SHL 19/20: Djurgårdens IF - Rögle 29/10 - 2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Rögle 29/10 - 2019
En offentlig ursäkt borde läggas ut på hemsidan efter den här vedervärdiga insatsen från 20 överbetalade legoknektar undantaget Rämö som visade lite jävlar och anamma - pinsamt är bara förnamnet och om Jocke inte agerar nu så kan han packa ihop sina pinaler och dra - Robbans spel är dessutom helt sönderläst och han är oförmögen att tänka i andra tankebanor tyvärr
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Daniel942
Vi är tokusla och har varit det under en lång period nu. Hela oktober?
Brynäs borta var katastrof
Färjestad hemma tappar vi 5-3 i 3e
Luleå borta var faktiskt en bra genomförd match
Rögle borta... ok
Malmö hemma, stabilt men menlöst
Skellefteå hemma, uselt
Leksand borta kunde vi lika gärna torskat med 5-0
Frölunda hemma, ingen chans
Oskarshamn hemma, tokuselt
...och nu Rögle hemma. KATASTROF.
Vi spelar lite väl krångligt kan jag tycka. Vår spelidé är såklart bland annat att spela oss ur zon, vilket har fungerat riktigt illa(?) denna säsong. Vi har även enorma problem i närkamperna när vi absolut inte krigar tillräckligt, för visst torskar vi 9/10 närkamper? Det blir snudd på parodi.
Skellefteå borta lär bli en ny mardröm, just det talar väl för oss.
Vad ska vi göra egentligen? Dick ska självklart in känner jag. Bra om Rämö stannar också.
Detta känns lite som 10/11 året efter finalen. Vi har ett starkare lag på pappret men det klickar bara inte.
Brynäs borta var katastrof
Färjestad hemma tappar vi 5-3 i 3e
Luleå borta var faktiskt en bra genomförd match
Rögle borta... ok
Malmö hemma, stabilt men menlöst
Skellefteå hemma, uselt
Leksand borta kunde vi lika gärna torskat med 5-0
Frölunda hemma, ingen chans
Oskarshamn hemma, tokuselt
...och nu Rögle hemma. KATASTROF.
Vi spelar lite väl krångligt kan jag tycka. Vår spelidé är såklart bland annat att spela oss ur zon, vilket har fungerat riktigt illa(?) denna säsong. Vi har även enorma problem i närkamperna när vi absolut inte krigar tillräckligt, för visst torskar vi 9/10 närkamper? Det blir snudd på parodi.
Skellefteå borta lär bli en ny mardröm, just det talar väl för oss.
Vad ska vi göra egentligen? Dick ska självklart in känner jag. Bra om Rämö stannar också.
Detta känns lite som 10/11 året efter finalen. Vi har ett starkare lag på pappret men det klickar bara inte.
DIF!
Jag har inte hojtat om nån värvning alls så här långt. Sure, jag gillar Hank rejält mycket men skulle inte vilja ha fler av den typen i nuläget. Vi har redan ett par tre som har hans spelstil.Manijock skrev:Laget behöver skicklighet. Så enkelt är det! Vi är en jävla massa som far runt och skvätter längs med sargen. Vi behöver någon som bryter mönster. Vi har en som vill hit som håller toppklass i SHL. Helt otroligt!Support 81 skrev:Säga vad man vill ang Dick men passa på bladet och krypa in i huvudet på motståndare
Han gjorde Strandberg bra dessutom
Magnutz skriker å sin sida efter fler Hank-spelare... Jag älskar Hank men fler spelare som stångar sig blodiga behöver vi inte. Sen har ju tydligen Magnutz mer koll på Dickens status än till exempel Robban som tydligt vill ha in honom. Jävligt spännande, har du en kamera fastmonterad på hans träningscykel?
Vi är långsamma och trubbiga och att ha en kille till i laget som inte tillför fart, vadfan ska han tillföra? Slå passningar till folk som inte kan ta hand om dem? Vi behöver, som jag ser det iaf, ett par tre snabba jävlar som kan dra isär motståndets lagdelar, som kan vända spelet snabbt och som kan köra skiten ur folk.
Vi behöver såklart sjukt lena handleder också, jag menar inte på något sätt att Dicken är dålig, men det är inte lösningen just nu. Det är såklart min högst personliga amatör-analys men jag står för den.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Berglund var okej, Rämö var bra och hans propp var fin

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det har sett så här bedrövligt ut förra året med, när inte spelet stämmer för fem öre. Kul att många glömmer så fort. Att allt ser så trögt ut osv osv.. När dom väl får ordning på det, kommer det helt plötsligt se ut som ett finallag, likt röven idag där allt stämmer och dom ser hur starka ut som helst.Magnutz skrev:Jag har inte hojtat om nån värvning alls så här långt. Sure, jag gillar Hank rejält mycket men skulle inte vilja ha fler av den typen i nuläget. Vi har redan ett par tre som har hans spelstil.Manijock skrev:Laget behöver skicklighet. Så enkelt är det! Vi är en jävla massa som far runt och skvätter längs med sargen. Vi behöver någon som bryter mönster. Vi har en som vill hit som håller toppklass i SHL. Helt otroligt!Support 81 skrev:Säga vad man vill ang Dick men passa på bladet och krypa in i huvudet på motståndare
Magnutz skriker å sin sida efter fler Hank-spelare... Jag älskar Hank men fler spelare som stångar sig blodiga behöver vi inte. Sen har ju tydligen Magnutz mer koll på Dickens status än till exempel Robban som tydligt vill ha in honom. Jävligt spännande, har du en kamera fastmonterad på hans träningscykel?
Vi är långsamma och trubbiga och att ha en kille till i laget som inte tillför fart, vadfan ska han tillföra? Slå passningar till folk som inte kan ta hand om dem? Vi behöver, som jag ser det iaf, ett par tre snabba jävlar som kan dra isär motståndets lagdelar, som kan vända spelet snabbt och som kan köra skiten ut folk.
Vi behöver såklart sjukt lena handleder också, jag menar inte på något sätt att Dicken är dålig, men det är inte lösningen just nu. Det är såklart min högst personliga amatör-analys men jag står för den.
Kul att dom prickar toppen redan nu. En dipp kommer för dom förr eller senare.
Fast farten sitter ju mycket i att passar går fram med precision vilket inte funkar över huvud taget just nu. I vissa sekvenser tidigare under säsongen har farten funnits och passarna suttit. Uppspelen känns också trögare och omständigare i år kan jag tycka.Magnutz skrev:Jag har inte hojtat om nån värvning alls så här långt. Sure, jag gillar Hank rejält mycket men skulle inte vilja ha fler av den typen i nuläget. Vi har redan ett par tre som har hans spelstil.Manijock skrev:Laget behöver skicklighet. Så enkelt är det! Vi är en jävla massa som far runt och skvätter längs med sargen. Vi behöver någon som bryter mönster. Vi har en som vill hit som håller toppklass i SHL. Helt otroligt!Support 81 skrev:Säga vad man vill ang Dick men passa på bladet och krypa in i huvudet på motståndare
Vi är långsamma och trubbiga och att ha en kille till i laget som inte tillför fart, vadfan ska han tillföra? Slå passningar till folk som inte kan ta hand om dem? Vi behöver, som jag ser det iaf, ett par tre snabba jävlar som kan dra isär motståndets lagdelar, som kan vända spelet snabbt och som kan köra skiten ur folk.
In med Dicken!
+ till Rämö, Hank.
Tycker även Possler gjorde några rätt i början av matchen.
Men resten???? Tycker man såg på spelarna att de hade fel inställning när kom in på isen inför första perioden. De gled långsamt in… ingen fart på någon. Lika dålig inställning när matchen börjat. Varför går de inte 100% i alla dueller?
Svedberg står och hänger på målet och halvsover emellanåt. Han ska dock inte lastas för målen då det är lagets fel.
Högström är bedrövlig.
Bergfors ser ut som han har käkat bly i en vecka.
Flera spelare blir helt osynliga när det börjar gå lite dåligt.
Berglund tar onödiga utvisningar.
Visst kan det bli bättre av att ta in nya spelare men man behöver ändå ha ett lag som kämpar och lirar hockey till 100% för att vinna matcher. Varför har spelarna så dålig inställning?
Tycker även Possler gjorde några rätt i början av matchen.
Men resten???? Tycker man såg på spelarna att de hade fel inställning när kom in på isen inför första perioden. De gled långsamt in… ingen fart på någon. Lika dålig inställning när matchen börjat. Varför går de inte 100% i alla dueller?
Svedberg står och hänger på målet och halvsover emellanåt. Han ska dock inte lastas för målen då det är lagets fel.
Högström är bedrövlig.
Bergfors ser ut som han har käkat bly i en vecka.
Flera spelare blir helt osynliga när det börjar gå lite dåligt.
Berglund tar onödiga utvisningar.
Visst kan det bli bättre av att ta in nya spelare men man behöver ändå ha ett lag som kämpar och lirar hockey till 100% för att vinna matcher. Varför har spelarna så dålig inställning?
När vi spelar som vi skall så bröt vi upp både Rögles anfallsspel och deras försvar. Det hände dock bara under dryga 5-10 min i första perioden. Sen börjar folk hänga med axlarna när det blir jobbigt och vi tappar det mesta i åkningen.
Holtz drar på sig en hakning i en trött backcheck (han är bara 17 så det får man svälja) men våra special-teams är ju inte direkt något att hurra över. Återigen åkte folk runt och hade tråkigt efter det. Man kunde riktigt se det på ansiktsuttrycken på de flesta spelare (det fanns undantag och det är ungefär samma som varje match på senaste).
Rögle vädrade blod och jag kan nästan gissa mig till vad som sades av Abbott under periodpausen. Vi klev in i andra och såg om något ännu mer olyckliga ut medan Rögle klev in och körde 100%.
Efter timeouten blir det än värre. Folk försöker ta FÖR mycket ansvar och det blir en massa sololir och därmed tapp. Haga och Berglunds missar i PP-uppspelen är grädde på moset och Svedberg hade verkligen ingenting med sig ikväll.
Det fanns ett par lirare som faktiskt var ok ikväll (mer än Rämö) men det är tyvärr "fel" spelare för att kunna göra skillnad. Hank, Walli, Ågren och Grewe verkade inte lida av höstdepression iaf. Hedman är alltid Hedman och SJ gjorde bra avvägningar både framåt och bakåt. Övriga såg bara lidande eller uppgivna ut.
Holtz drar på sig en hakning i en trött backcheck (han är bara 17 så det får man svälja) men våra special-teams är ju inte direkt något att hurra över. Återigen åkte folk runt och hade tråkigt efter det. Man kunde riktigt se det på ansiktsuttrycken på de flesta spelare (det fanns undantag och det är ungefär samma som varje match på senaste).
Rögle vädrade blod och jag kan nästan gissa mig till vad som sades av Abbott under periodpausen. Vi klev in i andra och såg om något ännu mer olyckliga ut medan Rögle klev in och körde 100%.
Efter timeouten blir det än värre. Folk försöker ta FÖR mycket ansvar och det blir en massa sololir och därmed tapp. Haga och Berglunds missar i PP-uppspelen är grädde på moset och Svedberg hade verkligen ingenting med sig ikväll.
Det fanns ett par lirare som faktiskt var ok ikväll (mer än Rämö) men det är tyvärr "fel" spelare för att kunna göra skillnad. Hank, Walli, Ågren och Grewe verkade inte lida av höstdepression iaf. Hedman är alltid Hedman och SJ gjorde bra avvägningar både framåt och bakåt. Övriga såg bara lidande eller uppgivna ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Det kan se ut så, jaMattias_87 skrev:Herregud vilken jävla pissmatch. Totalt jävla utspelade rakt igenom. Jag är så äckligt besviken på hur mycket sämre vi är denna säsong jämfört med förra.
Vart finns viljan? Dom försöker ju inte ens.
Men jag får snarare känslan av det är förvirring och oro i hur spelplanen ska utföras.... än attitydproblem och brist på vilja.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Lets agree to agree!!!Lee Harvey Oswald skrev:Det kan se ut så, jaMattias_87 skrev:Herregud vilken jävla pissmatch. Totalt jävla utspelade rakt igenom. Jag är så äckligt besviken på hur mycket sämre vi är denna säsong jämfört med förra.
Men jag får snarare känslan av det är förvirring och oro i hur spelplanen ska utföras.... än attitydproblem och brist på vilja.
Ceterum censeo Solna esse delendam
För att de inte har roligt ute på isen (till skillnad från Röglespelarna). Hockey är en känslosport som lever på lika delar inställning/attityd, lagspel och skicklighet.tomten skrev:Varför har spelarna så dålig inställning?
När vi inte själva har förmågan att lyfta oss mentalt så borde vi se till att det blir tråkigt även för motståndarna. Ikväll åkte Röglespelarna runt på Hovet och hade roligt och det skall, i en perfekt DIF-värld, inte kunna hända. Griserier, sargkamper, tjyvnyp, trashtalk och tunga tacklingar är tyvärr ingenting som vi riktigt har i oss (och det räcker inte med EN Dick för att vända på det).
Jag tror inte det hjälper att Robban skäller, att Musse skäller, att Jocke skäller. Det är samma håglöshet som under CHL-matcherna och det sitter i spelarnas huvuden. Dåligt självförtroende leder inte till bättre lagspel och det i sin tur leder till en håglöshet och avsaknad av glädje. Har man inte kul ute på isen spelar man inte bra (det finns vissa spelare som kan lira på ren ilska men såna finns knappt i SHL längre).
Lagkänsla och stöd från publiken kan göra underverk men vi har ingen Ahlén som åker upp och eldar på klacken eller ett lag som verkar få energi när det går tungt utan istället verkar det som rena rama oket. Efter matchen åkte spelarna och gömde sig med undantag från Basse och några få till som var nere och körde lite telepatisk kommunikation och tackade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Spelarna vet ju vad och hur det skall göras. Problemet är att när vi inte får upp tempot och motståndarna inte gör som vi vill, utan precis tvärtom sätter press på individerna redan innan uppspelsfasen så isoleras grabbarna både fysiskt och mentalt.Lee Harvey Oswald skrev:Det kan se ut så, jaMattias_87 skrev:Herregud vilken jävla pissmatch. Totalt jävla utspelade rakt igenom. Jag är så äckligt besviken på hur mycket sämre vi är denna säsong jämfört med förra.
Det första problemet är att folk inte åker skridskor och gör sig spelbara. Det andra problemet är att vi inte har några verktyg att falla tillbaka på när plan A fallerar (och då menar jag i de individuella spelsekvenserna, inte systemet i stort).
Spelsystemet är så otroligt ambitiöst och professionellt att det kräver spelare som på SHL-nivå måste lira på 80-90% av sin förmåga eller bättre i varje sekvens. Det räcker med att EN forward i en sekvens inte tar de där extra skären och vi tappar en passningsväg för att tempot som vi behöver påverkas negativt. Det blir back-back och motståndarna börjar checka. Våra forwards blir stillastående innanför egen blå och motståndarna kan mala oss trötta både fysiskt och mentalt (hockey är inte roligt när det inte fungerar).
Samma sak i försvarsspelet från offensiv zon. Det såg man bitvis ikväll också fastän vi spelade dåligt. När forwards är PÅ och gör vad de skall i backcheck så stör vi antingen sönder uppspelen eller så tar vi tillbaka pucken redan i mittzon. När det inte händer och det blir långt mellan lagdelarna så blir backarnas gap-control kass och avståndet växer till flera meter eftersom de måste ha utrymme/tid att täcka alla tänkbara ytor som motståndarna kan tänkas utnyttja och då blir det direkt farligheter eller åtminstone långa sekvenser i vår zon.
Det är egentligen småsaker som det behöver skruvas på i det taktiska och tekniska. Den stora biten ligger någon annanstans.
Senast redigerad av Praetori den 2019-10-29 23:10:09, redigerad totalt 6 gång.
Så är det, men vi kommer igen...starkare!Praetori skrev:För att de inte har roligt ute på isen (till skillnad från Röglespelarna). Hockey är en känslosport som lever på lika delar inställning/attityd, lagspel och skicklighet.tomten skrev:Varför har spelarna så dålig inställning?
När vi inte själva har förmågan att lyfta oss mentalt så borde vi se till att det blir tråkigt även för motståndarna. Ikväll åkte Röglespelarna runt på Hovet och hade roligt och det skall, i en perfekt DIF-värld, inte kunna hända. Griserier, sargkamper, tjyvnyp, trashtalk och tunga tacklingar är tyvärr ingenting som vi riktigt har i oss (och det räcker inte med EN Dick för att vända på det).
Jag tror inte det hjälper att Robban skäller, att Musse skäller, att Jocke skäller. Det är samma håglöshet som under CHL-matcherna och det sitter i spelarnas huvuden. Dåligt självförtroende leder inte till bättre lagspel och det i sin tur leder till en håglöshet och avsaknad av glädje. Har man inte kul ute på isen spelar man inte bra (det finns vissa spelare som kan lira på ren ilska men såna finns knappt i SHL längre).
Lagkänsla och stöd från publiken kan göra underverk men vi har ingen Ahlén som åker upp och eldar på klacken eller ett lag som verkar få energi när det går tungt utan istället verkar det som rena rama oket. Efter matchen åkte spelarna och gömde sig med undantag från Basse och några få till som var nere och körde lite telepatisk kommunikation och tackade.
Det finns en jäkla massa bra grejer med det här laget och man hade ju sina misstankar om att det skulle kunna se ut så här bitvis under hösten. Men för att det skall kunna vända till något riktigt bra under säsongen så MÅSTE man hitta de lagspelsmässiga och mentala nycklarna. Det är enkelt att säga att man skall spela för varandra, för laget, ha roligt, kämpa för skölden osv men betydligt svårare att ingjuta den känslan i ett helt lag.#10 skrev: Så är det, men vi kommer igen...starkare!
Lyckas man så kan man likt Frölunda förra året, Finnarna i VM, Blues i NHL eller Rögle nu i inledningen komma till ett läge där man lirar riktigt bra hockey. Misslyckas man så blir det en väldigt jobbig säsong.
Tycker vi saknar pondus spelare som gör jobbet även när det går dåligt. Hank är en sådan spelare som oavsätt hur det går spelar 100%.
Tyvärr känns det som vi har spelare som viker ner sig och spelar ännu sämre när det går dåligt. Tänker på spelare som ex Güter, Bergfors, Östman.
Tyvärr känns det som vi har spelare som viker ner sig och spelar ännu sämre när det går dåligt. Tänker på spelare som ex Güter, Bergfors, Östman.