Och har ingen vinkel alls...Praetori skrev:Tavla? Det står en omarkerad forward en halvmeter från mål och styr pucken högt.TheRegime skrev:Och där kom Tellans tavla
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016
Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20
Första stolpen HANS stolpePraetori skrev:Tavla? Det står en omarkerad forward en halvmeter från mål och styr pucken högt.TheRegime skrev:Och där kom Tellans tavla
- Lee Harvey Oswald
Hade BIF fått 4 PP, då skulle matchen redan vara över.Praetori skrev:Ja mentalt har ju Brynäs helt klart luft under vingarna.Lee Harvey Oswald skrev:Njaa, detta räcker inte.
BIF fortsätter att göra mål på inga chanser alls, blir grymt jobbigt med vår ineffektivitet.
Vi är trubbiga och lite stirriga, BängBulan boys ser helt klart ut att trivas mest med situationen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vad pysslar Norell med egentligen på deras mål? Har markering på Scott fram tills första stolpen, sen lämnar han honom helt ensam och åker ut mot hörnet. Uselt.
Hatar såna här matcher, inte bra för hjärtat..
Hatar såna här matcher, inte bra för hjärtat..
Man släpper Brynäs-spelaren helt fri, som vi ofta gör, det är inget nytt (vi blir inte direkt bättre på det heller). Men Tellan har för vana att alltid bli så liten som möjligt. Den styrs ju in vid förstastolpen.
Den stora frågan är hur fan Norell tänkte.TheRegime skrev:Första stolpen HANS stolpePraetori skrev:Tavla? Det står en omarkerad forward en halvmeter från mål och styr pucken högt.TheRegime skrev:Och där kom Tellans tavla
Förvisso men Vejdemo är för jävla mjuk vid sargen och Norell, den jävla sopan, tappar bort seriens bästa målskytt och Brynäs gör mål på sin enda målchans.TheRegime skrev:Första stolpen HANS stolpePraetori skrev:Tavla? Det står en omarkerad forward en halvmeter från mål och styr pucken högt.TheRegime skrev:Och där kom Tellans tavla
Största problemet är fortfarande att man bara gör ett mål.
Tellqvist har en riktigt hög lön. Han är signad som stjärna då måste man förvänta sig mer av honom. Han står fel i nästan vartenda läge. Har knappt gjort en bra match på hela säsongen. Hade gärna sett att sportchefen varit obekväm och köpt ut honom till nästa säsong. Vi har inte råd med dödvikt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
När man läser vår Silly verkar alla på väg bort. När man läser matchtrådarna är ingen värd att behålla.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Som sagt vi behöver minst 50 lägen innan vi gör mål , fan vad ineffektiva vi är! Brynäs kommer göra fler mål på deras chanser och det är livsfarligt när dem är i våran zon och snurrar runt. Brynäs spelar som ett lag där varje spelare vet vart dem har varandra, Vi gör för många felpass och åker fel i positionspelet alltför ofta. Inför nästa säsong måste vi fan skaffa oss en vettig center , mognare backpar och en keeper som ej gör misstag efter misstag.
Djurgårdens IFminalman skrev:När man läser vår Silly verkar alla på väg bort. När man läser matchtrådarna är ingen värd att behålla.

Perfekt helt enkelt?minalman skrev:När man läser vår Silly verkar alla på väg bort. När man läser matchtrådarna är ingen värd att behålla.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Backspelet suger fortsatt. För enkla mål. Målvakter som måste göra superräddningar mest hela tiden. Klart de gör misstag då.
Gnäll på Norell? (rimmar) är ju ändå +1 på säsongen.
Robin Press -6
Alexander Falk har -10 för säsongen. Bra förlängning?? Bara Henke Eriksson som är sämre.(-15)
Gnäll på Norell? (rimmar) är ju ändå +1 på säsongen.
Robin Press -6
Alexander Falk har -10 för säsongen. Bra förlängning?? Bara Henke Eriksson som är sämre.(-15)
Det är alltid lika skrämmande låg nivå i matchtråden. Man ser ganska enkelt vilka som kan hockey och vilka som tror att dom kan. 

Vi för en rätt bra period dock. Men underkänt att inte göra mål i powerplay. Ta bort finnen från 2:a pp. Han drar ner de andra. Han är iskall. Hellre Lundberg t.o.m.