Har vi 1-0 nere i Götet och slarvar bort det på det sätt som vi gör så ska man väl kunna kritisera det oavsett om det så skulle vara den svåraste matchen i världshistorien. Utan de slarvsituationerna och domarens tabbe hade vi kanske haft ledningen fortfarande eller åtminstone oavgjort. Hade det stått 3-0 till Frölunda efter tre minuter hade ivf inte jag klagat eftersom det vore något man var förberedd på. Men tar vi ledningen som vi gör och sen ger bort den på det sättet tycker jag att det känns lite, eller ganska mycket för jäfla onödigt.BloodBride skrev:Den allmänna meningen tycks vara (redan innan matchstart) att vi inte har en chans i denna match så varför allt detta gnäll? Det är alltså som det borde vara även om det inte är önskvärt. Enligt vissa självutnämnda hockeyexperter är vår plats i tabellen i botten, men var ståtar DIF? På övre halvan!!!! Alltså har vi presterat över vår förmåga hittills vilket är MYCKET BRA. Större delen av säsongen återstår och kanske får dessa domedagsprofeter till slut rätt men, för bövelen, låt detta skitgäng (enligt vissa, inte mig) som representerar Djurgårdens IF åtminstone få spela om det.
Annars kan vi ju lämna WO resten av säsongen. (Torde bli degraderade till den verkliga hockeybotten då men det är ju där vi hör hemma, enligt vissa, inte mig.)
Kritik, visst, men detta eviga gnäll. Faan skärp er!
Det här tar vi. Med andra ord VINST!!!
SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
- BloodBride
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan man säga, men jag gnäller inte på laget, som, naturligtvis, gör så gott det kan efter sina förutsättningar (vilka inte är de bästa).bastis7 skrev:BloodBride skrev:
Du gnäller om gnäll alltså!
Jag hoppas innerligt att de som känner sig benägna att göra något dylikt istället känner sig manade att istället hoppa från Älvbron och därmed gör nationen en tjänst istället för att vara en belastning för precis alla andra.#10 skrev:Men vad fan tror du själv när zebrorna tar en 2-a på sören och sen blir jocke upphakad och då står dom och tittar som fittor, sen blir d 3-1 och vad som kan hända efter räknar du ju ut själv.Praetori skrev:Ja för det är ju verkligen vanliga göteborgares fel? Du är medveten om att DIF har en hyfsad supporterskara i staden också? Moget.#10 skrev:Jag blir galen, utvisning innan målhelvetet, sluta gnäll om hela jävla göteborg är sönderslaget i kväll!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hoppas fan några får tag på zebran efter matchen.... Sanslöst hur jävla dålig han är
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Murray....Vi är såååå jävla tandlösa bakåt, herregud.. Såååå jäkla TRIST !!!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Bra och klockren analys av Säcken: gör vi misstag spelar det ingen roll vilken taktik vi kör efter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag sa inte att nån skulle göra nåt, men man blir ju inte förvånad när det kommer 2 domslut på raken som är horibla, skaffa för fan domare som håller.Praetori skrev:Jag hoppas innerligt att de som känner sig benägna att göra något dylikt istället känner sig manade att istället hoppa från Älvbron och därmed gör nationen en tjänst istället för att vara en belastning för precis alla andra.#10 skrev:Men vad fan tror du själv när zebrorna tar en 2-a på sören och sen blir jocke upphakad och då står dom och tittar som fittor, sen blir d 3-1 och vad som kan hända efter räknar du ju ut själv.Praetori skrev:Ja för det är ju verkligen vanliga göteborgares fel? Du är medveten om att DIF har en hyfsad supporterskara i staden också? Moget.#10 skrev:Jag blir galen, utvisning innan målhelvetet, sluta gnäll om hela jävla göteborg är sönderslaget i kväll!
För övrigt, på den gamla goda tiden, så gnälldes det sällan eller aldrig från Djurgårdshåll på domarna. Det fanns en helt annan respekt för domarna på den tiden, även när de tappade huvudet och tog korkade beslut. Precis som våra spelare kan göra misstag så gör även domarna det. Tellan snackade om detta i någon intervju för inte så länge sedan. Det var bristen på respekt för motståndare, domare och allt annat som hör hockeyn till som gjorde att vi trillade ner i den gudsförgätna allsvenskan.#10 skrev:Men vad fan tror du själv när zebrorna tar en 2-a på sören och sen blir jocke upphakad och då står dom och tittar som fittor, sen blir d 3-1 och vad som kan hända efter räknar du ju ut själv.Praetori skrev:Ja för det är ju verkligen vanliga göteborgares fel? Du är medveten om att DIF har en hyfsad supporterskara i staden också? Moget.#10 skrev:Jag blir galen, utvisning innan målhelvetet, sluta gnäll om hela jävla göteborg är sönderslaget i kväll!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BloodBride
Zebrajakt är INTE att rekommendera!hatred skrev:Hoppas fan några får tag på zebran efter matchen.... Sanslöst hur jävla dålig han är
Det är där saken vänder sig. Du får fan inte vara kladdig som back när du lirar elithockey. Enkelt är receptet. Är pressen från motståndet högt står du inte och kör en vallning mot sarg bakom rygg. Du drar den ut längs sargen. Snabbt, enkelt och bra. Så är det. Det där växer han väl ifrån.#10 skrev:Dom har ju inte mycket innan 1-1
Men.. allvar. Domarnivån i Sverige är bedrövlig. Jag menar det på allvar. Inget tomårsgnäll utan helt seriöst. Det är på riktigt så. Vår domarkår är inte bra och så är det. De ställer till det så jävligt för hela ligan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
Respekt är något man förtjänarPraetori skrev:För övrigt, på den gamla goda tiden, så gnälldes det sällan eller aldrig från Djurgårdshåll på domarna. Det fanns en helt annan respekt för domarna på den tiden, även när de tappade huvudet och tog korkade beslut. Precis som våra spelare kan göra misstag så gör även domarna det. Tellan snackade om detta i någon intervju för inte så länge sedan. Det var bristen på respekt för motståndare, domare och allt annat som hör hockeyn till som gjorde att vi trillade ner i den gudsförgätna allsvenskan.#10 skrev:Men vad fan tror du själv när zebrorna tar en 2-a på sören och sen blir jocke upphakad och då står dom och tittar som fittor, sen blir d 3-1 och vad som kan hända efter räknar du ju ut själv.Praetori skrev:Ja för det är ju verkligen vanliga göteborgares fel? Du är medveten om att DIF har en hyfsad supporterskara i staden också? Moget.#10 skrev:Jag blir galen, utvisning innan målhelvetet, sluta gnäll om hela jävla göteborg är sönderslaget i kväll!
Colina har min respekt
Övriga domare kan gå och självdö eller börja prestera
Get the fuck out of my way,
All uppmaning till våld mot domare/spelare/någon alls kommer att ses allvarligt på. Det är inte OK någonsin att hota. Upprepas det åker ni ut från detta forum. Detta är den enda varningen ni får.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hank, mums. 

Varannan damernas i Scandinavium ikväll, nu vill jag ha en kvittering av domaren.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.