DIF Fotboll
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: DIF Fotboll
Spelet är bedrövligt. Ångesten man har under och efter matcherna är snart outhärdlig.
Och vad händer med klacken? Såg flera som satt ner på sektion M!!! Sången är allmänt tam. Pallar inte med folk.
Och vad händer med klacken? Såg flera som satt ner på sektion M!!! Sången är allmänt tam. Pallar inte med folk.
DIF Fotboll
Jag tycker också att det är tråkigt att det publikmässiga dalar men å andra sidan kan jag inte klaga.Hajduk skrev:Spelet är bedrövligt. Ångesten man har under och efter matcherna är snart outhärdlig.
Det är svårt att stå upp när man slängt i sig 4-5 Propavan som bör motsvara större delen av de senaste matcherna.
Nu följer jag inte fotboll men det ser ju ut som att DIF är på slutspelsplats i alla fall, med 3p ner till ingemandsland. Sluta gnälla 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jepp. Ser fram emot slutspelet i fotboll. Det blir en nagelbitare!sensei skrev:Nu följer jag inte fotboll men det ser ju ut som att DIF är på slutspelsplats i alla fall, med 3p ner till ingemandsland. Sluta gnälla
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Hajduk
- Kontakt:
Jag håller med. Det är svårt att hålla igång när man hela tiden mår dåligt under matchen. Det var riktigt bra drag borta mot råttorna men fan det finns ingen ursäkt för att man sitter ner på klacksektionen även om det går dåligt.JohanPez skrev:Jag tycker också att det är tråkigt att det publikmässiga dalar men å andra sidan kan jag inte klaga.Hajduk skrev:Spelet är bedrövligt. Ångesten man har under och efter matcherna är snart outhärdlig.
Det är svårt att stå upp när man slängt i sig 4-5 Propavan som bör motsvara större delen av de senaste matcherna.
- Hajduk
- Kontakt:
Hahahaha... tack det här gjorde min dag!Magnutz skrev:Jepp. Ser fram emot slutspelet i fotboll. Det blir en nagelbitare!sensei skrev:Nu följer jag inte fotboll men det ser ju ut som att DIF är på slutspelsplats i alla fall, med 3p ner till ingemandsland. Sluta gnälla

1-1 1-1 1-1 1-1 1-1.
För faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Ge oss tre poäng!
Låt Span starta nästa match, spela Oyal istället för Raja.. Hoppas Pedersen kommer tillbaka snarast, han behövs. Kebba var kung idag, synd att han klantade sig totalt vid 1-1 målet.
Låt Span starta nästa match, spela Oyal istället för Raja.. Hoppas Pedersen kommer tillbaka snarast, han behövs. Kebba var kung idag, synd att han klantade sig totalt vid 1-1 målet.
- Lee Harvey Oswald
Precis.Kentta skrev:1-1 1-1 1-1 1-1 1-1.
Men utan alla dessa "synd bara att" hade DIF trots tandlöst spel legat i toppen av tabellen.
Senaste 4 matcherna har DIF släppt till ungefär 1-2 chanser per match, fantastiskt lite faktiskt.
Ändå har man släppt in mål i varje match, borde inte vara möjligt.
Nu sitter detta djupt rotat i skallen på spelarna.
Kan man inte köra 2X35 istället? 70min ....klart, 3p.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
1 pinne borta mot Häcken är på förhand väldigt bra, men att ÅTERIGEN tappa en 1-0 ledning måste kännas jävligt surt... Tycker faktiskt vi hade stora delar av matchen och var värde 3 pinnar, men det är som bekant inte många målchanser som Djurgården lyckas skapa framåt...
Att det ska vara så förbannat jäkla svårt att vända den negativa trenden med låga placeringar flera år i rad...
Jag är fullt medveten om att det är långt kvar på säsongen, att spelare och ledare behöver tid på sig för att kunna bygga något stort och att det har känts som om marginalerna inte varit på vår sida under den här första etappen av Allsvenskan.
Dock så ser jag fortfarande de problem DIF kämpat med under de senaste 4-5 åren. Att stänga matcher, att våga gå för tre poäng och sedan kunna spela på resultat. MP förespråkar ett roligt sätt att spela fotboll på; låt bollen göra jobbet och ha "full fart framåt, håll tätt bakåt".
Jag ser, alltför sällan, tendenser till just detta; större delen av Elfsborgs-matchen och de flesta första 20-minutrarna av matcherna har sett helt okej ut. Men det räcker inte för att slåss om topplaceringarna, det måste se säkert och stabilt ut hela matchen igenom. Precis som i hockey under den gångna säsongen så var spelet aldrig säkert och stabilt under en hel match. Och då snackar vi ändå 55 matcher + kvalserie. Samma sak ser för tillfället ut att ske med DIF i fotbollen.
Jag vill understryka att jag både hoppas och tror att den negativa trenden kommer att brytas; att DIF inom några år kommer att slåss om SM-gulden i såväl hockey som fotboll. För det är där vi hör hemma.
Alltid oavsett, Djurgårdens IF.
Jag är fullt medveten om att det är långt kvar på säsongen, att spelare och ledare behöver tid på sig för att kunna bygga något stort och att det har känts som om marginalerna inte varit på vår sida under den här första etappen av Allsvenskan.
Dock så ser jag fortfarande de problem DIF kämpat med under de senaste 4-5 åren. Att stänga matcher, att våga gå för tre poäng och sedan kunna spela på resultat. MP förespråkar ett roligt sätt att spela fotboll på; låt bollen göra jobbet och ha "full fart framåt, håll tätt bakåt".
Jag ser, alltför sällan, tendenser till just detta; större delen av Elfsborgs-matchen och de flesta första 20-minutrarna av matcherna har sett helt okej ut. Men det räcker inte för att slåss om topplaceringarna, det måste se säkert och stabilt ut hela matchen igenom. Precis som i hockey under den gångna säsongen så var spelet aldrig säkert och stabilt under en hel match. Och då snackar vi ändå 55 matcher + kvalserie. Samma sak ser för tillfället ut att ske med DIF i fotbollen.
Jag vill understryka att jag både hoppas och tror att den negativa trenden kommer att brytas; att DIF inom några år kommer att slåss om SM-gulden i såväl hockey som fotboll. För det är där vi hör hemma.
Alltid oavsett, Djurgårdens IF.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Hajduk
- Kontakt:
Alla dessa poängförluster känns just som förluster. I de flesta matcherna har motståndet varit alldeles för dåligt men samtidigt funkar inte spelet. MP måste hitta på något. Jag välkomnar uppehållet.
- Daniel08
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... ik-backen/
Detta gjorde min dag! Daniel Arnefjord och vi ska vara på jakt efter honom? Stämmer detta vet jag inte vad jag ska tro...
Detta gjorde min dag! Daniel Arnefjord och vi ska vara på jakt efter honom? Stämmer detta vet jag inte vad jag ska tro...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
DIF Fotboll
Markus Karlsson jobbar han in DIF nu? Har ingen som helst koll :S
- Hajduk
- Kontakt:
Såg också detta. Behöver vi fler som är duktiga på självmål?Daniel08 skrev:http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... ik-backen/