SHL Omgång 47: Örebro - Djurgårdens IF 25/2 2016
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 47: Örebro - Djurgårdens IF 25/2 2016
En domarinsats där fasthållning eller interference inte finns,
6 spelare på isen är godtagbart och man möter ett mellanmjölks pissgäng. Vem fan bryr sig om att det är ni som är Örebro? Studsa tillbaka på Lördag.
6 spelare på isen är godtagbart och man möter ett mellanmjölks pissgäng. Vem fan bryr sig om att det är ni som är Örebro? Studsa tillbaka på Lördag.
25/4-2025
Riktigt kass match förutom första perren, borde väl gå upp på 5e plats nu på bättre målskillnad.
Måste nog säga att djurgården gör en av sina sämre matcher från 1-1 målet under säsongen. Hur fan kan man sluta åka skridskor helt. Sen att det är omöjligt för djurgården att få PP just nu i SHL gör inte saken bättre. Men denna match förlorar man enkom på att man slutar spela helt. Förlust mot fuleå och Växjö vinner dubbelt mot Rövle så blir det jobbigt.
- Lee Harvey Oswald
........
Detta förtjänade vi hårt.
Kan man byta Strängnäs mot Örebro? (vad det gäller att spränga/jämna med marken/radera från kartan)
Tänk att få bajsmackan örebro i ett play in, det riktigt vattnas i stjärten
Detta förtjänade vi hårt.
Kan man byta Strängnäs mot Örebro? (vad det gäller att spränga/jämna med marken/radera från kartan)
Tänk att få bajsmackan örebro i ett play in, det riktigt vattnas i stjärten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
I det där läget vill jag se Ahlén åka in och tackla Hudvecket in genom nätet. Rätt skall vara rätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var det inte 3 mot som gällde
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Anpassa bilder så att tråden inte förstörs pga storlek. /Mod
Såg det på första bilden, förminskade den... Så då såg det bättre ut.. //Skogis
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Anpassa bilder så att tråden inte förstörs pga storlek. /Mod
Såg det på första bilden, förminskade den... Så då såg det bättre ut.. //Skogis
Senast redigerad av _Skogis den 2016-02-25 21:28:18, redigerad totalt 3 gång.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
På söndag lär vi vara nere på play-in igen. Tror inte vi har en chans mot Luleå och Modo gör vi alltid skitinsatser mot. Växjö däremot möter Rögle x 2 så de lär ta full pott.
Fan, nu börjar du vakna till liv.Praetori skrev:I det där läget vill jag se Ahlén åka in och tackla Hudvecket in genom nätet. Rätt skall vara rätt.
Frustrerande insats, det börjar ju jättebra där vi jobbar järnet hela tiden, men sen så avtar det helt och man slutar åka skridskor och börjar sprida chanspassningar omkring sig.
Kommer krävas uppryckning på lördag.
Kommer krävas uppryckning på lördag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Fy fan vad orättvist, jävla pissmatch. Vem fan vill bo i Örebro? Bondjävlar! Detta var en solklar 3a, tills Wolmer ville bestämma.
Sen att vi står o tittar i förlängningen är skit. Agera o kör över allt o alla. Mot Luleå är det fysiskt spel som gäller!
Sen att vi står o tittar i förlängningen är skit. Agera o kör över allt o alla. Mot Luleå är det fysiskt spel som gäller!
Handlar inte om domslut utan att stämma i bäcken. Kör sönder hudveckets knä eller nåt utifall vi får möta dem i slutspel. Petar man på våra målvakter kring slutspel skall det ta hus i helvete och sen får domarna säga vad de vill.#10 skrev:Fan, nu börjar du vakna till liv.Praetori skrev:I det där läget vill jag se Ahlén åka in och tackla Hudvecket in genom nätet. Rätt skall vara rätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är segt i benen idag. Efter 1-1 i andra perioden verkar det ta slut på orken och sen utgår Hultström? Inte bra.förevigtdjurgården skrev:En domarinsats där fasthållning eller interference inte finns,
Sen är det ju bara att köpa att de som dömer inte gör det så som det borde göras. Wolmer m fl gör det de kan och tyvärr ser det ut så här. I varje match i hela serien.
Det jag tycker är så ledsamt är att de verkar vara så enormt osynkade, domarparen alltså. De står och stirrar på spelet och missar så mycket. Särskilt spelförstörande grejer. Hakningar, fasthållningar och interference. Jag blev inte ens förbannad idag, över att de stod och låtsasdömde matchen. Jag blev egentligen bara nedstämd och lite ointresserad.
Den sinnesstämningen tror jag är farligare än ilskan.
Hemma på Hovet på lördag ska det tamejfan gås över lik för 3 poäng. För Djurgårn och för Fernholm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockey är så sanslöst mycket psykologi, efter 0-1 spelar DIF förbannat bra och gör så i lite drygt en period. Örebro har inte en suck och vi kunde gjort både 2-3 mål till. När sen de kvitterar så växer de något enormt och vi sjunker ihop som en säck möglig potatis. Märkligt med sport egentligen.
Nya tag på lördag, än är det inte kört.
Nya tag på lördag, än är det inte kört.
Vinner Växjö båda de matcherna så hamnar de på samma poäng som oss men såvidare de inte tar in 9 mål så går de inte om oss i tabellen endå.Vikas skrev:På söndag lär vi vara nere på play-in igen. Tror inte vi har en chans mot Luleå och Modo gör vi alltid skitinsatser mot. Växjö däremot möter Rögle x 2 så de lär ta full pott.
Dock har vi Saik borta på torsdag nästa vecka och Växjö har Modo, DÅ lär vi hamna i Play In.

Stort Hyll till klacken, ni syntes och hördes jävligt bra.