SHL: Djurgårdens IF - Frölunda 10/11-2016
Re: SHL: Djurgårdens IF - Frölunda 10/11-2016
Oj vad skönt detta var.
Praetori skrev:Fisk är betydligt bättre på de ständiga små interference bitarna och mycket bra screening åt varandra. De ligger en bit på gränsen hela tiden så det skulle behöva fulas lite men nu vet både fisk och vi att vi inte har råd att riskera utvisningar, lite jobbig sits men man får hoppas att domarn tröttnar på rogers gubbar och plockar en.
Tänkte på det med. Jag ser interference efter interference men domarna släpper allt sånt. Förutom Ahléns hittepå interference då!
Tror inte våra gubbar ska börja med det, för då kommer dom ta utvisning 10/10 gånger.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Måste säga att jag älskar hur enkelt vi spelar efter 4-2. Puck ut, inga konstigheter.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Harmageddon
- Stal bladet från annans mun(Praetoris)Praetori skrev:20 BRA minuter mot fjolårsmästarna och kanske ligans bästa lag. 20 ej godkända minuter i andra och 20 godkända minuter. Det räckte ikväll eftersom vår lägstanivå ändå var hyfsat disciplinerat försvarsspel.
Många pinnar upp tyvärr men många pinnar kvar att slåss om. Direktplats är inte omöjligt men då skall det spelas som ikväll och till och med lite bättre.
- 2-1 i set till DIF
- Ikonen, Anderson och Tambellini gör mål i samma match
Bortsett från zebrorna som bär hjälm så var det en mysig kväll.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Så otroligt skönt och oväntat.
Riktigt bra kvalitet på passningarna och mycket mer spel om ett lag idag.
Mycket nonchalant spel av Frölunda i egen zon, speciellt i första.
Lider med Ahlen, måste vart på domarns fru eller nåt.
Riktigt bra kvalitet på passningarna och mycket mer spel om ett lag idag.
Mycket nonchalant spel av Frölunda i egen zon, speciellt i första.
Lider med Ahlen, måste vart på domarns fru eller nåt.
Inget är Tellans fel ikväll. En perfekt skymning vid två av målen som backarna skiter i att ta bort. En sargstuds som inte ens Henke skulle ha tagit. Varenda mål kan ju inte lastas på våra målvakter. Fortsatt slarvigt backspelet i pressade lägen är vårt problem. Troligtvis blir det bättre med Varakas tillbaka inom kort. Henke och Ahlén gör så gott de kan men räcker inte till mot lag med så hög fart och skicklighet som Frölunda. När Possler, M.Davidsson och L.Johansson är tillbaka så är det bänken som gäller för dessa båda herrar skulle jag tro.
Var nog därför C:et rök på Hank.
Var nog därför C:et rök på Hank.
Kolla Tambellinis backcheck när vi får en 2-1 mot oss i 5-4
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fruktansvärt fint med tre poäng. Synd att inte detta var omgång 1 och vi bara kunde få börja om från start.
Avskaffa tre mot tre.
Med en NHL räv till pappa på läktaren så kan man ju inte såså nej.#10 skrev:Kolla Tambellinis backcheck när vi får en 2-1 mot oss i 5-4
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
+
Patrik Lundh (jobbade stenhårt i alla situationer, gjorde assist och var väldigt nära mål)
Jonathan Davidsson (snodde jättemånga puckar och var konstruktiv i anfallszon)
Matt Anderson (två mål och stabilt tvåvägsspel)
-
Mikael Ahlén (Oavsett tveksamma domslut, 3x2 i icke-krislägen på banan är för dåligt)
Alexander Falk (Hade problem i både passningsspel och markeringsspel)
Lite orolig är jag också över Tellqvist. Målen tycker jag är knepiga för honom, men han var väldigt långsam i sidled flera gånger när vi hade lite flyt med studsarna.
Men framför allt är jag väldigt glad att vi krigar till oss poängen och vänder uppåt igen efter den tunga andraperioden.
Patrik Lundh (jobbade stenhårt i alla situationer, gjorde assist och var väldigt nära mål)
Jonathan Davidsson (snodde jättemånga puckar och var konstruktiv i anfallszon)
Matt Anderson (två mål och stabilt tvåvägsspel)
-
Mikael Ahlén (Oavsett tveksamma domslut, 3x2 i icke-krislägen på banan är för dåligt)
Alexander Falk (Hade problem i både passningsspel och markeringsspel)
Lite orolig är jag också över Tellqvist. Målen tycker jag är knepiga för honom, men han var väldigt långsam i sidled flera gånger när vi hade lite flyt med studsarna.
Men framför allt är jag väldigt glad att vi krigar till oss poängen och vänder uppåt igen efter den tunga andraperioden.
Omgång två väl? Vi vann mot lyx i första, så första starten var det ju egentligen inte som var felet.Mattias_87 skrev:Fruktansvärt fint med tre poäng. Synd att inte detta var omgång 1 och vi bara kunde få börja om från start.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Kom till Hovet en bit in i andra. Tyckte skillnaden mellan lagen var tydlig.
Vårt problem är spelskickliga backar. Hur många av våra backar kan ta pucken bakom mål i egen zon, trampa förbi första pressen och sedan leverera en stenhård passning till forwards? Inte ens Hultström.
Gång på gång trampade deras försvarare förbi våra killar och skapade en spelvändning.
Förra säsongen hade vi två backar som klarade av detta: Philip Holm, Marcus Högström.
Vårt problem är spelskickliga backar. Hur många av våra backar kan ta pucken bakom mål i egen zon, trampa förbi första pressen och sedan leverera en stenhård passning till forwards? Inte ens Hultström.
Gång på gång trampade deras försvarare förbi våra killar och skapade en spelvändning.
Förra säsongen hade vi två backar som klarade av detta: Philip Holm, Marcus Högström.
- -daniel-
Vi har Markus Ljungh att tacka för 3 poäng, utan hans forecheck och omkullvältning av Tömmernes (? EDIT: Såg nu på reprisen att det var Sundström) så hade Ikonen aldrig fått till 3-2 pucken och vi hade sjunkit ihop och förmodligen förlorat med typ 2-4. Det är små marginaler i hockey.
Övriga reflektioner:
* #21 är riktigt jäkla duktig.
* #26 (ej namngivna junioren) i FHC = blivande storback? Jösses vad han var bra.
* #32 i DIF = du skall ha minst en av puckarna. Glid inte ur position så förbannat vid sargstudsen till kvitteringen. Usch.
* #29 skönt att få hänga två kassar. Igen. Hoppades på Hattrick-Matt men kommer kanske nästa (..år).
I övrigt predictade jag en knapp seger här för att sen sjunka igenom mot Brynäs i Gavlerinken på lördag och förlora med 1-4...
Övriga reflektioner:
* #26 (ej namngivna junioren) i FHC = blivande storback? Jösses vad han var bra.
* #32 i DIF = du skall ha minst en av puckarna. Glid inte ur position så förbannat vid sargstudsen till kvitteringen. Usch.
* #29 skönt att få hänga två kassar. Igen. Hoppades på Hattrick-Matt men kommer kanske nästa (..år).
I övrigt predictade jag en knapp seger här för att sen sjunka igenom mot Brynäs i Gavlerinken på lördag och förlora med 1-4...
#26 Rasmus Dahlin. Håller med!-daniel- skrev:Vi har Markus Ljungh att tacka för 3 poäng, utan hans forecheck och omkullvältning av Tömmernes (? EDIT: Såg nu på reprisen att det var Sundström) så hade Ikonen aldrig fått till 3-2 pucken och vi hade sjunkit ihop och förmodligen förlorat med typ 2-4. Det är små marginaler i hockey.
Övriga reflektioner: