SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10
- Cirith Ungol
Re: SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10
Bra av Hetta att inte bortförklara sig och istället ta matchstraffet som en man, till skillnad från deras tränare. Malmö verkar vara ett jävla dårhus med alla deras puckon till tränare.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kollar på HV - Linköping. Vi gnäller på Thoresen men Martin Thörnberg är fasen klasser sämre än vår Thore. Är nog helt klart omställningsproblem från KHL till SHL...
-
Jag har väldigt svårt för Björn Hellkvist. Han känns pubertal, småsint och macho. Det intrycket har jag haft sedan de första intervjuerna jag såg med honom i Hockeyallsvenskan för ett par år sedan. Dock håller jag med om att det är bra av Hetta att inte ifrågasätta straffet alls. Han ger ett huvudsakligen sympatiskt intryck.
Hoppas verkligen att Thoresen kan få upp rörligheten snart. Dock håller jag inte alls med dem som hävdar att han inte ens är bra i passningsspelet, för det tycker jag att han har varit. Dock blir alla aspekter av spelet så mycket svårare om man inte har tempo in i situationerna.
Hoppas verkligen att Thoresen kan få upp rörligheten snart. Dock håller jag inte alls med dem som hävdar att han inte ens är bra i passningsspelet, för det tycker jag att han har varit. Dock blir alla aspekter av spelet så mycket svårare om man inte har tempo in i situationerna.
Vi gjorde en hackig match mot en motståndare som spelar på toppen av sin förmåga och ändå så vinner vi komfortabelt - när vi växlat upp ordentligt så slår vi detta lag alla dar i veckan
Med tanke på Thoresens alla skadebekymmer kommer det säkert ta lite tid innan han kuggar igång ordentligt.
Det mest glädjande är dock att Englund har steppat upp en del faktiskt.
Han borde tillsammans med Falk sättas tillsammans med Högström och Hultström så att vi får vettig balans på i alla fall två backpar.
Tänk om vi kunde få in en riktigt bra back att spela tillsammans med Hultström och sedan lira Press - Englund och Falk - Högström.
Skall Holm in någonstans i topp sex är det istället för Press...
Det mest glädjande är dock att Englund har steppat upp en del faktiskt.
Han borde tillsammans med Falk sättas tillsammans med Högström och Hultström så att vi får vettig balans på i alla fall två backpar.
Tänk om vi kunde få in en riktigt bra back att spela tillsammans med Hultström och sedan lira Press - Englund och Falk - Högström.
Skall Holm in någonstans i topp sex är det istället för Press...
-
Jag (som ofta klagar mycket på Högström) vill också passa på att säga att han var riktigt bra idag.
+++++ Mantas
++++ Högström, Englund, Alvarez
Hultström var däremot inte särskilt lyckad. Thoresen hade det tungt. Press, Sallinen, Hank och Norell tyckte jag inte heller gjorde någon bra match.
+++++ Mantas
++++ Högström, Englund, Alvarez
Hultström var däremot inte särskilt lyckad. Thoresen hade det tungt. Press, Sallinen, Hank och Norell tyckte jag inte heller gjorde någon bra match.
Thoresen liknar situationen med Nils Ekman när han kom hem. Producerade starkt i KHL säsongen och under isen i säsongstarten. När Nisse väl började komma igång i december så kom olyckan. Att Thörnberg också är dålig kan vara ett tecken på bristande motivation, att det ska gå lekande lätt att komma hem till SHL. Hoppas Thoresen förstår att extraträning och stenhårt jobb är enda vägen tillbaka istället för att vara Linkan-wannabe.
- Lee Harvey Oswald
Positivt:
3p och Mantas
Annars, jösses vilken parodi på ishockey, inte ett taktiskt rätt någonstans på 60 min.
Blir vi så rejält mycket sämre mot halvdassigt motstånd?
Vill nästan tro det
Total hönsgård mot KHK, Mögle och MIFF
I matcherna mot Lhc och Saik var det ett helt annat fokus
3p och Mantas
Annars, jösses vilken parodi på ishockey, inte ett taktiskt rätt någonstans på 60 min.
Blir vi så rejält mycket sämre mot halvdassigt motstånd?
Vill nästan tro det
Total hönsgård mot KHK, Mögle och MIFF
I matcherna mot Lhc och Saik var det ett helt annat fokus
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mantas, vilken jäkla hjälte! Skönt med två bra killar i mål. Tur att Malmö var så uddlösa. Ganska kasst att lira PP under i princip hela tredje utan att döda matchen.
Ja herrejävlar vad dåligt vi spelade. Men 3 poäng 

Det går ut att på att vinna och förövrigt är Malmö ett av dom sämsta lagen jag sett i år - deras transatlanter som dom värvat är på det stora hela helt odugliga
The rise of Mantas
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låt Mantas stå, punkt. Härligt med 3 p!Edin skrev:The rise of Mantas
Apropå 1a-målvakt.
DIF Hockey/Säcken vill inte ha en första-målvakt. Vi har två bra målvakter och de ska hållas igång, båda två. Så de som väntar på att den ene ska bänkas till förmån för den andre, ni lär troligtvis få vänta.
Annars. 3p, viktigt!
DIF Hockey/Säcken vill inte ha en första-målvakt. Vi har två bra målvakter och de ska hållas igång, båda två. Så de som väntar på att den ene ska bänkas till förmån för den andre, ni lär troligtvis få vänta.
Annars. 3p, viktigt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Förlåt, men sätt dig i ett hörn någonstans. Thoresen har gått ner till en tolftedel av sin lön i KHL (24mkr), bokstavligt talat, och spelar antagligen för en lön inte mycket högre än Brodins (2mkr sett över 12 månader är den siffra som läckt ut, om den stämmer vet iofs ingen). Då kom han inte från någon dålig säsong utan erbjudanden heller, utan tackade nej till betydligt fetare kontrakt från exempelvis Färjestad, ett gäng schweiziska lag och hade med stor sannolikhet erbjudits jättekontrakt i KHL om han inte sagt rakt ut att han var klar med Ryssland..Morwin skrev:Älskar folks ursäkter för Thoresen. Spelar ingen roll att han opererat sig när han knappt kan slå en passning rätt för det ska man ändå kunna göra om man får sådan sjuk lön. Bänka han några matcher o sätt in heinerö istället så får han "träna" upp sig.
Låt han spela med damlaget eller juniorerna istället.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ser Thoresen likadan ut framåt slutet av November finns det skäl att vara orolig för hur hårt skadan drabbat honom, men när någon gör avkall på mer pengar än de flesta någonsin får lukta på under sina liv för att försöka ge något tillbaks till den klubb han brinner för får man fan anta att han faktiskt verkligen vill bidra och göra ett avtryck. Ville han bara gå i någon form av kvasipension och håva in pengar hade han inte sökt sig till oss - han vill vara här, han vill ge något tillbaka, han behöver uppenbarligen tid på sig. Visa samma kärlek som han har gjort och låt honom visa att han får. Med stor sannolikhet är han i form om en månad eller två. Han har ju själv sagt just det, att hans form inte är tillräcklig för att gå på helfart en hel match ännu, men att han jobbar på att komma dit. J