SM-Slutspelet 2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SM-Slutspelet 2019
Nu är vi underdogs. By far! Kaffe har tre riktigt bra kedjor och en fjärde som är precis så tuff som en fjärde ska vara.
Vi måste överprestera för att slå det här laget. Tror att det passar oss böttre att vara undersogs.
Kämpa boys!
Vi måste överprestera för att slå det här laget. Tror att det passar oss böttre att vara undersogs.
Kämpa boys!
Ta hem Figren nu. Behövs lite rutin nästa år.
Tippar 4-1 i matcher till FBK. De är ett starkare lag. Hjärtat vill nåt annat men pp och bp kommer avgöra.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Usch sämsta tänkbara motstånd :/. Lovar att linusJ kommer att avgöra matchserien mot oss. Hade hellre kört mot fisk och roger.
Varför ska vi ha han ? Det är ju verkligen en plats bortkastad.EspenK skrev:Ta hem Figren nu. Behövs lite rutin nästa år.
Tycker vi haft bra flow mot Kaffe. Sist vi möttes spelade de för seriesegern och det blev en jämn kamp.Morwiin skrev:Usch sämsta tänkbara motstånd :/. Lovar att linusJ kommer att avgöra matchserien mot oss. Hade hellre kört mot fisk och roger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Tycker vi haft bra flow mot Kaffe. Sist vi möttes spelade de för seriesegern och det blev en jämn kamp.Morwiin skrev:Usch sämsta tänkbara motstånd :/. Lovar att linusJ kommer att avgöra matchserien mot oss. Hade hellre kört mot fisk och roger.
Undra vilka vi möter i final? =)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kan man hoppas att FBK är lite möra i kroppen på lördag efter sju matcher på 14 dagar?
Sedan hoppas jag verkligen att Urbom kan vara med på lördag!
Sedan hoppas jag verkligen att Urbom kan vara med på lördag!
Avskaffa tre mot tre.
Björnfot är uttagen till J18-VM precis som flera andra Djurgårdare. Men borde vi verkligen låta honom åka? Han har gjort det bra som sjundeback och är viktig att ha som back-up.
J18-VM börjar den 18:e april.
J18-VM börjar den 18:e april.
Hm... Kaffe! Blir nåt helt annat än mot sajk, nu gäller det att stäppa upp, minimera misstagen och sätta chanserna!
Extremt roligt att vi ställs mot Färjestad. Det var ett tag sen sist (räknar inte vår åttondelsfinal).
Det är fel att påstå att Färjestad "passar oss bra", men på något sätt gör de ändå det. De är ett offensivt lag vars främsta fokus är att spela en fartfylld hockey, till skillnad från lag som Luleå och Skellefteå vars grundidé är en så destruktiv ishockey som möjligt. Böljande ishockeymatcher brukar passa oss bra.
Jag räknar för övrigt stenhårt med att vi för sista gången denna säsongen har sett slöa och omotiverade Djurgårdsspelare i slutspelet. Kan inte tänka mig att Brodin och Josefsson m.fl. kommer glida runt och fundera över vad de ska göra under sommarledigheten. Det kommer finnas noll utrymme för det i en matchserie som med all sannolikhet kommer koka.
Mitt tips är att Färjestad tar hem segern över sju matcher, men tror inte de får en lätt resa. Tror mycket väl att vi kan störa dem rejält. Löser vi minst två segrar är denna säsong mer än godkänt.
Det är fel att påstå att Färjestad "passar oss bra", men på något sätt gör de ändå det. De är ett offensivt lag vars främsta fokus är att spela en fartfylld hockey, till skillnad från lag som Luleå och Skellefteå vars grundidé är en så destruktiv ishockey som möjligt. Böljande ishockeymatcher brukar passa oss bra.
Jag räknar för övrigt stenhårt med att vi för sista gången denna säsongen har sett slöa och omotiverade Djurgårdsspelare i slutspelet. Kan inte tänka mig att Brodin och Josefsson m.fl. kommer glida runt och fundera över vad de ska göra under sommarledigheten. Det kommer finnas noll utrymme för det i en matchserie som med all sannolikhet kommer koka.
Mitt tips är att Färjestad tar hem segern över sju matcher, men tror inte de får en lätt resa. Tror mycket väl att vi kan störa dem rejält. Löser vi minst två segrar är denna säsong mer än godkänt.
Satan vad peppad man är ändå! Blir det några karlstadsresor?Salas skrev:Extremt roligt att vi ställs mot Färjestad. Det var ett tag sen sist (räknar inte vår åttondelsfinal).