HA 22/23: Almtuna IS - Djurgårdens IF 8/10
Vilket.jävla.skämt.
Lätt att glömma att grabbarna spelar tidig match dagen efter föregående match samtidigt som Almtuna inte alls spelade igår.
Det är också omgång sex. Av typ 300. Andas.
Det är också omgång sex. Av typ 300. Andas.
-
Tyder väl mer och mer på att spelidén är typ att vi ska förlita oss på individuell skicklighet. Det är ju även därför vi har svårt att etablera längre anfall i anfallszon.
Det finns ingen tydlig idé. Har någon sett det?
Då blir det jävligt tufft i längden.
Bortser man från spelarmaterial så var HV raka motsatsen, det var ett starkt kollektiv.
Vi måste flytta upp Norman till 1:a kedjan, det blev ett lyft förra matchen pga det. Lyft sedan upp Rensfeldt till 2:a..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Otroligt att man kan vara så inihelvete dåliga på straffläggning/frilägen
- Jim Morrison
Historiskt sett brukar tendenserna efter ungefär 10 omgångar hålla i sig resten av serien. Brukar inte bli någon större skillnad i alla fall.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-10-08 16:29:53, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Idag var det inget vidare. Vet inte riktigt vad jag tycker om den där Galajda.. det blir nog bättring.
-
Alltså, SHL… jag vill inte sälla mig till alla olyckskorpar härinne, men det här är, än så länge, inte bra
- Hepsnastian
Det här trodde jag inte... Tur att det är i början pö säsongen.
Jag är lite fundersam kring match-coachningen. Varför fortsätter man inte med dom kedjorna sol avslutade igår? Hur tänker han kring straff skyttar?
Högst jävla oklart.
Jag är lite fundersam kring match-coachningen. Varför fortsätter man inte med dom kedjorna sol avslutade igår? Hur tänker han kring straff skyttar?
Högst jävla oklart.
Delägare
Tiden för att ha tålamod börjar ta slut. 2 nya backar in kommer inte lösa de enorma problemen vi har i spelet.
Kan bara instämma med det andra säger - vi verkar inte ha någon som helst spelidé utan vi bara hoppas på det bästa och att någon ska lyckas med en soloräd eller två.
Sen så är man väldigt besviken på majoriteten av våra hemvändare. Kruger, Brodin, Norman etc, alla dessa är på tok för osynliga i offensiven. Norman glänser till då och då men det är han ganska ensam om. Tappade Kruger all sin offensiva skärpa i NHL?
Sen så måste vi sluta slänga in 18-åringar på straffar. De klarar uppenbarligen inte pressen.
Kan bara instämma med det andra säger - vi verkar inte ha någon som helst spelidé utan vi bara hoppas på det bästa och att någon ska lyckas med en soloräd eller två.
Sen så är man väldigt besviken på majoriteten av våra hemvändare. Kruger, Brodin, Norman etc, alla dessa är på tok för osynliga i offensiven. Norman glänser till då och då men det är han ganska ensam om. Tappade Kruger all sin offensiva skärpa i NHL?
Sen så måste vi sluta slänga in 18-åringar på straffar. De klarar uppenbarligen inte pressen.
Senast redigerad av Vikas den 2022-10-08 16:32:34, redigerad totalt 1 gånger.
Vi har ju ingen koll på vilka som sprutat in straffar på träningarHepsnastian skrev: ↑2022-10-08 16:29:57 Det här trodde jag inte... Tur att det är i början pö säsongen.
Högst jävla oklart.
Man är så förbannad.
Almtuna är riktigt j*vla dåliga, vi lyckas göra ett j*vla mål.
Vi är så otroligt kassa med pucken i egen zon och mittzon och vi får aldrig någon som helst press i anfallszon.
Vi åker alldeles för lite skridskor och kommer ensamma i anfallen och verkar inte våga tacklas överhuvudtaget i anfallszon för att få fast puckarna.
Sen har vi dummarna som självklart hjälper Almtuna till ett fem mot tre.
För att inte tala om idioterna som gör spelschemat. VARFÖR ska just VI möta Almtuna som har vilat när alla andra lag som spelar idag spelade igår också??
Och straffarna? Så jävla dåliga och varför skicka in Ytterell, asså allvarligt?
Vi har Norman, Brodin , Lekkerimäki och Söderlund som borde gå före ??
Blir så trött
Almtuna är riktigt j*vla dåliga, vi lyckas göra ett j*vla mål.
Vi är så otroligt kassa med pucken i egen zon och mittzon och vi får aldrig någon som helst press i anfallszon.
Vi åker alldeles för lite skridskor och kommer ensamma i anfallen och verkar inte våga tacklas överhuvudtaget i anfallszon för att få fast puckarna.
Sen har vi dummarna som självklart hjälper Almtuna till ett fem mot tre.
För att inte tala om idioterna som gör spelschemat. VARFÖR ska just VI möta Almtuna som har vilat när alla andra lag som spelar idag spelade igår också??
Och straffarna? Så jävla dåliga och varför skicka in Ytterell, asså allvarligt?
Vi har Norman, Brodin , Lekkerimäki och Söderlund som borde gå före ??
Blir så trött
Han gjorde några bra räddningar, men det jag menar är att han släpper ganska mycket returer. Det är mer en målvakt som stoppar puckar, inte nyper. Jag menar inte att det alltid är så, men en del slarviga returer tycker jag nog att han släppte. Sedan var han lite fladdrig på första straffen, vet inte riktigt vad han gjorde.
Det är inte så att jag sågar honom, men tror nog att han blir bättre med tiden.
Galajda var rätt bra, hjärnorna var inte riktigt med (förmodligen pga spelschemat), Almtuna var inte dåliga och fick en märklig 5 v 3 som avgjorde matchen.
It's the hope that kills you.