SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henkos »

Haha, det dröjer nog ett tag innan jag åker upp utan biljett igen men några besök blir det givetvis ;)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Henkos skrev:Vad tror ni om publiksnittet nästa säsong?
Skulle tippa på 6900 ca, mer om vi spelar matcherna mot Leksand i Globen. Nu kommer vi iallafall att ha en fylld bortasektion varje match. Denna säsong hade vi ju knappt några bortasupportrar. Brynäs brukade ju ha säkert 1000 personer varje match bara dom när vi möttes tidigare.

Jag tror detta blir bra.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen hoppas inte jag att vi flyttar några matcher till Globen, men det klart skulle vi kunna sälja ut två bollar mot Leksand vore det ekonomiskt korkat att inte flytta dessa.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Kanske en stor match mot Leksand på Tele2 som årets utomhusmatch? Vi har ju aldrig haft en utematch. Perfekt tillfälle!
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Jag var starkt emot utematch i brinnande KS mot AIK.
Men nu när vi spelar i SHL, mot Leksand, på Tele2. Kan bli hur grymt som helst.
Skulle tro vi kunde locka nästan 20.000 då.
Nån som vet va uterekordet är i svensk ishockey?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Nästan 20.000? Jag skulle bli otroligt besviken om det inte blev slutsålt. Speciellt om vi planerade in det på en lördag bästa sändningstid.

Rekordet i Sverige är 31.144 Frölunda vs Färjestad. Jag vill att vi ska ha rekordet.
Avskaffa tre mot tre.
Sainte

Inlägg av Sainte »

Tycker också det vore riktigt roligt med en utematch mot Leksand en lördag, skulle kunna bli en riktigt härlig tillställning!
ciirree

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Nästan 20.000? Jag skulle bli otroligt besviken om det inte blev slutsålt. Speciellt om vi planerade in det på en lördag bästa sändningstid.

Rekordet i Sverige är 31.144 Frölunda vs Färjestad. Jag vill att vi ska ha rekordet.
Hur mycket tar Tele 2 in?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:Nästan 20.000? Jag skulle bli otroligt besviken om det inte blev slutsålt. Speciellt om vi planerade in det på en lördag bästa sändningstid.

30.000 på fotboll typ
ciirree

Inlägg av ciirree »

sthlm1891 skrev:
ciirree skrev:

30.000 på fotboll typ
Hur ska vi slå det rekordet då? Det brukar väl vara samma som på fotboll?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Det är väl ändå runt 32k?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Fan att jag vill ha nån jippomatch mot skogsbajen (ber om ursäkt till Leksand, användaren på forumet, men..). Jag vill inte att Djurgården ska förknippas med den typen av grej, det är något för Leksand/Mora att göra.

Ett derby, absolut - Det skulle kunna slå volter i hela hockeyvärlden. En plastmatch, nej tack. Kanske missar jag någon historielektion här, men jag personligen har absolut noll relation till Leksand varken negativt eller positivt.

På sin höjd skulle jag kunna tänka mig att göra det mot typ Frölunda, men det är främst grundat i Sthlm/Gbg-tugget och deras höga publiksnitt. Helst inte alls, dock.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Men snälla sluta nu, SHL är redan så mycket pajasliga man kan komma, tyvärr. Förstör nu inte detta ännu mer med att snacka Globen/Tele2. Finns få saker som fortfarande är hockey i Sverige, DIF är en sån sak. Jag vill inte att vi ska bli en förening med utomhusmatcher, handklappor och cheerleaders på läktaren. Hockey ska spelas på VÅR arena, varje match är livsviktig (kom ihåg säsongen vi åkte ur, 3 måls skillnad).
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

dutti skrev:Fan att jag vill ha nån jippomatch mot skogsbajen (ber om ursäkt till Leksand, användaren på forumet, men..). Jag vill inte att Djurgården ska förknippas med den typen av grej, det är något för Leksand/Mora att göra.

Ett derby, absolut - Det skulle kunna slå volter i hela hockeyvärlden. En plastmatch, nej tack. Kanske missar jag någon historielektion här, men jag personligen har absolut noll relation till Leksand varken negativt eller positivt.

På sin höjd skulle jag kunna tänka mig att göra det mot typ Frölunda, men det är främst grundat i Sthlm/Gbg-tugget och deras höga publiksnitt. Helst inte alls, dock.
Skulle ge en hyfsat stor ekonomisk boost för Djurgården med så många.

Sen brukar det väl kunna bygga till ett par läktare till eller så för att nå fram.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Att spela Djurgården - Leksand på Hovet vore bara ren och skär idioti. Det gäller att vara lite smart. Globen lär vara fylld till sista plats i båda matcherna om dom spelas på en bra dag, och då är det klirr i kassan.

Vår ekonomi är inte på topp, och har vi chansen att tjäna stora summor på att spela i Globen, ska vi givetvis göra det.
Låst