Jag tycker det är helt sinnessjukt och nästan obehagligt hur mycket tur vi har haft denna säsongen.SirDIFalot skrev:Idag är hockeygudarna med oss... måtte det hålla hela vägen in.
SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 24/10 2014
- Jim Morrison
Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 24/10 2014
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Får njuta, så länge det vararJim Morrison skrev:Jag tycker det är helt sinnessjukt och nästan obehagligt hur mycket tur vi har haft denna säsongen.SirDIFalot skrev:Idag är hockeygudarna med oss... måtte det hålla hela vägen in.
Nu är det dags att kriga rejält i 20 min. Hoppas grabbarna orkar, sen tycker jag vi ska fortsätta sätta press på FBKs backar, de dräller en del i egen zon.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Vad missade jag??Lee Harvey Oswald skrev:Ja nånting rök iaf, fan att man aldrig får vara glad mer än i några sekunderJim Morrison skrev:Haha, säg inte att ljumskarna rök för Tellan också nu... Vad är det för jävla spets vi har egentligen?
DIF!
- SirDIFalot
Haha, är helt oförstående jag med..Jim Morrison skrev:Jag tycker det är helt sinnessjukt och nästan obehagligt hur mycket tur vi har haft denna säsongen.SirDIFalot skrev:Idag är hockeygudarna med oss... måtte det hålla hela vägen in.
Expert.
- SirDIFalot
Kan någon förklara vad som hände med Tellan? Jag såg ingenting?
Expert.
Lång sidledsförflyttning längs isen, såg ut att sträcka något. Hade väldigt svårt att ta sig upp på benen igen och haltade rejält när han åkte av isen.SirDIFalot skrev:Kan någon förklara vad som hände med Tellan? Jag såg ingenting?
Jag är inte någon elitist som lägger någon värdering i varför folk håller på Djurgården, men rent diplomatiskt kan man ju ändå konstatera att dialekt och klädstil skiljer sig en smula på vår bortasektion idag från den gängse på hovet. Inte konstigare att de som håller på sitt lokala lag i Karlstad väljer att håna de värmlänningar som håller på Djurgården än när vi t.ex. bajenhånar Leksand. Ja, också är det ju lite av ett hån mot att vi inte har särskilt mycket bortaresenärer från Stockholm.Tobbis skrev:Hahahaha sjunger FBK "En jävla massa bönder"????
Hur man ska tolka en "En jävla massa bönder" börjar bli en hel vetenskap - hånar man för att man tycker de andra faktiskt är bönder, för att pika den egna ortens lokala storstadssupportrar eller bara om sig själv för att man är stolt för sin landsbygdsidentitet...
- Jim Morrison
Tellan gled i sidled samtidigt som pucken och verkade sträcka sig i ljumsktrakten. Skrevet. Tog lång tid på sig att ställa sig upp och verkade inte kunna åka av isen upprätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Såg ut som att han sträckte sig, men jag vet inte. Det var ingen kontakt tror jag.
Apråpå uttalet av guter. För femtioelfte gången. Guter säger själv att det egentligen uttalas Goter i en podd men eftersom alla alltid sagt Guter har han slutat bry sig. Antagligen sätter Cmore ett värde i att uttala namn rätt (efter en dust med Robert Pettersson på hockeysverige.se för något år sedan, lex Nagy). Båda uttalen är väl rätt eftersom huvudpersonen inte själv bryr sig.
Vi hade ju samma resa med Zibanejad där cmore konstant sade fel medans vi visste hur det egentligen uttalades.
Vi hade ju samma resa med Zibanejad där cmore konstant sade fel medans vi visste hur det egentligen uttalades.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Cirith Ungol
Vi har lyckligtvis en riktigt bra andremålvakt, men om Tellan blir skadad under en längre tid så är jag orolig för att precis allt annat också kommer gå åt helvete. Vi har haft tur som bara haft två ordentliga bottennapp denna säsong.
Fan vilken tur vi har. Vi borde i ärlighetens ligga under med te fyra kassar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helvete att mitt comhem inte fungerar just ikväll. ÅÅÅÅÅÅÅÅH
Avskaffa tre mot tre.
-
Kanske, men inte helt med på det.Magnutz skrev:Fan vilken tur vi har. Vi borde i ärlighetens ligga under med te fyra kassar.