SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Daniel942 »

ALLA till Cluben nästa lördag! Boka upp det redan nu.
Vi köper upp bortastå och sektion E som är precis brevid. Sektion E är blockat av LHC så den går ej att köpa.

Sektion Q kan bli intressant också, ligger precis över deras "Diamond Club" på samma sida som bortaklacken. Låter som en strippklubb.

Spring, Spring...

Hur många blir vi i Linköping härifrån? LISTA! Varenda jävel ska ner.

Daniel942 +1
DIF!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det vi tappar när Bourque och Engkvist inte är med är många kilo pondus och respekt.
Förlorar vi den här matchserien är det för att vi viker ner oss mot ett LHC som har lite fler elaka spelare som Sylvegård, Sebastian Karlsson, Bibic mfl
Vi har Urbom och möjligen Ahlén som står upp i en fajt. Det oroar mig mest.
Spelmässigt ska vi, om vi kuggar i, vinna 4-2. Men jag tror tyvärr att det här blir tuffare än många tror. Rutin betyder mycket i ett slutspel och det har tyvärr LHC i massor.
Tuff kvart. Klarar vi den på ett bra sätt... then the sky is the limit.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Daniel942 skrev:ALLA till Cluben nästa lördag! Boka upp det redan nu.
Vi köper upp bortastå och sektion E som är precis brevid. Sektion E är blockat av LHC så den går ej att köpa.

Sektion Q kan bli intressant också, ligger precis över deras "Diamond Club" på samma sida som bortaklacken. Låter som en strippklubb.

Spring, Spring...

Hur många blir vi i Linköping härifrån? LISTA! Varenda jävel ska ner.

Daniel942 +1
Äsch, bara att köpa upp deras ståplats och kaosa :lol:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Helt givet att man är på plats på lördag (och tisdag). Kan bli riktigt skoj på lördag, gäller nu att få plast att öppna upp E. Annars är det bara att välja någon random sektion och köra klack där.

Linköping hade ett publiksnitt på 5600 i grundserien följt av 6700 mot ärkerivalen Hv71 i en direkt avgörande match. Så man blir ju lite frågande varför de stänger E och istället bidrar till att sprida ut alla Djurgårdare i arenan. Risken för konflikter och hets kommer ju knappast minska.

Hoppas innerligt på säsongens största bortafölje här. Är vi ute i god tid kan det bli riktigt jävla bra.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Salas skrev:Helt givet att man är på plats på lördag (och tisdag). Kan bli riktigt skoj på lördag, gäller nu att få plast att öppna upp E. Annars är det bara att välja någon random sektion och köra klack där.

Linköping hade ett publiksnitt på 5600 i grundserien följt av 6700 mot ärkerivalen Hv71 i en direkt avgörande match. Så man blir ju lite frågande varför de stänger E och istället bidrar till att sprida ut alla Djurgårdare i arenan. Risken för konflikter och hets kommer ju knappast minska.

Hoppas innerligt på säsongens största bortafölje här. Är vi ute i god tid kan det bli riktigt jävla bra.
Ja, riktigt dumt av dem att inte öppna upp E. Måste ligga i allas intresse att samla bortasupportrarna på en sammanhållen sektion. Måste vara så mycket enklare att hålla ordning på om de nu anser DIF som högrisk. Hoppas det kan föras en vettig dialog med dem och att de inser att det kommer komma en femhundra (åtminstone) Djurgårdare på lördag.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Remy Lebeau skrev:Hetsjakten på Bourque börjar bli extremt tröttsam. Såklart han fejkar sin sons sjukdom för att slippa spela slutspel.

Har man inte barn själv är det väl svårt att förstå att hockey lnte alltid kommer först.
Är ju ingen förlust heller han har ju inte direkt varit någon tillgång senaste matcherna.... Men om det är så illa hemma kanske man borde bryta kontraktet när man spelat typ 2 matcher på 2-3 månader snart och säkert missar slutspelet. Men som någon skrev förut att det gick bra att vara med i OS....

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppades på ett tröttkört Luleå.
Men vi ska slå LHC över 7 matcher.

Synd på skadorna och tråkigt för Burken privata situation.

Men jag tror Brodin kan axla Burkens roll utan större problem.
Då är jag mer oroad över Ante som skulle kunna vara den skillnaden som krävs för att nå ända fram.

Vejdemo också viktig, men jag tror han snart är tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppades på ett tröttkört Luleå.

Då är jag mer oroad över Ante som skulle kunna vara den skillnaden som krävs för att nå ända fram.

En Ante på 70% gör inte så stor skillnad.
Skulle han varit 100% frisk och i matchform nu så visst.
Nu har jag noterat att han är med, men mest för att det går så himla sakta när han har pucken.

Men det är klart, i PP finns lite mer tid, där skulle han ändå göra skillnad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppades på ett tröttkört Luleå.

En Ante på 70% gör inte så stor skillnad.
Skulle han varit 100% frisk och i matchform nu så visst.
Nu har jag noterat att han är med, men mest för att det går så himla sakta när han har pucken.

Men det är klart, i PP finns lite mer tid, där skulle han ändå göra skillnad
Så är det. Men hade han nu kunnat spela i kvarten så kunde han spela sig i form inför semi och final.
Han har inte imponerat i comebacken. Så att han ska göra skillnad redan i en kvart är att hoppas på för mycket.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Kan vi inte få till en som leder klacken till nästa hemmamatch? Klackledare

Med 1800 i klacken måste vi få till ett bättre tryck

Tyckte även att klacken inte var helt full idag, men kan vara pga fotbollen förstås
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIFtomppa skrev:Kan vi inte få till en som leder klacken till nästa hemmamatch? Klackledare

Med 1800 i klacken måste vi få till ett bättre tryck

Tyckte även att klacken inte var helt full idag, men kan vara pga fotbollen förstås
De få vettiga klackledare vi haft lämnade iom Mackan-gate, har dock återkommit vid JK-dagen samt vid åttondelen mot kaffe ifjol.

F.Ö. så är det jävligt kallt på kompisvallen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

De klackledare som höll på vid Mackan-gate börjar väl bli till åren? Borde ju finnas yngre krafter som kan ta över.
Koonz

Inlägg av Koonz »

Har flertalet gånger sett "Mackan-gate" tagits upp här på forumet men känner att det är någonting jag har missat helt och hållet. Någon som skulle kunna förklara vad som hände och vilka som var involverade?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Koonz skrev:Har flertalet gånger sett "Mackan-gate" tagits upp här på forumet men känner att det är någonting jag har missat helt och hållet. Någon som skulle kunna förklara vad som hände och vilka som var involverade?
Många kommer säkert inte vilja prata om det, men jag gör en väldigt kort sammanfattning:
1. Djurgården åker ur SHL och sitter kvar med Marcus Nilson på kontrakt och DIF har inte råd med den lönen när vi spelar i HA
2. DIF anser att hans kontrakt inte gäller i HA men det gör MN
3. MN tar hjälp av facket och stämmer DIF för kontraktsbrott och vinner
4. DIF går upp i SHL och har det riktigt tufft på slutet med många skador och värvar MN inför sista omgångarna
5. Folk vill inte gå på matcherna förrän Kareel avgår
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Mattias_87 skrev:
Koonz skrev:Har flertalet gånger sett "Mackan-gate" tagits upp här på forumet men känner att det är någonting jag har missat helt och hållet. Någon som skulle kunna förklara vad som hände och vilka som var involverade?
Många kommer säkert inte vilja prata om det, men jag gör en väldigt kort sammanfattning:
1. Djurgården åker ur SHL och sitter kvar med Marcus Nilson på kontrakt och DIF har inte råd med den lönen när vi spelar i HA
2. DIF anser att hans kontrakt inte gäller i HA men det gör MN
3. MN tar hjälp av facket och stämmer DIF för kontraktsbrott och vinner
4. DIF går upp i SHL och har det riktigt tufft på slutet med många skador och värvar MN inför sista omgångarna
5. Folk vill inte gå på matcherna förrän Kareel avgår
Finns även en parodi till presskonferens i samband med detta som jag tror finns på YT.
Skriv svar