Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

Jag har verkligen inget emot hans härligt korta stubin, har större problem med spelare som viker undan i en attitydsport. Men han måste se till att få med den andre också in i snickarboden, det kan man kräva.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Joo speciellt smart att låta en av våra få stjärnor kasta sig in och statuera exempel mot en råsopa som Ledin när vi har matchen som i en liten ask. Personligen föredrar jag att vinna matcher mot att få utlopp för sina djuriska försvarsinstinkter. Lite därför jag tittar, inte för att se en vråltuff ex NHL-lirare dra hjälpen av en nobody-spelare för att de krockade lite med varandra..

En del personer gör det inte lätt för oss hockeytokiga att förklara för fotbollsditos att denna sport inte är till för endast testosteronsprängda ligister...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sensei skrev:Jag har verkligen inget emot hans härligt korta stubin, har större problem med spelare som viker undan i en attitydsport. Men han måste se till att få med den andre också in i snickarboden, det kan man kräva.
Absolut. Stor skillnad på att ta två minuter roughing för att tända laget eller försvara en medspelare än att ta en offensiv tvåa för att man personligen känner sig lite sur.
Avgå Jocke.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: En del personer gör det inte lätt för oss hockeytokiga att förklara för fotbollsditos att denna sport inte är till för endast testosteronsprängda ligister...
Nu vet jag inte om det är mig eller Samuelsson (eller Säcken) du syftar på, men jag tvivlar på att du får svar här av någon av dem.

Det ironiska är att ditt språkbruk ger din insinuerade ståndpunkt väldigt liten trovärdighet, även om det skulle vara roligt att diskutera kärnfrågan, dvs om "testosteronsprängda" personer är mer eller mindre intelligenta än oss vanliga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: En del personer gör det inte lätt för oss hockeytokiga att förklara för fotbollsditos att denna sport inte är till för endast testosteronsprängda ligister...
Ett enormt konstigt påstående. Det är väl snarare hockeyfanatikerna som har slagsmål och tufft spel närmare hjärtat än fotbollssupportrar som ser på hockey? Där har jag till och med hört "Det är ju å andra sidan en sport där man får 2 minuter för att slå varandra på käften" som att det är helt sjukt.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Ett enormt konstigt påstående. Det är väl snarare hockeyfanatikerna som har slagsmål och tufft spel närmare hjärtat än fotbollssupportrar som ser på hockey? Där har jag till och med hört "Det är ju å andra sidan en sport där man får 2 minuter för att slå varandra på käften" som att det är helt sjukt.
Vad tycker du själv förresten? Ofta hör man spelare hyllas för att de undviker att dras med i provokationer, men jag tycker det är dags att börja hylla spelare som istället dras med och ger igen.

För att ta extrema exempel så är ju Crosby och Forsberg ganska lättirriterade och jag tror att det har hjälp dem att bli bättre spelare för sina respektive lag, även om det har kostat någon "tvåa" då och då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Vad tycker du själv förresten? Ofta hör man spelare hyllas för att de undviker att dras med i provokationer, men jag tycker det är dags att börja hylla spelare som istället dras med och ger igen.

För att ta extrema exempel så är ju Crosby och Forsberg ganska lättirriterade och jag tror att det har hjälp dem att bli bättre spelare för sina respektive lag, även om det har kostat någon "tvåa" då och då.
Jag gillar fysiskt spel och att man står upp för varandra. Men självklart måste man vara smart också. Inte falla in i en enkel provokation av Per Ledin när vi har PP. Man får välja sina lägen. Har inget emot att slagsmål sker då och då.

Ingenting som sker här går att jämföra med något som någon gör i NHL dock, helt annan kultur och framför allt regelverk därborta.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Vilket är det jag skriver. Fotbollsvärlden har alltid hånat hockey som en sport för testosteronstinna våldsmakare utan något som helst hjärnkontor. Detta är naturligtvis ett påstående som är helt befängt, vilket jag vid ett flertalet gånger försökt förklara för fotbollsfanatiker. MEN, det finns ett gäng personer runtom i världen som med sina snestekta inlägg och tillkortakommanden, tyvärr stampar på min poäng gång efter annan, och ger på så vis fotbollsvärlden underlag för sina tokiga resonemang. Kanske lite luddigt skrivet igår på kvällskvisten, men hur jag en läser det så kan jag bara tolka det så. Makes sense?

Att sensei inte förstår ser jag som en Svenskpoäng från min sida...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: Fotbollsvärlden har alltid hånat hockey som en sport för testosteronstinna våldsmakare utan något som helst hjärnkontor. Detta är naturligtvis ett påstående som är helt befängt
Är det befängt för att frågan är argumenterande eller felställd, dvs testosteronstinna våldsmakare har i regel hjärnkontor som är överlägsna testosteronfattiga pacifister, eller menar du att hockeyn inte är en sport för testosteronstinna våldsmakare (dvs oavsett ev. samband mellan intelligens och motiverbar våldsanvändning)?
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev: Fotbollsvärlden har alltid hånat hockey som en sport för testosteronstinna våldsmakare utan något som helst hjärnkontor. Detta är naturligtvis ett påstående som är helt befängt
Är det befängt för att frågan är argumenterande eller felställd, dvs testosteronstinna våldsmakare har i regel hjärnkontor som är överlägsna testosteronfattiga pacifister, eller menar du att hockeyn inte är en sport för testosteronstinna våldsmakare (dvs oavsett ev. samband mellan intelligens och motiverbar våldsanvändning)?
Hockeyn är naturligtvis inte till för "bara" våldsrunkare, utan i regel till för oss som älskar spelet. Farten, intensiteten, fysiken osv. Sen att det finns folk som sätter högre värde i att dra av folk hjälmar för sin egen skull, pinka in revir, kukmätningar i duschen med mera, det kan ses som en bieffekt...

Är det klart eller kräver det ännu flera förklaringar? Får starta en ABC-kurs på youtube i värsta fall. En maniacs memoarer, självklara fakta inom världens snabbaste bollsport...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:
sensei skrev:
Hockeyn är naturligtvis inte till för "bara" våldsrunkare, utan i regel till för oss som älskar spelet. Farten, intensiteten, fysiken osv. Sen att det finns folk som sätter högre värde i att dra av folk hjälmar för sin egen skull, pinka in revir, kukmätningar i duschen med mera, det kan ses som en bieffekt...

Är det klart eller kräver det ännu flera förklaringar? Får starta en ABC-kurs på youtube i värsta fall. En maniacs memoarer, självklara fakta inom världens snabbaste bollsport...
Men får vi "våldsrunkare" som gillar revirpinkande på isen också vara med och ha synpunkter, eller är våra brister i hjärnkontoret så grava att vi helst borde vara tysta och acceptera att Tim Eriksson är bäst genom tiderna i DIF?

Jag tror absolut att en video på youtube skulle kunna ge oss klarhet i frågan, KBK!
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev:
sensei skrev:

Men får vi "våldsrunkare" som gillar revirpinkande på isen också vara med och ha synpunkter, eller är våra brister i hjärnkontoret så grava att vi helst borde vara tysta och acceptera att Tim Eriksson är bäst genom tiderna i DIF?

Jag tror absolut att en video på youtube skulle kunna ge oss klarhet i frågan, KBK!
Klart du får, kan vara rätt gulligt emellanåt med ditt väggskallande! Men räkna med mothugg när du skriver något så urbota dumt som att Samuelssons ständiga efterslängsutvisningar i anfallszon skulle kunna vara "nödvändiga"... "Har står ju upp för skölden", nej han pissar på den genom att ge oss minsta möjliga chans att vinna. Det handlar inte om tuffhet, eller om att skicka signaler. Det handlar om ren och skär egoism. Gör som Foppa, ta numret och proppa honom nästa byte istället. SPELA SPELET! Så agerar en vinnare, och en med auktoritet. Finns inget effektivare sätt att slå någon som på resultattavlan.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sammes senaste på Ledin blev även jag irriterad, riktigt mycket dessutom. En gång är ingen gång men nu är det alldeles för mycket för att vara försvarbart. Skärpning där.

I övrigt så bara fortsätt skjut, skjut, skjut som senast mot Fuleå.
Spela fult
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja.. Nu är han skadad. Blir intressant att se hur vi klarar oss utan honom. Jävligt intressant.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Inlägg av Morwin »

Magnutz skrev:Ja.. Nu är han skadad. Blir intressant att se hur vi klarar oss utan honom. Jävligt intressant.
kommer inte överleva utan han :/

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar