SHL 19/20: Djurgårdens IF - Frölunda 24/10 - 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Frölunda 24/10 - 2019

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:
Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:Roger är inte ”skön” han är en fucking jävla cunt
Roger är en skön snubbe. Känslorna utanpå och nästan alltid problem med domarna. Sånt behövs i Svensk hockey. Tänk om alla var menlösa?
Men han är likförbannat en cunt precis som galningen i Lule, buhuuu Penneborn mm.
Kolla hans surr med Fimpen i "Finpens Resa". Riktigt skön norrlänning av den typ det finns på tok för få av i detta land. Jag gillar verkligen inte Frölunda och de har några av seriens värsta supporters (i divisionen dåliga förlorare, ännu uslare vinnare) men jag respekterar huvuddelen av deras spelare (Printz, Figren, Moverare mfl) och Roger.
Hans "handen bakom örat" när klacken skanderade "hallå Roger" är det Stefan Liv-klass på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:
Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:Roger är inte ”skön” han är en fucking jävla cunt
Roger är en skön snubbe. Känslorna utanpå och nästan alltid problem med domarna. Sånt behövs i Svensk hockey. Tänk om alla var menlösa?
Men han är likförbannat en cunt precis som galningen i Lule, buhuuu Penneborn mm.
Kolla hans surr med Fimpen i "Finpens Resa". Riktigt skön norrlänning av den typ det finns på tok för få av i detta land. Jag gillar verkligen inte Frölunda och de har några av seriens värsta supporters (i divisionen dåliga förlorare, ännu uslare vinnare) men jag respekterar huvuddelen av deras spelare (Printz, Figren, Moverare mfl) och Roger.
Hans "handen bakom örat" när klacken skanderade "hallå Roger" är det Stefan Liv-klass på.
Exakt. Den gör han av kärlek till sporten ishockey, och av respekt för oss.

Moverares intervju är ödmjukhet. Rakt igenom. Respekt där också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Men bli ihop med Roger då!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
williams

Inlägg av williams »

Donkels-2.0 skrev:Men bli ihop med Roger då!!!
Jag gillar hans tävlande och dålig förlorar attityd. Ju mer gestikulerande och fokus på domaren, desto mer brukar Frölunda tappa matcherna. Dock inte denna kväll tyvärr.

Det är ju med glimten i ögat när vi skanderar ”hallå Roger”, ”domarn” osv. Det är ju inget hat bakom, inte från mig iaf. Sen att man kan vara upprörd över domslut och enligt mig är ”hallå domarn” mkt bättre än massa svordomar och könsord.
Skriv svar