Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Kan inte förstå varför det förlängdes med Honken. Daniel Tjärnqvist är ungefär dubbelt så bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren skrev:Kan inte förstå varför det förlängdes med Honken. Daniel Tjärnqvist är ungefär dubbelt så bra.
För att det finns plats för båda?

Edit: Honken var trots allt tvåa eller trea i Elitseriens plus/minus-liga... Endast slagen av andra djurgårdare.
Senast redigerad av kaminor den 2010-04-25 21:14:13, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren skrev:Kan inte förstå varför det förlängdes med Honken. Daniel Tjärnqvist är ungefär dubbelt så bra.
Japp, men det betyder inte att Honken är dålig. Grymt kul om vi får båda!
Avgå Jocke.
Istället för att förlänga med Zigomanis eller ta in Nordgren eller kanske också istället för förlängning av M. Tjärnqvist, vad vet jag. Tycker istället att man ska försöka få tillbaka Linkan. Vill ha en extra dimension i vårat Power Play. Han snittade drygt en pinne per match denna sässe i Jokerit (som vanligt).
Jag vet dock inte riktigt hur det kommer funka med Hardy, dessa spekulationer för jag överväga till någon annan tror jag.
Jag vet dock inte riktigt hur det kommer funka med Hardy, dessa spekulationer för jag överväga till någon annan tror jag.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Tror själv inte Linkan skulle passa in i det spel som Hardy bygger känns som det finns spelare som passar bättre inmelker skrev:Istället för att förlänga med Zigomanis eller ta in Nordgren eller kanske också istället för förlängning av M. Tjärnqvist, vad vet jag. Tycker istället att man ska försöka få tillbaka Linkan. Vill ha en extra dimension i vårat Power Play. Han snittade drygt en pinne per match denna sässe i Jokerit (som vanligt).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas verkligen att Ekman ansluter, har haft det på känn i ca 2 månader. Vore en enorm jävla förstärkning, och faktiskt den jag helst ser av alla realistiska värvningar i vårt lagbygge säsong 10/11.
Någon som förresten vet om Ziggy var bänkad i final 6? Tyckte jag läste det någonstanns. Om så var fallet kan vi nog glömma honom i nästa säsong.
Någon som förresten vet om Ziggy var bänkad i final 6? Tyckte jag läste det någonstanns. Om så var fallet kan vi nog glömma honom i nästa säsong.
sthlm1891 skrev:Tror själv inte Linkan skulle passa in i det spel som Hardy bygger känns som det finns spelare som passar bättre inmelker skrev:Istället för att förlänga med Zigomanis eller ta in Nordgren eller kanske också istället för förlängning av M. Tjärnqvist, vad vet jag. Tycker istället att man ska försöka få tillbaka Linkan. Vill ha en extra dimension i vårat Power Play. Han snittade drygt en pinne per match denna sässe i Jokerit (som vanligt).
Marie Hallman har ju efter intervju med Tommy Engström kommit fram till att Linkan inte är aktuell för spel i DIF nästa säsong eftersom "just nu har vi en annan profil på hur vi vill att laget ska se ut och vilka spelare vi ska ha in nästa år".
Jag kan hålla med om att han kanske inte passar in i det spel vi har nu. Samtidigt tycker jag det är konstigt om man inte ens stämmer av med Linkan hur han känner och tänker inför nästa säsong. Att han skulle lyfta vårt power play är ju i alla fall uppenbart.
Han var väl skadad vad jag hörde-daniel- skrev:Hoppas verkligen att Ekman ansluter, har haft det på känn i ca 2 månader. Vore en enorm jävla förstärkning, och faktiskt den jag helst ser av alla realistiska värvningar i vårt lagbygge säsong 10/11.
Jo han skulle lyfta PP men vi kan ju inte bara ha en sån dyr spelare för PPkaminor skrev:sthlm1891 skrev:Tror själv inte Linkan skulle passa in i det spel som Hardy bygger känns som det finns spelare som passar bättre inmelker skrev:Istället för att förlänga med Zigomanis eller ta in Nordgren eller kanske också istället för förlängning av M. Tjärnqvist, vad vet jag. Tycker istället att man ska försöka få tillbaka Linkan. Vill ha en extra dimension i vårat Power Play. Han snittade drygt en pinne per match denna sässe i Jokerit (som vanligt).
Marie Hallman har ju efter intervju med Tommy Engström kommit fram till att Linkan inte är aktuell för spel i DIF nästa säsong eftersom "just nu har vi en annan profil på hur vi vill att laget ska se ut och vilka spelare vi ska ha in nästa år".
Jag kan hålla med om att han kanske inte passar in i det spel vi har nu. Samtidigt tycker jag det är konstigt om man inte ens stämmer av med Linkan hur han känner och tänker inför nästa säsong. Att han skulle lyfta vårt power play är ju i alla fall uppenbart.
Ziggy hade fått känn av den gamla skadan satt på läktaren enligt ab
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Nä, det förstår jag så klart. Med dagens spelsätt väljer jag också Ekman alla dagar i veckan. Tror likväl att Bremberg skulle göra nytta i spel 5 mot 5 också. Förstår dock att vi inte skulle ha råd med det. Hoppas bara att han inte går till något annat lag i Elitserien. Fast jag tror nog att han stannar i Jokerit en säsong till.sthlm1891 skrev: Jo han skulle lyfta PP men vi kan ju inte bara ha en sån dyr spelare för PP
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kommer Bremberg har jag en känsla att det kommer bli som 2008/2009 att alla står och väntar på att Linkan ska göra något, tyvärr...kaminor skrev:Nä, det förstår jag så klart. Med dagens spelsätt väljer jag också Ekman alla dagar i veckan. Tror likväl att Bremberg skulle göra nytta i spel 5 mot 5 också. Förstår dock att vi inte skulle ha råd med det. Hoppas bara att han inte går till något annat lag i Elitserien. Fast jag tror nog att han stannar i Jokerit en säsong till.sthlm1891 skrev: Jo han skulle lyfta PP men vi kan ju inte bara ha en sån dyr spelare för PP
DIF!
- SirDIFalot
Det där tror jag inte ett smack på. Anledningen i år är ju att juniorer utvecklats och Hardys spelsätt fallit väl ut. Trist att det blivit väldigt "inne" att dissa Linkan. Och tror inte han skulle vara en dålig spelare i Hardys spelsätt, bara för att det inte är optimalt för honom. Tror bara vi skulle ha en bättre version av Tim Eriksson i Linkan, snabb, bra på att hålla puck, fast med mycket bättre händer.Daniel942 skrev:Kommer Bremberg har jag en känsla att det kommer bli som 2008/2009 att alla står och väntar på att Linkan ska göra något, tyvärr...kaminor skrev:Nä, det förstår jag så klart. Med dagens spelsätt väljer jag också Ekman alla dagar i veckan. Tror likväl att Bremberg skulle göra nytta i spel 5 mot 5 också. Förstår dock att vi inte skulle ha råd med det. Hoppas bara att han inte går till något annat lag i Elitserien. Fast jag tror nog att han stannar i Jokerit en säsong till.sthlm1891 skrev: Jo han skulle lyfta PP men vi kan ju inte bara ha en sån dyr spelare för PP
Expert.
Ekman är en bra värvning, men han är 34 trots allt. Lite tveksam hära..
34 är ingen jätteålder bara han har viljan att vinna. Då är det en riktigt bra värvning.DIFDIF skrev:Ekman är en bra värvning, men han är 34 trots allt. Lite tveksam hära..