Tröjor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tröjor

Inlägg av GULD »

Ang. Gula tröjor jag tror enhetsmässigt nu när dom ändå finns så. Skulle det bli bättre om vi har lika dana gula byxor med rand nertill på ben ( hel gul :)
Bättre än jävla tre kronor !
The DIF ONE
Rolv

Tröjor

Inlägg av Rolv »

Rolv skrev: 2025-08-06 20:55:56
Chabo skrev: 2025-08-05 10:44:20
Rolv skrev: 2025-08-02 12:43:01
Boven skrev: 2025-07-31 14:24:17 Hockeynews från första ispasset. Kollar man färgen på brallorna och hjälmarna ser man vilken nyans nya tröjorna får. Jag gillar det jag ser.

https://www.facebook.com/share/v/16Kgdsg4nL/
Bara det inte blir a’la BikBok:

https://www.sverigesradio.se/artikel/ka ... ottenmotet

https://share.google/cQd6SSb3ogj7vFmnF

Två olika nyanser av blått. 🫣🤢
Lustigt att du tar upp just ”olika nyanser av blått” på ett DIF-forum :)

För övrigt riktigt taggad på mer klarblå tröjor istället för de senaste årens marinblå.
Den tänkte jag inte på själv faktiskt. 😊 Mem jag tror du/ni förstår vad jag menar. Tror inte BikBok har gjort valet av estetiska skäl. Det ser ju bara dumt ut.
DIF fotboll (mm) har ju uppenbarligen designat medvetet med 2 olika blå. Men ja, lite komiskt blev det som du skriver. 😊
Här har vi faktiskt damlaget som spelar a la BIK med två olika nyanser av blått. Å hur mycket Djurgården det än är med blått/blått, ser det inte bra ut. Ser ut som de har fel tröjor, vilket jag antar att de faktiskt har på den här bilden.

Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av Manijock »

Janzoo skrev: 2025-08-23 00:42:02
Nypovich skrev: 2025-08-22 23:54:17 Ni som såg matchen, hur kändes det med vårta nya, gula ställ?
Höll på att skriva det i matchtråden, men eftersom ingen nämnde det så kände jag att det kanske bara är min åsikt som därför bör stanna hos mig.

Bortastället får, om jag är generös, två av fem brödrostar av mig. I mina ögon såg det ut som Tre Kronor på isen. När de släppte videos om tröjorna trodde jag att detta var ett alternativt hemmaställ, istället för ett alternativt rött ställ. Men vi ska alltså inte ha ett vitt bortaställ alls, samtidigt som det här bortastället inte alls ser bra ut, i mina ögon. All heder till de som tycker att det ser bra ut.

Egentligen helt orelaterat, men förstår inte hur man inte gjort verklighet av det ljusblåa stället nedan. Jag är inte ens fotbollsintresserad, men uppskattar verkligen det ljusblåa i DIF-sammanhang. Det var otroligt fint med ljusblått i hemmastället vi hade den senaste säsongen. Hade till och med accepterat hemmatröjan nedan utan gult, rött och blått - för att de verkligen lyckades här. Men som sagt, helt och hållet min personliga åsikt.

Bild
Undantaget att man inte har riktiga skölden på dessa så är det här facit. Vansinnigt läckra tröjor!

Efter att ha sett årets ställ ett tag nu får hemmatröjan stabila 3/5 medan borta får en svag etta. Sämsta stället sen typ 07.
Rolv skrev: 2025-08-30 08:16:03
Rolv skrev: 2025-08-06 20:55:56
Chabo skrev: 2025-08-05 10:44:20
Rolv skrev: 2025-08-02 12:43:01
Boven skrev: 2025-07-31 14:24:17 Hockeynews från första ispasset. Kollar man färgen på brallorna och hjälmarna ser man vilken nyans nya tröjorna får. Jag gillar det jag ser.

https://www.facebook.com/share/v/16Kgdsg4nL/
Bara det inte blir a’la BikBok:

https://www.sverigesradio.se/artikel/ka ... ottenmotet

https://share.google/cQd6SSb3ogj7vFmnF

Två olika nyanser av blått. 🫣🤢
Lustigt att du tar upp just ”olika nyanser av blått” på ett DIF-forum :)

För övrigt riktigt taggad på mer klarblå tröjor istället för de senaste årens marinblå.
Den tänkte jag inte på själv faktiskt. 😊 Mem jag tror du/ni förstår vad jag menar. Tror inte BikBok har gjort valet av estetiska skäl. Det ser ju bara dumt ut.
DIF fotboll (mm) har ju uppenbarligen designat medvetet med 2 olika blå. Men ja, lite komiskt blev det som du skriver. 😊
Här har vi faktiskt damlaget som spelar a la BIK med två olika nyanser av blått. Å hur mycket Djurgården det än är med blått/blått, ser det inte bra ut. Ser ut som de har fel tröjor, vilket jag antar att de faktiskt har på den här bilden.

Har de tagit bort det ljusblåa under armen? Annars är det väl typ samma som förra året? Isåfall är det ju en liten förbättring. Trodde knappt det var möjligt. En femma på damlagets. På själva tröjan. Förstår inte varför man har "fel" färg på brallorna och handskarna? Måste ju vara så att man väntar på sina riktiga ställ.
DjurgårdareiNorrland

Tröjor

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Damlaget ska spela i likadana tröjor som herrarna, så färgen på utrustningen är den rätta för 25/26. Inte tröjan.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-08-30 10:29:41 Damlaget ska spela i likadana tröjor som herrarna, så färgen på utrustningen är den rätta för 25/26. Inte tröjan.
Misstänkte det. Men vart är det ljusblåa under armarna? Eller luras bilden?
Glory1

Tröjor

Inlägg av Glory1 »

Manijock skrev: 2025-08-30 12:00:21
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-08-30 10:29:41 Damlaget ska spela i likadana tröjor som herrarna, så färgen på utrustningen är den rätta för 25/26. Inte tröjan.
Det var väl bara hemmastället?
Boven

Tröjor

Inlägg av Boven »

Manijock skrev: 2025-08-30 12:00:21
Med tanke på det ljusblåa vid kragen och längst ner på tröjan skulle jag tro att bilden luras.
Skriv svar