte gott för dem. Leksand tror jag inte reser sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyvärr känns alla lag i botten väldigt "kommunstarka" som skulle gå in och hjälpa till om det måste panikvärvas.
Expert.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... o-klacken/

Var är skandalrubriken? Dog inte ishockeyn ikväll?

Var är kravet på att straffa klubben och den som utförde dådet?

DIF mot rubbet (inklusive all media)!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Inte för jag tror Färjestad kommer hamna på kvalplats. Men de har fan inget vidare lag om inte Gulas och Klepis spelar upp sig ordentligt. Mest en rätt grå massa med habila elitseriespelare. Iofs var denna gråa massa i sm-final ifjol.
Är saknaden så stor av Nygren, Åberg och Berglund? Ser gärna att de fortsätter sin kräftgång men givetvis kommer de agera snart. De fick väl en gåva på 5 mille nyligen av kommunen. Det är väl i princip en ny förstakedja.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Violator77 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... o-klacken/

Var är skandalrubriken? Dog inte ishockeyn ikväll?
Hahaha, roligt sagt men en sådan rubrik säljer väl inte lika mycket när det gäller Örnsköldsvik.

Egentligen är det allas vårt fel att journalisterna skriver som dom gör. De är väldigt duktiga på att ge marknaden vad den vill ha.

Döds-rubriker är av någon anledning väldigt säljande i sverige. Tror det var Garpen som senast spelade det kortet efter en liten fajt i en match samtidigt som folk förhållandevis dör som flugor i trafiken till och från matcherna. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta över nivån på dumheterna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Zackrisson har för övrigt mäktat med en assist och är -1 i SAIK efter 10 omgångar...
mb81

Inlägg av mb81 »

Fricke skrev:Zackrisson har för övrigt mäktat med en assist och är -1 i SAIK efter 10 omgångar...
Är fan en bedrift att bara ligga på 1p. Han har dessutom tredje mest speltid i pp och en av de som spelar mest i hela laget dessutom med bra kedjepolare.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Nordamerikanernas säsong i år? 6 av topp 7 är från CA/US.

http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... aders/5056
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och Lyxfällan köper upp Ritola från Modo. De verkar vilja byta ut hela laget.

Men visst, att driva elitidrott är tämligen enkelt när man har en bottenlös brunn att hämta vatten ur.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Vi måste få in en riktigt bra center snart
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Staten

Inlägg av Staten »

Funkar plopp?
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Bild
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Staten skrev:Funkar plopp?
Japp, det funkar fint det
Låst