Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kalliasson

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Kalliasson »

snålt betyg på Alvarez även om han inte fått utdelning för sitt spel.
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Jo, han kanske förtjänar en fyra. Men jag tycker lite att de matcher när han verkligen stod ut var ganska få och sedan har det intrycket inte riktigt hunnit rinna av efter ett antal mer anonyma matcher.
mb81

Inlägg av mb81 »

Túrin Turambar skrev:Mina subjektiva betyg efter 10 omgångar:

Mikael Tellqvist +++
Ett par riktigt bra matcher, men en viss seghet i rörelserna börjar märkas av. Skadad just nu.

Mantas Armalis +++++
Helt fantastiska insatser som har stulit många poäng till DIF. Något enstaka misstag skakar inte betyget.

Marcus Högström ++++
Kladdade lite på försäsongen, men har sedan varit en klippa, såväl offensivt som defensivt!

Linus Hultström +++
Har gjort viktiga mål och bidragit mycket offensivt, men har också slarvat mycket i egen zon.

Robin Press ++
Har det svårt i försvarsspelet, men måste bedömas rimligt och har inte på något sätt fallit igenom.

Robin Norell ++
Har haft en dålig säsongsinledning, vilket han så smått börjar vända. Ramlat och varit vek rätt ofta.

Alexander Falk +++
Har gjort sitt jobb bra i det tysta. Är den elakaste av Djurgårdens backar.

Andreas Englund ++++
Har vuxit till denna säsong och tar nu ett betydligt större defensivt ansvar. Både mer fysisk och smartare i år.

Adam Ollas-Mattsson +++
Mognare i sitt spel i år, men har fortfarande inte riktigt lyckats börja utnyttja sin storlek.

Philip Holm +++
Holm inledde säsongen som han annars brukar avsluta dem, med att göra ett stort, omärkligt skitjobb. Skadad.

Patrik Thoresen +++
Började väldigt svagt efter sin operation, men nu har poängproduktionen börjat komma igång.

Marcus Sörensen +++
Ett aningen snålt betyg, men förväntningarna på Marcus är gigantiska. Har börjat hitta farten och målet nu.

Tomi Sallinen ++++
En klasscenter i båda riktningarna är vad Sallinen är. Säker med pucken, lugn, smart och gör poäng.

Matt Anderson +++
Inledde svagt, men har börjat ta alltmer av det ansvar han förväntades ta inför säsongen. Bra skott!

Daniel Brodin ++
Skymt målvakter har han gjort fantastiskt, men annars har Brodin tyvärr gått lite på tomgång.

Alexander Fällström ++
Skadorna avgör betyget. Fällström är bra och viktig, men oerhört skör.

Markus Ljungh +++
Har varit viktig i det tysta och också drivit den jämnaste kedjan. Inte mycket egna poäng. Nära ++++.

Lukas Vejdemo ++++
Utifrån förutsättningar har Vejdemo gjort det fantastiskt och slagit sig in i A-laget med speed och energi.

Robin Alvarez +++
Började svagt, vände helt på steken efter Malmö-matchen, men har sedan fallit tillbaka lite igen. Sliter hårt.

Mikael Ahlén ++
Svag tvåa. Micke kämpar och löser problem, men hans teknik brister så mycket att han skapar nya problem.

Henrik Eriksson ++
Mycket speltid i PP, men Hank har inte lyckats bidra mycket där. Mindre effektivt checkande än förra säsongen.

Tobias Hage ++
Stabila insatser med få pucktapp, men inget mer än så.

Emil Lundberg +
Tyvärr helt osynlig och ofarlig. Har fått alldeles för mycket speltid.

David Rundqvist ++
Man ser en potential som inte riktigt kommer fram. Bra grundteknik, men oftast alldeles för tam.

Fredrik Forsberg +++
Gjorde det stundtals jättebra utifrån sina förutsättningar och fick för få chanser. Sköt mycket.

Nicklas Heinerö +
Nästintill omöjlig att betygsätta på grund av skada och lite speltid. Osynlig de korta stunder han varit inne.
Härligt och håller väl med om betygsättning i stort. Men att Forsberg även om han visat sig vara bättre än förväntat skulle vara lika bra som Thoresen och Sörensen kan jag inte riktigt köpa. Mantas har varit riktig bra men en femma är väl lite väl högt. Vejdemo har varit bra såklart men snarare en stark 2:a.
Tänker mig väl den rätt "vanliga" betygskalan vet inte riktigt hur du tänkt är?
5=Landslagsklass
4= Mycket bra
3= Bra
2= Godkänd
1= Underkänd
Senast redigerad av mb81 den 2015-10-18 12:41:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Túrin Turambar skrev:Jo, han kanske förtjänar en fyra. Men jag tycker lite att de matcher när han verkligen stod ut var ganska få och sedan har det intrycket inte riktigt hunnit rinna av efter ett antal mer anonyma matcher.
Alvarez fyra plus?! När du ger Sören tre?

Folk måste lugna ned sig något nu alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Jim Morrison skrev:
Túrin Turambar skrev:Jo, han kanske förtjänar en fyra. Men jag tycker lite att de matcher när han verkligen stod ut var ganska få och sedan har det intrycket inte riktigt hunnit rinna av efter ett antal mer anonyma matcher.
Alvarez fyra plus?! När du ger Sören tre?

Folk måste lugna ned sig något nu alltså.
Jag baserade min åsikt på hur förväntningarna har sett ut inför säsongen. Sörensen förväntade man sig briljera, medan man förväntade sig typ Lundberg-klass på Alvarez.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Tycker faktiskt Press har skött sig bra sett till mina egna förväntningar på honom, var mycket skeptisk där, hade nog gett honom en trea.

Annars håller jag med om dom flesta betygen.
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Högström, Thoresen, Sören, Anderson, Hultström och Tommy har alltså efter 10 omgångar gjort 22 av 26 mål. 85%.
Túrin Turambar

Mina betyg bygger på förväntningarna inför säsongen. Annars skulle alla i förstakedjorna få högre än de sämre spelarna automatiskt. Det är två olika sätt att tänka kring betyg, i relativa eller absoluta termer.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Túrin Turambar skrev:Mina betyg bygger på förväntningarna inför säsongen. Annars skulle alla i förstakedjorna få högre än de sämre spelarna automatiskt. Det är två olika sätt att tänka kring betyg, i relativa eller absoluta termer.
Aningen konstigt sätt att ge betyg på kan jag tycka. Så om det som Sörensen presterat mättes på Alvaresskalan skulle Sörensen fått en 6:a? :roll:

Betyg borde sättas efter prestation i respektive match och sedan tar man ett snitt på det, inte efter vilken kedja man spelar i
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Túrin Turambar

Ja, om Alvarez hade uträttat det Sörensen har gjort hade han snuddat på 5, tycker jag.

Men jag förstår vad du menar. Problemet var bara att Vejdemo t ex bara skulle få 3 med ett absolut system, för så mycket har han inte uträttat, men utifrån sina förutsättningar är han ju en succé.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hur många matcher tror ni Thoresen åker på? Norman fick 5+2 och Jimmie Ericsson 6+3. Känns som det är där nånstans han kommer hamna. Melart borde få nån mer.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

mb81 skrev:Hur många matcher tror ni Thoresen åker på? Norman fick 5+2 och Jimmie Ericsson 6+3. Känns som det är där nånstans han kommer hamna. Melart borde få nån mer.
DN har ju börjat slänga ur sig absurt långa straff även för mindre förseelser på sistone, så vi kan nog vänta oss åtminstone 5 matcher borta. Och du kan glömma att Melart får längre avstängning trots att den var flera resor värre. Då skulle de bara bli anklagade för favorisering.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vikas skrev:
mb81 skrev:Hur många matcher tror ni Thoresen åker på? Norman fick 5+2 och Jimmie Ericsson 6+3. Känns som det är där nånstans han kommer hamna. Melart borde få nån mer.
DN har ju börjat slänga ur sig absurt långa straff även för mindre förseelser på sistone, så vi kan nog vänta oss åtminstone 5 matcher borta. Och du kan glömma att Melart får längre avstängning trots att den var flera resor värre. Då skulle de bara bli anklagade för favorisering.
Tror tyvärr också på detta.. De kommer skylla på att Melart "försökte träffa kroppen" men att tacklingen gled upp via bröstet till huvudet, precis som tomten i studion försökte bortförklara skiten med...

Thoresen's ser ju ut att vara direkt uppsikt och medvetet så han ryker på lång tid....

Svart jävla lördag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
Vikas skrev:
Tror tyvärr också på detta.. De kommer skylla på att Melart "försökte träffa kroppen" men att tacklingen gled upp via bröstet till huvudet, precis som tomten i studion försökte bortförklara skiten med...

Thoresen's ser ju ut att vara direkt uppsikt och medvetet så han ryker på lång tid....

Svart jävla lördag!
Tycker nog den är rätt lik Jimmie Ericssons tackling. Han fick 6+3.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

mb81 skrev:
captcash skrev:
Vikas skrev:

Svart jävla lördag!
Tycker nog den är rätt lik Jimmie Ericssons tackling. Han fick 6+3.
Det som talar för mindre straff är väl att den inte träffar så bra? + att han förstärker utav bara helv*te
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar