Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Challe Berglund

Inlägg av Staten »

Det vore väl helt OK att ha kvar honom som sportchef men då måste det stå klart att Challe inte ska ta del i det taktiska arbetet utan att den nya tränarkonstellationen ska vara fria i utformandet av en ny spelplan. Jag antar att en sportchef inte har del i det taktiska iofs.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Det är även möjligt att det blir en förflyttning på Zabel/Bäcklin och att Challe blir kvar som huvudtränare.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

MGC skrev:Tränarbyte skedde 85-86 är jag rätt säker på. Håkan Eriksson och någon till kom in rätt sent på säsongen. Sen tror jag att Boustedt hoppade av i mitten av 90-talet.
Annars håller jag med om att ett tränarbyte ska ske tidigt eller inte alls.

Om ett byte sker, vill jag ha någon som inte bryr sig ett skit om DIF i grunden utan bara har viljan att vinna. All denna prestationsångest hindrar oss från att våga misslyckas, vilket gör att ingenting utvecklas.

Tror inte på Niklas Czarnecki som nångon var inne på. Han klarade inte av ett kaffelag som krävde framgång och lär inte klara av DIF heller. Vet inte vem det skulle kunna vara tyvärr.
Harald L? Ja kanske. Wikegård tror jag inte på. Hans skrikiga ledarstil tillåter inga misslyckanden utan skapar osäkerhet i detta läget.

Hoppas Challe kan klara detta, vore skönast för föreningen!

Vad gör Boustedt nuförtiden? Skulle vara härligt med någon tränare som kan visa vem som tar mest i bänk av alla i laget också ;)

Challe blir säkerligen kvar i föreningen om rykterna stämmer, som sportchef skulle jag tro.
scapegoat22

Inlägg av scapegoat22 »

Killen som DIF skulle ha plockat in i båset inför säsongen är stockholmaren Sam Hallam. Sjukt duktig på den mentala biten och kan brunkarhockeyn i HA, vilket han mer än väl visat i Bofors (på såväl isen som i båset). Men han var väl inte fin nog.
Därmed inte sagt att allt kan lastas på Challe. Men så här illa hade det verkligen inte varit.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

In med "Leffe"! Tillägnad till "Rix"
Senast redigerad av Rocky3000 den 2012-11-16 01:07:25, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
litto
Säsongskort: Ja

Inlägg av litto »

Henke_F skrev:
MGC skrev:Tränarbyte skedde 85-86 är jag rätt säker på. Håkan Eriksson och någon till kom in rätt sent på säsongen. Sen tror jag att Boustedt hoppade av i mitten av 90-talet.

Om ett byte sker, vill jag ha någon som inte bryr sig ett skit om DIF i grunden utan bara har viljan att vinna. All denna prestationsångest hindrar oss från att våga misslyckas, vilket gör att ingenting utvecklas.

Tror inte på Niklas Czarnecki som nångon var inne på. Han klarade inte av ett kaffelag som krävde framgång och lär inte klara av DIF heller. Vet inte vem det skulle kunna vara tyvärr.
Harald L? Ja kanske. Wikegård tror jag inte på. Hans skrikiga ledarstil tillåter inga misslyckanden utan skapar osäkerhet i detta läget.

Vad gör Boustedt nuförtiden? Skulle vara härligt med någon tränare som kan visa vem som tar mest i bänk av alla i laget också ;)

Challe blir säkerligen kvar i föreningen om rykterna stämmer, som sportchef skulle jag tro.
Boustedt är numera utvecklingsansvarig på Ishockeysförbundet.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild
Rix

Inlägg av Rix »

Rocky3000 skrev:http://www.viasat.se/content/klipp-hockey?clip=289063

Redan en klassiker!
Rocky, du är tamefan dum i huvudet! Allvarligt, moderatorerna bannar för mindre, men denna idiot får länka bilder som är totalt orelevanta samt sprida dynga utan att något händer?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Rix skrev:Rocky, du är tamefan dum i huvudet! Allvarligt, moderatorerna bannar för mindre, men denna idiot får länka bilder som är totalt orelevanta samt sprida dynga utan att något händer?
-Känns det bättre nu?
Bild
Erik I

Inlägg av Erik I »

Detta minns jag. Fram till i våras enda gången DIF avskedat en tränare. Håkan Eriksson och Lars-Fredrik Byström - fråga inte - kom in och fick till en effekt direkt, segrar mot bl.a. SSK (som gick till SM-final den våren) och nytt kontrakt utan kval. Annar svet jag att statistik finns över effekten av tränarbyten, och denna är faktiskt inte särskilt positiv. Det man emellertid måste räkna in är NÄR bytet sker; den nye måste ju ha en reell chans att sätta sin prägel på laget.

Angående DIF så lider jag med med Challe för större klubbhjärta än han finns väl inte. Men "snart" får han också inse att NÅGOT måste göras, att vi inte kan vänta längre, och helt sonika kliva åt sidan och köra sportchefandet fullt ut. Ersättare? Allt annat än Säcken vore tjänstefel. Såvida nu man inte lyckas hosta upp erforderliga kulor för nåt totalt oväntat stornamn? Lückner? Höga odds på att ett etablerat namn utan tidigare DIF-anknytning skulle hoppa in; hade Kenta kickats från VF hade han väl varit gjuten annars. Om Säcken inte skulle vilja, då har vi problem på riiiiktigt...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

http://mrmadhawk.se/2012/november/greje ... tspel.html
Se där ja. Då är det bara att vänta och se.
Användarvisningsbild
Jepe

Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

@MrMadhawk: Det kan nog hända saker i Djurgården imorgon. http://t.co/kp0xitL8
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tacka fan för det.

Hoppas Rödhöken har rätt nu.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

Vi får se...
Senast redigerad av pulverapa den 2012-11-16 07:02:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Klubbhjärta hit och DIF-själ dit. Jag är säker på att åtminstone häften av alla som skriver och läser här på forumet har åtminstone lika stort hjärta som Challes som klappar för Djurgården.
Men skulle vi vara bra tränare för det?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar