Ottosson förtjänar att hyllas, men han har fler år kvar i sina grillor. Falken är till åren nu och den kommande säsongen blir nog med all sannolikhet hans sista. Efter det är Ottosson vår sista riktiga trotjänare i laget, och då blir det hans tur att stå i fokus. Ottosson är en magisk kille och han kommer liksom Falk aldrig bli bortglömd. Båda två bara ska få sina tröjor hissade i Hovets tak.mannge skrev:om jag inte missminner mig så sjöngs det om honom någon enstaka gång i slutet av förra säsongen.SirDIFalot skrev:En som varit i Djurgården HELA livet, som fortfarande inte hyllats i närheten av tillräckligt är ju Kristofer Ottosson, för att han står i skuggan av Jimmie och Falken. Synd tycker jag.
Önskar det kunde finnas en ramsa om honom också.
"Oremo"/ABBA-ramsan med "Ottosson" istället.
Dock så är han värd en mycket bättre ramsa som du nämner.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ny ramsa?
TJena, har lyssnat lite på den här ramsan o den skulle nog skapa ett bra tryck om någon här skulle kunna hjälpa mig att göra om texten, kanske en klackledare eller någon annan villig!
Senare kan klackledare alltid försöka få igenom den på matcher om det här går sin väg.
Senare kan klackledare alltid försöka få igenom den på matcher om det här går sin väg.
Re: Ny ramsa?
Jävligt skön! Kanske:Buzz skrev:TJena, har lyssnat lite på den här ramsan o den skulle nog skapa ett bra tryck om någon här skulle kunna hjälpa mig att göra om texten, kanske en klackledare eller någon annan villig!
Åhh Djurgår´n tjalalalala?
Lätt att lära sig

Varför ska vi fixa nya ramsor hela tiden? Kör på de gamla vi har istället, vi har ju hur många som helst.
Jag som hardcore-supporter hinner knappt med när det kommer nya ramsor hela tiden dessutom har vi jäkligt bra ramsor som används för lite.
Jag som hardcore-supporter hinner knappt med när det kommer nya ramsor hela tiden dessutom har vi jäkligt bra ramsor som används för lite.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan hålla med. "Ba-ra-pa-pa-pa-pa" är det skön gung i. Tycker även "Hunden Leif" borde vara en självklarhet varje match - den är verkligen vår alldeles egna - helskön. "Vi e Djurgår´n" i Rod Stewart-tappning får håret att resa sig. Det är helt enkelt bra klackledare vi behöver som håller koll på sångrepertoaren.Skywalker skrev:Varför ska vi fixa nya ramsor hela tiden? Kör på de gamla vi har istället, vi har ju hur många som helst.
Men hyllningssånger för egna spelare tycker jag ändå att vi har för lite av och det var ju därför det kom upp om nya sånger.
Måste dessvärre säga att jag nästan inte håller med i någonting. "Barapa..." är lite jobbig, men OK. Funkar bra om alla är med på noterna. "Hunden Leif" skulle nog tappa sin charm om den sjöngs oftare, så nej. "Super Djurgårn" är en av våra absolut bästa ramsor, om den körs i rätt tempo, annars är den en av våra sämre.Tessan skrev:Kan hålla med. "Ba-ra-pa-pa-pa-pa" är det skön gung i. Tycker även "Hunden Leif" borde vara en självklarhet varje match - den är verkligen vår alldeles egna - helskön. "Vi e Djurgår´n" i Rod Stewart-tappning får håret att resa sig. Det är helt enkelt bra klackledare vi behöver som håller koll på sångrepertoaren.Skywalker skrev:Varför ska vi fixa nya ramsor hela tiden? Kör på de gamla vi har istället, vi har ju hur många som helst.
Men hyllningssånger för egna spelare tycker jag ändå att vi har för lite av och det var ju därför det kom upp om nya sånger.
Fler hyllningssånger är jag också lite skeptisk till, det får inte bli inflation så att varje spelare har en egen, blir lätt lite larvigt och bonnigt då.
Angående sånger efterlyser jag ett lägre tempo, samt att vi sjunger några personliga favoriter lite oftare. Tex "Djurgårns tunga grabbar", "Blåränder går aldrig ur en Järnkamin" samt "Det är lång väg till SM-guldet" för att nämna några.
Är det förresten någon som har en aning om vad "Hunden Leif" grundar sig på, texten är ju relativt underlig...
DIF
Tycker besiktas ramsan är riktigt tråkig, visst blir den bra när någon med mikrofon står mitt på planen och styr hela publiken, tvivlar på att den skulle fungera på hovet om jag skulle vara ärlig!
Sen förstår jag inte hur folk kan tycka Rap Das Armas låten är en bra läktarramsa? Den sjungs alldeles för snabbt, vilket gör att folk inte orkar med att lägga kraft på resten av ramsan..
Nej kort och gott tycker jag vårat sångarkiv är perfekt som det är just nu. Efterlyser kanske en ramsa till Ottosson bara.
Sen förstår jag inte hur folk kan tycka Rap Das Armas låten är en bra läktarramsa? Den sjungs alldeles för snabbt, vilket gör att folk inte orkar med att lägga kraft på resten av ramsan..
Nej kort och gott tycker jag vårat sångarkiv är perfekt som det är just nu. Efterlyser kanske en ramsa till Ottosson bara.
Losing all hope was freedom.
Men snälla. Förutom att vi tar guld är min högsta önskan för säsongen 2010/2011 att den förbannade **********************************************-ramsan försvinner.Tessan skrev:Kan hålla med. "Ba-ra-pa-pa-pa-pa" är det skön gung i. Tycker även "Hunden Leif" borde vara en självklarhet varje match - den är verkligen vår alldeles egna - helskön. "Vi e Djurgår´n" i Rod Stewart-tappning får håret att resa sig. Det är helt enkelt bra klackledare vi behöver som håller koll på sångrepertoaren.Skywalker skrev:Varför ska vi fixa nya ramsor hela tiden? Kör på de gamla vi har istället, vi har ju hur många som helst.
Är det verkligen bara jag som tycker den är fruktansvärt fjantig? Vi ska väl inte spela in albumet Absolut Kids 52?
Om det är någon gång man bara vill sätta på mute-knappen på öronen så är det när den skiten "sjungs".
Nä, låt Brynäs och övriga lags pissklackar ta över den smörjan istället.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med. Skulle kunna döda för att få väck den och anusvarelserna till förtryckta ungjävlar som bankar på reklamskyltarna.jensa85 skrev:Men snälla. Förutom att vi tar guld är min högsta önskan för säsongen 2010/2011 att den förbannade **********************************************-ramsan försvinner.Tessan skrev:Kan hålla med. "Ba-ra-pa-pa-pa-pa" är det skön gung i. Tycker även "Hunden Leif" borde vara en självklarhet varje match - den är verkligen vår alldeles egna - helskön. "Vi e Djurgår´n" i Rod Stewart-tappning får håret att resa sig. Det är helt enkelt bra klackledare vi behöver som håller koll på sångrepertoaren.Skywalker skrev:Varför ska vi fixa nya ramsor hela tiden? Kör på de gamla vi har istället, vi har ju hur många som helst.
Är det verkligen bara jag som tycker den är fruktansvärt fjantig? Vi ska väl inte spela in albumet Absolut Kids 52?
Om det är någon gång man bara vill sätta på mute-knappen på öronen så är det när den skiten "sjungs".
Nä, låt Brynäs och övriga lags pissklackar ta över den smörjan istället.
Säg den glädje som varar
Undrar bara om någon av de klackledarna som man kan se ståendes längst ned i klacken läser den här tråden eller forumet överhuvudtaget? Kan va kul att veta.
Vet inte hur det är här men de flesta av dom läser ivf på JKs forum
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Kanske fel tråd men sångförslag tycks vara välkomna. Angående Linkan och bemötandet den 16/9 tycker jag att vi kör EN hyllningssång men en lite längre sådan. Under första perioden skanderar vi Fredrik Bremberg är nummer 1...Fredrik Bremberg är nummer 2 och så vidare upp till Fredrik Bremberg är nummer 23. Sedan är det bra och vi kör "sjung för gamla Djurgården" borde ta ca 2 minuter och är därmed en lagom avvägd hyllning för en spelare som gjort otroligt mycket för oss men som tyvärr inte spelar i vackra färger längre
Sedan en grej som jag undrar
Varför är det så sällan klacken sjunger "en jävla massa bönder" i samband med att motståndarna åker dit på för många spelare på isen? Det finns ju inget bättre tillfälle
och åtminstone förra säsongen reagerade jag på att den bara kom igång för att reta motståndarnas tillresta "klack"... Är den reserverad för att häckla "motståndarklacken"?

Sedan en grej som jag undrar

Varför är det så sällan klacken sjunger "en jävla massa bönder" i samband med att motståndarna åker dit på för många spelare på isen? Det finns ju inget bättre tillfälle

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Berra skrev:
Varför är det så sällan klacken sjunger "en jävla massa bönder" i samband med att motståndarna åker dit på för många spelare på isen? Det finns ju inget bättre tillfälleoch åtminstone förra säsongen reagerade jag på att den bara kom igång för att reta motståndarnas tillresta "klack"... Är den reserverad för att häckla "motståndarklacken"?
Du får gärna dra igång den, lovar att många kommer att hänga på men det handlar om känsla och tajming också, det är mycket "personliga" hån som kommer från oss då alltså från varje person kommer olika skälsord..
mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
Så jäkla bra skrivet! Gåshud får man!DIF_Soldier skrev:Klacken är motorn i Djurgårdens IF - stå upp!
Det är inte långt kvar nu!!!! Ses i kurvan på Torsdag!

"Whatever you want"