SHL: Omgång 27 : Djurgårdens IF - Linköping 7/12-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 27 : Djurgårdens IF - Linköping 7/12-2017

Inlägg av förevigtdjurgården »

Grabben från Söder skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:
Detblir3poäng skrev:Tror verkligen inte att tidigare fans bara gått upp i rök nämligen
Tror nog mackan-gate var droppen för många tyvärr. Det har väl varit infekterat mellan supporterorganisationer och DIF vid flertalet tillfällen i hockeyn.
Förlåt för att jag är dåligt påläst, men vad var det exakt som hände med "mackan-gate"?
Året vi åkte ur Elitserien var Mackan (Marcus Nilsson) kapten för oss. Han tog ungefär 0 ansvar utåt, tog inga intervjuer eller snackade utåt överhuvudtaget utan istället var det Ottosson som fick kliva fram och ta de flesta av dem. Samma sak när det var klart att vi hade åkt ur efter att vi misslyckades i Kvalserien.

När sedan majoriteten av de gamla stomspelarna skulle stanna kvar för att hjälpa DIF upp i SHL igen drog Mackan snabbare än en avlöning till HV71, och då sjönk ju hans i redan princip icke-befintliga respekt bland gemene supporter än lägre.

Att DIF hockey sedan valde att värva honom blev droppen för många. Det ska dock sägas att genom åren har Kaarel misshandlat supporterskarorna ganska ordentligt, främst kring derbyåren med gnaget när han tog fullständigt avstånd och om jag minns rätt i princip hängde ut ett gäng supportrar.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Presskonferensen med ”Mackan” , ”Särkijärvi” mfl som sändes av DIF-TV gällande ”Mackans” övergång mm bör väl finnas i gömmorna nånstans sparat. Där finns ju hela storyn.. :twisted:
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Doyle skrev:Presskonferensen med ”Mackan” , ”Särkijärvi” mfl som sändes av DIF-TV gällande ”Mackans” övergång mm bör väl finnas i gömmorna nånstans sparat. Där finns ju hela storyn.. :twisted:
Här har vi den, jäkligt lång dock.

https://diftv.solidtango.com/video/hock ... -jan-19-45

Var själv där, var ett gäng som blev utkastade om jag minns rätt. Var ju ganska komiskt ändå att vissa typ ville ge honom stående ovationer och glömde bort att det i princip var han med sitt bristande ledarskap skickade ner oss.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kul att vi kunde komma upp i spelet igen efter ett par tveksamma matcher.
LHC var blekt och vi fick målen i helt rätt lägen men inget snack om att segern var fullt rättvis.

Ska publiken "svika" så är det väl i medgång. :wink:
Vår publik har verkligen stått upp för laget senaste åren.
Tror vi kommer sluta upp alltmer desto längre säsongen går.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

AlltidoavsettDIF skrev:
Doyle skrev:Presskonferensen med ”Mackan” , ”Särkijärvi” mfl som sändes av DIF-TV gällande ”Mackans” övergång mm bör väl finnas i gömmorna nånstans sparat. Där finns ju hela storyn.. :twisted:
Här har vi den, jäkligt lång dock.

https://diftv.solidtango.com/video/hock ... -jan-19-45

Var själv där, var ett gäng som blev utkastade om jag minns rätt. Var ju ganska komiskt ändå att vissa typ ville ge honom stående ovationer och glömde bort att det i princip var han med sitt bristande ledarskap skickade ner oss.
Pinsamt möte överlag och ja jag var också där.
Jublade inte över hans återkomst men att yla som vissa gjorde på det där mötet var värsta bajenfasonerna och värst var den jävla "advokaten" han borde fått en galge upptryckt i anus
Ceterum censeo Solna esse delendam
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Eyyy! Ny matchtråd?
Skriv svar