HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Delar din analys Praetori…
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Skönt med vinst. Långt ifrån godkänd match sett till helheten. Misstagen man gör hade varit förödande mot den övre hälften av lagen i serien.

Också ej godkänt att det vid två av två möjliga matcher är vår klack som drar igång pyroteknik. Är helt okej att folk som endast kollar fotboll i vanliga fall kommer och bidrar på hockeyn, men uppenbarligen lyckas ajks fotbollssupportrar bete sig bättre år 2022.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Janzoo skrev: 2022-12-28 13:59:38 Skönt med vinst. Långt ifrån godkänd match sett till helheten. Misstagen man gör hade varit förödande mot den övre hälften av lagen i serien.

Också ej godkänt att det vid två av två möjliga matcher är vår klack som drar igång pyroteknik. Är helt okej att folk som endast kollar fotboll i vanliga fall kommer och bidrar på hockeyn, men uppenbarligen lyckas ajks fotbollssupportrar bete sig bättre år 2022.
:lol: :lol: :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-12-28 12:13:55
Doyle skrev: 2022-12-28 11:10:05 Är grymt oroad över den euforiska stämningen som råder efter vinsten igår. Vi vinner över a i k som är tredje sämst i serien. Spelet imponerar inte utan vi har en del tur o en storspelande målvakt. Vill se fullt fokus till torsdag o en vinst, bra spel o vi lyfter oss flera nivåer. Magkänslan som lurar är att vi åker på torsk. Vi är proppmätta o sköna o ser oss som världsbäst. Vi har långt dit. Gör mig stolt nu på torsdag DIF 💛❤️💙
Tycket ändå Garpens presskonferens var lugnande. Han verkar ha uppfattat matchen på exakt samma sätt. Sen är väl frågan, som alltid, hur väl det går att överflytta insikterna till spelarnas skallar.

Men det är derby. Jag tror spelarna är väl medvetna om vad som inte lirade men det finns kanske inte den breda erfarenheten mentalt hos laget att hantera det annorlunda. Vår yngsta spelare i båset hade knappt börjat på lågstadiet senast vi mötte gnaget i ett hockeyderby och vi har bara ett fåtal pjäser i laget som har rutin att ha spelat såna matcher och inför så stor publik tidigare.

Edit: Jag menar hur sjukt är det inte att Schlyter hade biljetter till matchen sedan tidigare och istället för att stå i publiken istället är på isen och spelar?
Ja, helt sjukt jue :lol: Snacka om en dröm som går i uppfyllelse!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Det är ju som Nord i Aik säger, i ett derby spelar inte form och tabelläge någon roll. Jag tycker vi gör ett bra derby men där vi tyvärr slarvar på deras två mål, annars är det vår match.

Några sker jag gillar extra.
* Liss sjunger med i ”Sjung för…”. Yupp, jag är lättflörtad men sådant gillar man.
* Liss gör en bra match
* Nilssons byte i samband med hans mål. Sådant där funkar oavsett nivå. Målet är ju bara toppen på bytet, smällen ner i plexit och stressandet på deras spelare hade räckt långt för att vara dagens insats
* mycket returer från Galajda (ogillar) men han verkar veta om det själv och är beredd på att ta andrapucken
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar