Västerås var bättre laget i spel 5 mot 5. Men det kvittar nu när vi vann.
Fortsätt vinn nu. Varenda jävla seger innan jul kommer betyda oerhört mycket.
Liss var banans kung igår.

Lucky Liss
Vad spelar du? FickpingisPraetori skrev: ↑2022-09-23 22:50:43Jag har egen match om 8h men när jag kommer hem ska jag försöka sätta ihop ett klipp.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-23 22:39:33Betalar folk de jävla ockrarna? NEJ jag vill inte se Gåsmamman 6 eller nån bakfull kändis sitta i skärgårn och grina för att pappa var dum för 500 spänn i månadenPraetori skrev: ↑2022-09-23 22:30:48Matchen finns ju på Cmore?DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-23 22:28:32Jag vill också se det igen! Om någon hjälte sitter på ett klipp, dela gärna!Praetori skrev: ↑2022-09-23 21:48:01
Jag tycker Ludde var klart blek idag. Känns som småbarnssjukan ala Ljungh där. Han kan mycket mycket bättre.
Lite samma med Brodin. Inte alls så het som man förväntat sig utan nästan lite avhållssam.
Edit: eftersom jag är så hockeymuppig kände jag mig tvungen att veva video såhär på fredagskvällen och Arnessons spel i BP 5v3 i tredje är fan bland det bästa jag sett av en DIF back på evigheter. Det är väldigt nära perfektion under en extremt lång sekvens.![]()
Jag vill se Djurgårn för fan. Återinför klubbkortet som fanns 2007 annars får det vara. Folk måste börja vägra dessa "se ALLT"-upplägg. Att folk köper det gör ju att maffian kan fortsätta.
...men tack för tipset![]()
![]()
Inte på din elitnivå.#10 skrev: ↑2022-09-24 15:56:04Vad spelar du? FickpingisPraetori skrev: ↑2022-09-23 22:50:43Jag har egen match om 8h men när jag kommer hem ska jag försöka sätta ihop ett klipp.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-23 22:39:33Betalar folk de jävla ockrarna? NEJ jag vill inte se Gåsmamman 6 eller nån bakfull kändis sitta i skärgårn och grina för att pappa var dum för 500 spänn i månadenPraetori skrev: ↑2022-09-23 22:30:48Matchen finns ju på Cmore?DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-23 22:28:32
Jag vill också se det igen! Om någon hjälte sitter på ett klipp, dela gärna!![]()
Jag vill se Djurgårn för fan. Återinför klubbkortet som fanns 2007 annars får det vara. Folk måste börja vägra dessa "se ALLT"-upplägg. Att folk köper det gör ju att maffian kan fortsätta.
...men tack för tipset![]()
![]()
![]()
Den enda kedjan som var bättre än sina motståndare i 5 mot 5 var Östlund - Krüger - Brodin. Öhgren - Rensfeldt - Lekkerimäki spelade typ 0-0 och resten fick rejält med stryk rent statistik sett. Men det var en konstig match med tidig 3-0 ledning och då blir spelet annorlunda i 5 mot 5 där vi kanske backar hem lite väl mycket.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-24 13:45:36 Viktigast är att vinna. Och att fortsätta vinna. Skapar lugn och möjliggör ett fortsatt systematiskt arbete för att bli en vinnarmaskin längre fram i vår.
Liss var banans kung igår.![]()
Lucky Liss
Det här är bara en del av sekvensen (och i slutet) men jag tycker den var rätt signifikativ just eftersom det var konsekvent även med all den mjölksyran de måste haft.DIF_Soldier skrev: ↑2022-09-23 22:28:32Jag vill också se det igen! Om någon hjälte sitter på ett klipp, dela gärna!Praetori skrev: ↑2022-09-23 21:48:01Jag tycker Ludde var klart blek idag. Känns som småbarnssjukan ala Ljungh där. Han kan mycket mycket bättre.dr111DIF skrev: ↑2022-09-23 21:37:49Utan tvekan. Att vår centrar i Krüger, Norman men även Rensfeldt faktiskt är lite för bra över hela banan är kanske tungan på vågen idag. Liss passar utmärkt bra med ytorna dessa herrar skapar och även Tim såklart. Offensivt inga problem även om vi kanske skulle ha gjort mer mål innan de reducerade.
Lite samma med Brodin. Inte alls så het som man förväntat sig utan nästan lite avhållssam.
Edit: eftersom jag är så hockeymuppig kände jag mig tvungen att veva video såhär på fredagskvällen och Arnessons spel i BP 5v3 i tredje är fan bland det bästa jag sett av en DIF back på evigheter. Det är väldigt nära perfektion under en extremt lång sekvens.
Farligt om det ska fortsätta såhär dock, utan att någon "ser" problemen.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-25 23:00:25 Dissekerar man matchen i detalj är den långt i från perfekt, kanske inte ens särskilt bra. Men Lindbom är hetare än Gustafsson och vårt PP är effektivt. Bra att få premiären avklarad och inleda med tre poäng. Finns såklart positiva bitar att ta med sig.
Tror ingen i laget är nöjd med 5v5 så du behöver nog inte måla upp en bild över att alla är glada och kommer stå stilla i sin utveckling.Nattuggla_ skrev: ↑2022-09-26 06:24:27Farligt om det ska fortsätta såhär dock, utan att någon "ser" problemen.SirDIFalot skrev: ↑2022-09-25 23:00:25 Dissekerar man matchen i detalj är den långt i från perfekt, kanske inte ens särskilt bra. Men Lindbom är hetare än Gustafsson och vårt PP är effektivt. Bra att få premiären avklarad och inleda med tre poäng. Finns såklart positiva bitar att ta med sig.
Det oroar mig mest, att vi inte har tillräckligt med nytänkade i båset och i organisationen, att man bara ser resultat och vinst.
Tack Jim för att du har koll på statistiken.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-25 08:24:59Den enda kedjan som var bättre än sina motståndare i 5 mot 5 var Östlund - Krüger - Brodin. Öhgren - Rensfeldt - Lekkerimäki spelade typ 0-0 och resten fick rejält med stryk rent statistik sett. Men det var en konstig match med tidig 3-0 ledning och då blir spelet annorlunda i 5 mot 5 där vi kanske backar hem lite väl mycket.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-24 13:45:36 Viktigast är att vinna. Och att fortsätta vinna. Skapar lugn och möjliggör ett fortsatt systematiskt arbete för att bli en vinnarmaskin längre fram i vår.
Lucky Liss
Men tror som du att det är viktigt att börja vinna tidigt för självförtroendets skull och med den top9 vi har borde det vara omöjligt att inte vara det bättre laget 5 mot 5 majoriteten av matcherna.
Jag har även visst överinseende med andraperioden med tanke på att det var första matchen och att våra special-teams spelare fick enormt med istid i första medan övriga mest fick sitta. Det syntes rätt tydligt i att de översta procenten inte fanns där hos de som matchats hårt i första medan de som knappt fått spela såg osynkade ut. Det blev en rätt konstig match helt enkelt men mot förväntat toppmotstånd och första matchen så känns det inte fullt så tokigt och särskilt inte eftersom vi vann.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-26 09:48:42Tack Jim för att du har koll på statistiken.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-25 08:24:59Den enda kedjan som var bättre än sina motståndare i 5 mot 5 var Östlund - Krüger - Brodin. Öhgren - Rensfeldt - Lekkerimäki spelade typ 0-0 och resten fick rejält med stryk rent statistik sett. Men det var en konstig match med tidig 3-0 ledning och då blir spelet annorlunda i 5 mot 5 där vi kanske backar hem lite väl mycket.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-24 13:45:36 Viktigast är att vinna. Och att fortsätta vinna. Skapar lugn och möjliggör ett fortsatt systematiskt arbete för att bli en vinnarmaskin längre fram i vår.
Lucky Liss
Men tror som du att det är viktigt att börja vinna tidigt för självförtroendets skull och med den top9 vi har borde det vara omöjligt att inte vara det bättre laget 5 mot 5 majoriteten av matcherna.
Jag ska erkänna att jag endast går på "magkänslan" och det jag "ser".
Det kan lätt bli fel.
Men kul att magkänslan och statistiken var överens.
Särskilt i andra kändes vi små och stressade. Vi stod på de berömda hälarna.
Gissar att en hel del av spelarna ändå var tagna av stundens allvar.
Vi måste exempelvis vara ödmjuka för att vi ställt ganska mycket hopp till juniorer och även gett dem stora roller.
Hoppas både forumet/media och Fagervall (viktigast) ger dem tid att växa in i denna kravfyllda säsong.
Som jag ser det tillhör vi ett av lagen som kan utvecklas mest under säsongen.
Då tänker jag på våra unga målvakter, att vi väntar in våra 2 toppbackar och alla våra unga forwards.
Och då är som sagt varje seger i början särskilt viktig. Ingen onödig panik/stress/självförtroendedipp som sätter käppar i hjulen.
Absolut, man vill ju se en utveckling. Särskilt i hur vi ska sätta stopp i egen zon och sedan spela oss ur. Där tycker jag vi var riktigt osynkade och rent ut sagt bedrövliga flera gånger.Praetori skrev: ↑2022-09-26 10:20:20Jag har även visst överinseende med andraperioden med tanke på att det var första matchen och att våra special-teams spelare fick enormt med istid i första medan övriga mest fick sitta. Det syntes rätt tydligt i att de översta procenten inte fanns där hos de som matchats hårt i första medan de som knappt fått spela såg osynkade ut. Det blev en rätt konstig match helt enkelt men mot förväntat toppmotstånd och första matchen så känns det inte fullt så tokigt och särskilt inte eftersom vi vann.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-26 09:48:42Tack Jim för att du har koll på statistiken.Jim Morrison skrev: ↑2022-09-25 08:24:59Den enda kedjan som var bättre än sina motståndare i 5 mot 5 var Östlund - Krüger - Brodin. Öhgren - Rensfeldt - Lekkerimäki spelade typ 0-0 och resten fick rejält med stryk rent statistik sett. Men det var en konstig match med tidig 3-0 ledning och då blir spelet annorlunda i 5 mot 5 där vi kanske backar hem lite väl mycket.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-24 13:45:36 Viktigast är att vinna. Och att fortsätta vinna. Skapar lugn och möjliggör ett fortsatt systematiskt arbete för att bli en vinnarmaskin längre fram i vår.
Lucky Liss
Jag ska erkänna att jag endast går på "magkänslan" och det jag "ser".
Det kan lätt bli fel.
Men kul att magkänslan och statistiken var överens.
Särskilt i andra kändes vi små och stressade. Vi stod på de berömda hälarna.
Gissar att en hel del av spelarna ändå var tagna av stundens allvar.
Vi måste exempelvis vara ödmjuka för att vi ställt ganska mycket hopp till juniorer och även gett dem stora roller.
Hoppas både forumet/media och Fagervall (viktigast) ger dem tid att växa in i denna kravfyllda säsong.
Som jag ser det tillhör vi ett av lagen som kan utvecklas mest under säsongen.
Då tänker jag på våra unga målvakter, att vi väntar in våra 2 toppbackar och alla våra unga forwards.
Och då är som sagt varje seger i början särskilt viktig. Ingen onödig panik/stress/självförtroendedipp som sätter käppar i hjulen.
Men en gång är ingen gång. Om liknande delar i spelet 5v5 ser lika risigt ut om 6-7 omgångar så får man nog dra öronen till sig.
Det är ju just den biten som är bland det svåraste i hockey. Man kan "träna" på saker men det är först mot en tävlande motståndare som man faktiskt får övning och referenser. Det går inte att träna sig till ett fungerande försvarsspel utan att faktiskt spela tävlingsmatcher.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-26 10:44:39 Absolut, man vill ju se en utveckling. Särskilt i hur vi ska sätta stopp i egen zon och sedan spela oss ur. Där tycker jag vi var riktigt osynkade och rent ut sagt bedrövliga flera gånger.
Sant.Praetori skrev: ↑2022-09-26 10:58:59Det är ju just den biten som är bland det svåraste i hockey. Man kan "träna" på saker men det är först mot en tävlande motståndare som man faktiskt får övning och referenser. Det går inte att träna sig till ett fungerande försvarsspel utan att faktiskt spela tävlingsmatcher.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-09-26 10:44:39 Absolut, man vill ju se en utveckling. Särskilt i hur vi ska sätta stopp i egen zon och sedan spela oss ur. Där tycker jag vi var riktigt osynkade och rent ut sagt bedrövliga flera gånger.