Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Diffe89 skrev:
Rocker skrev:
hardrocker35 skrev:Det enda DIF skulle satsa på var att få hem Mats Sundin..
Känns som det just nu
Jo, Sundin kommer ju verkligen se till, att den för närvarande ytterst klena backlinjen, kommer att bli som en vägg!

Vi har tre målvakter i åldrarna 17, 19 och 21. Ska vi då köra med backar som Liwing, Ericsson och två juniorbackar? Då spelar det ingen roll om vi har Sundin i varje femma!

Håller med Bautabröl till fullo. Detta är en orealistisk önskevärvning som aldrig kommer att inträffa.
Liwing och Ericson kommer inte att spela för DIF kommande säsong. Antingen lånas de ut eller så får någon annan klubb överta deras kontrakt. Allt enligt Tommy Engström (i nån artikel i City).
Precis, enligt en artikel i City. Jag hoppas innerligen att det blir så...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Michael Holmqvist verkar vara sugen på att flytta hem!
Troligen går han väl till LHC lr om nån annan klubb kan toppa deras bud.
Tråkigt eftersom att han är en Stockholmgrabb med DIF backgrund.
Menar DIF allvar med att dem ska satsa så tycker jag att dem borde göra allt dem kan för att locka han till klubben.
Men som sagt troligen finns det väl inte många procents chans till detta.
Tyvärr!
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Detta med Holmqvist tycker jag var bra skrivet om dif sattsar så gör vad ni kan för att få hem honnom.
och nu från en sak till en annan??

Patric Blomdahl?? något spelkort att försöka få in i truppen han är jju ingen poängmakare men en stark forward
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=532

Daniel Rafner: skulle vara kul att se i Dif tröjjan igen =)
Nicklas Eckerblom skulle också vara roligt att se igen =)
Dessa 2 charm troll :P
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

smurf02 skrev:Detta med Holmqvist tycker jag var bra skrivet om dif sattsar så gör vad ni kan för att få hem honnom.
och nu från en sak till en annan??

Patric Blomdahl?? något spelkort att försöka få in i truppen han är jju ingen poängmakare men en stark forward
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=532

Daniel Rafner: skulle vara kul att se i Dif tröjjan igen =)
Nicklas Eckerblom skulle också vara roligt att se igen =)
Dessa 2 charm troll :P
Blomdahl??? "Ingen poängmakare"? Killen gjorde ju för böveln inte ett enda mål på 47 matcher denna säsong och lyckades skrapa ihop en enda assist. Det är nästan lika bra som André Matssons noll poäng förra säsongen, då i förstakedjan! Nej, tack...
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Om jag inte läst helt fel på eliteprospects står det som sagt att Blomdahl gjort noll mål iår, Han gjorde ju för fan hattrick i en LHC match som jag var och tittade på för ett tag sen!

Blomdahl vore en av de bästa forwardsen vi skulle kunna få för ett rimligt pris!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Den hära killen då´rå?

...eller kanske denne högerfattade back?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Kan vi inte allihopa komma överens om att tipsar man om en spelar från eliteprpospects.com eller andra liknande så kan man åtminstone skriva lite om vad han är för spelartyp och framför allt bör man ha sett honom i ett antal matcher.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

diffarn1 skrev:Om jag inte läst helt fel på eliteprospects står det som sagt att Blomdahl gjort noll mål iår, Han gjorde ju för fan hattrick i en LHC match som jag var och tittade på för ett tag sen!

Blomdahl vore en av de bästa forwardsen vi skulle kunna få för ett rimligt pris!
Han gjorde inga mål i grundserien, men i en match i slutspelet gjorde han hattrick, det är därför det står att han gjort noll mål denna säsong.

Vet inte om Blomdahl är den spelartyp vi behöver, han är väll mer av en grovjobbare än en målskytt, och det är målskyttar vi behöver.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bautabröl skrev:Den hära killen då´rå?

Varför? Vad ser du hos dom? Visst gör backen en del poäng, men för Piteå i divsion 1. Det är ett rejält kliv till elitserien...

Jag håller med pekka21. Sluta spamma slumpmässiga spelare från eliteprospects!
i
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

isolerad skrev:

Varför? Vad ser du hos dom? Visst gör backen en del poäng, men för Piteå i divsion 1. Det är ett rejält kliv till elitserien...

När det ändå nämns det med att sluta att göra saker så tycker jag att vi ska sluta att "hata" spelare som går till andra klubbar och kalla dom för svikare mm!!!jag tycker det är för sorgligt att bara kasta ur sig en massa skit!!det är väl bara att tänka sig in i situationen själv hur skulle man då gjort????visst det är kul med spelare som lirar i DIF i 10-15 år men samtidigt så kan det vara kul och framförallt givande att byta adress eller hur?jag menar en spelare som står och trampar och inte kommer nån vart tycker jag personligen verkligen skall ta chansen och pröva lyckan nån annanstans!!!
Fundera på detta så tror jag att ni förstår vad jag menar och jag har nog rätt till en viss del!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

isolerad skrev:

Visst, det har Ni rätt i, men faktum är att det snarare nog såna här killar vi får förvänta oss att DIF värvar, än några väl etablerade elitspelare.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bautabröl skrev:
isolerad skrev:

Visst, det har Ni rätt i, men faktum är att det snarare nog såna här killar vi får förvänta oss att DIF värvar, än några väl etablerade elitspelare.
Ja, självklart kommer DIF värva spelare som du har föreslagit från eliteprospects. Att jag inte tänkte på det!
i
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

isolerad skrev:
Bautabröl skrev:
isolerad skrev:

Ja, självklart kommer DIF värva spelare som du har föreslagit från eliteprospects. Att jag inte tänkte på det!
Valde du att missförstå mig, eller är du inte så snabb?
Bautabröl skrev:...det snarare nog såna här killar vi får förvänta oss att DIF värvar, än några väl etablerade elitspelare.
Vad anser du att ordet typ betyder. Betyder det att DIF SKA värva dessa spelare, eller är den spelare av den kalibern det avser?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bautabröl skrev:
isolerad skrev:
Bautabröl skrev:
isolerad skrev:

Valde du att missförstå mig, eller är du inte så snabb?
Bautabröl skrev:...det snarare nog såna här killar vi får förvänta oss att DIF värvar, än några väl etablerade elitspelare.
Vad anser du att ordet typ betyder. Betyder det att DIF SKA värva dessa spelare, eller är den spelare av den kalibern det avser?
Jag måste vara helt bakom flötet, var får du typ ifrån? Jag ser det inte nånstans i det du skrivit tidigare, eller jag för den delen.

Vad jag menade var att även om DIF nu kanske värvar Div 1 spelare så tror jag knappast de går efter vilka spelare du har hittat på eliteprospects. Jag kan också sitta och spamma statistiskt lovande spelare om jag vill, men jag gör inte det. Varför? Jo, det säger nämligen ingenting!
För övrigt var det sarkasm, om du inte förstod det.
i
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Sluta tjafsa nu!
Hörde på radio sporten att Mats Waltin inte hade något jobb. Han får komma tillbaka alla dagar i veckan enligt mig! Anställ han redan nu som taktisksupport eller något i den stilen så ingen hinner ta han, sedan kör vi med Micke & Waltin!
Skriv svar