Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Finns det någon alls, överhuvudtaget, som tycker att ens en enda av de tröjor vi haft nu sista tio åren varit snyggare än de som var kring millenieskiftet? Hur kan någon tröjtillverkare alls tro att dagens moderna mallar skulle vara mer uppskattade?
Vi hade över ett halvt århundrade av snygga tröjor (bortsett från jokern och löfbergs såklart.) Nu har vi haft ett decenniums öken av vulgära gräsligheter till matchställ. Det är smått pinsamt.
Vi hade över ett halvt århundrade av snygga tröjor (bortsett från jokern och löfbergs såklart.) Nu har vi haft ett decenniums öken av vulgära gräsligheter till matchställ. Det är smått pinsamt.
Jag gillar jokertröjan, bara man tar bort själva jokern. Speciellt i ljusblå:sm910 skrev:

Brukar passa på att säga att jag är en köpare om någon sitter på matchtröjan ovan i hyfsat skick.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är liksom en smaksak. Ibland blir det otroligt fel dock (läs: flames)sm910 skrev:Finns det någon alls, överhuvudtaget, som tycker att ens en enda av de tröjor vi haft nu sista tio åren varit snyggare än de som var kring millenieskiftet? Hur kan någon tröjtillverkare alls tro att dagens moderna mallar skulle vara mer uppskattade?
Jag ska påpeka att även jag gillade tröjorna då. Men jag var för ung då för att bry mig. Hade lätt tagit en sån igen nu. Utöver dem så är nog 09/10 tröjorna snyggast i nutid.
Jag tror de flesta lagen/fansen skulle uppskatta att köra en retro säsong på tröjorna.
Länkar väl min favorit också då, (Ja jag gillar rött på tröjorna)
http://www.difarkivet.se/bild.asp?check ... 78&id=4242
CHL-tröjorna har ju potential.
Skulle man tabort den röda reklamärmen och göra siffrorna + namnet lite snyggare och tabort den vita kragen. Självklart så skulle både DIF-skölden och siffrorna/namnet vara broderade.
Sen köra NHL-stuk utan reklam. Då skulle nog jag anse att vi inte behövde byta matchställ någonsin =)
..sen gillar jag inte alls CHL-grejen "Top Scorer" en i laget som har annan tröja + hjälm. Jävla jipposkit!
Skulle man tabort den röda reklamärmen och göra siffrorna + namnet lite snyggare och tabort den vita kragen. Självklart så skulle både DIF-skölden och siffrorna/namnet vara broderade.
Sen köra NHL-stuk utan reklam. Då skulle nog jag anse att vi inte behövde byta matchställ någonsin =)
..sen gillar jag inte alls CHL-grejen "Top Scorer" en i laget som har annan tröja + hjälm. Jävla jipposkit!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
"Skulle man bara ändra allt skulle den bli snygg"Henke_F skrev:CHL-tröjorna har ju potential.
Skulle man tabort den röda reklamärmen och göra siffrorna + namnet lite snyggare och tabort den vita kragen. Självklart så skulle både Klubbmärket och siffrorna/namnet vara broderade.

Haha, typ. Eller bara smådetaljerJohanPez skrev:"Skulle man bara ändra allt skulle den bli snygg"Henke_F skrev:CHL-tröjorna har ju potential.
Skulle man tabort den röda reklamärmen och göra siffrorna + namnet lite snyggare och tabort den vita kragen. Självklart så skulle både Klubbmärket och siffrorna/namnet vara broderade.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Se tröjan på denna länken. På den bilden när det nedersta röda partiet saknas så är ju tröjan fruktansvärt snygg. Det bästa vi haft sen de röda finalårströjorna!!!
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... /?bullet=2
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... /?bullet=2
Spelarnamnen ser ju fruktansvärt fula ut. Ser ut som om att dom klafsat på en "Cloetta"-skylt på tröjan.
Vad är det för tröjor j20 spelar i? Fick inte på mig linserna imorse till första juniormatchen i år för min del, men tyckte de såg riktigt snygga ut i kiset! Nya för i år, eller såg jag fel? Hade varit grymt mycket bättre än a-lagets nuvarande.
Bara jag som tycker att de tröjorna vi har nu liknar Flames-tröjarna? När spelarna är i rörelse kunde det röda längst ner och på armarna lika gärna varit flames som raka linjer.
Avgå Jocke.
Bara jag som tycker att årets tröjor är riktigt snygga? Jag hade blandade åsikter först, men ju fler gånger jag ser dem desto snyggare tycker jag att dom blir. Nu gillar jag de starkt!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)