Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:Jag har aldrig fattat detta med 5 möten? Känns så jävla dumt. 2 borta och 2 hemma mot varje lag sen räcker det!
Som sagt, allt för att mjölka ur så många kronor som möjligt från alla åskådare.
Sedan att det på sikt urvattnas och att folk blir less att se Växjö en tredje gång samma säsong tänker de inte på.
Den sportsliga aspekten att möta ett lag hemma två gånger och sedan borta tre, är ingen faktor som väger särskilt tungt i SHL´s styrelserum.

Pengar, pengar, pengar......

Men det är ändå skadeglädjande skönt att de nu hamnat i den desperata situation de befinner sig i. De kommer att få gå tillbaka till de långsiktigt hållbara skälen, nämligen att de är sportsliga faktorer som ska styra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Probert24
Säsongskort: Ja

Inlägg av Probert24 »

Skönaste just i detta nu vore ju ändå att nypa plats 1 eller 2 i den här soppan för att slippa allt tjafs både bland oss Djurgårdare och från andra. Om sen lag 3 och 4 åker med upp och råkar vara AJIK, rödlökarna eller random gnällbältesgäng (VIK/ÖHK) gör ju faktiskt bara SHL roligare. Så länge vi går upp alltså.

Skapligt mardrömsscenario om faktiskt 4 lag går upp och vi lyckas komma 5:a och står kvar i en då helt profillös Allsvenskan. Fy f-n!!
ciirree

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:Jag har aldrig fattat detta med 5 möten? Känns så jävla dumt. 2 borta och 2 hemma mot varje lag sen räcker det!
Som sagt, allt för att mjölka ur så många kronor som möjligt från alla åskådare.
Sedan att det på sikt urvattnas och att folk blir less att se Växjö en tredje gång samma säsong tänker de inte på.
Den sportsliga aspekten att möta ett lag hemma två gånger och sedan borta tre, är ingen faktor som väger särskilt tungt i SHL´s styrelserum.

Pengar, pengar, pengar......

Men det är ändå skadeglädjande skönt att de nu hamnat i den desperata situation de befinner sig i. De kommer att få gå tillbaka till de långsiktigt hållbara skälen, nämligen att de är sportsliga faktorer som ska styra.
Håller med!
Det skulle inte förvåna mig om SHL redan till nästa säsong byter tillbaka till de vanliga slutspelssystemet!
Highwind

Inlägg av Highwind »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8502222.ab

Kan nästan lova att det blir så att SHL tar upp 4 lag om Malmö och Djurgården hamnar 3:a och 4:a. Hamnar dessa lag 1:a och 2:a så blir det 2 lag.

DIF och Malmö är lag som SHL vill ha i sin serie..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nu börjar goda råd bli dyra. Jag tror vi har ett svar senast tisdag. Hoppas på 4 lag! ;)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag tycker det är JÄVLIGT irriterande och oseriöst på två punkter:
1. Först kan SHL's VD inte svara på en rak fråga gällande hur många lag som går upp - då vet alla att de förmodligen inte bestämt sig ännu! men..
2. Då sitter HA's VD och säger att man inte kommer att ändra någonting denna kvalserie, allt kommer vara enligt planen man lade upp innan säsongen. Detta har han alltså sagt ganska länge nu.

Varför då all denna hype (?) En av dem måste ha så jäkla fel. Jag har förstått de som att alla parter måste vara överens för att ändra något? Detta börjar bli pinsamt dåligt, 4 lag eller inte. Men f*cking bestäm er!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Jag tycker det är JÄVLIGT irriterande och oseriöst på två punkter:
1. Först kan SHL's VD inte svara på en rak fråga gällande hur många lag som går upp - då vet alla att de förmodligen inte bestämt sig ännu! men..
2. Då sitter HA's VD och säger att man inte kommer att ändra någonting denna kvalserie, allt kommer vara enligt planen man lade upp innan säsongen. Detta har han alltså sagt ganska länge nu.

Varför då all denna hype (?) En av dem måste ha så jäkla fel. Jag har förstått de som att alla parter måste vara överens för att ändra något? Detta börjar bli pinsamt dåligt, 4 lag eller inte. Men f*cking bestäm er!
Jag har svårt att tro att Hockeyallsvenskan har något att säga till om. Varför skulle de gå med på utökning av SHL då det innebär att fler av topplagen spelar i en annan liga, och därmed förlorar de intresse och pengar?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jo på så sätt kanske. Men om SHL får göra som de vill så förstår jag faktiskt inte varför han uttalar sig på de sättet!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hela denna sörjan stinker.

Vi har tagit oss till KS och går vi nu upp med 2 eller 4 lag så "so be it". Då har vi iallafall spelat oss upp och inte dragits upp! Reglerna om antal lag är endå inget vi kan ändra på!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Från Dragskott:

"HockeyAllsvenskans vd säger nej till att utöka SHL redan nästa säsong.
- Om man ska gå efter vad hockeyförbundet har sagt, att om SHL och allsvenskan skulle komma överens om den typen av ändring, ja, då är det ju möjligt att hockeyförbundet skulle gå in och göra en sådan ändring, men eftersom vi inte accepterar en sådan utökning i år, så är vi ju i så fall inte överens, säger Stefan Bengtsson."
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Som sagt, ifall SHL och svenska ishockeyförbundet anser att det är ekonomiskt och sportsligt gynnsamt att ta upp topp 4 i kvalserien så spelar det nog ingen roll vad hockeyallsvenskan tycker.

Notera att baserna för både SHL och SIHF "ligger lågt" tills vidare - det är bara HA's boss som uttrycker sig hittills.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vill Elitserien erbjuda lag med placering 3 och 4 i KS en plats i Elitserien så kan Hockeyallsvenskan faktiskt inte göra någonting alls i slutändan.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Highwind skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8502222.ab

Kan nästan lova att det blir så att SHL tar upp 4 lag om Malmö och Djurgården hamnar 3:a och 4:a. Hamnar dessa lag 1:a och 2:a så blir det 2 lag.

DIF och Malmö är lag som SHL vill ha i sin serie..
Exakt vad jag också tror. Det är stor ekonomisk vinning för SHL om Malmö och Djurgården går upp till SHL.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är jävligt rädd för att vi inte ens kommer topp 4. Vi skulle lika gärna kunna komma topp två som sist.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

"Får vibbar om att kvalseriens Sthlms-derby spelas i premiäromgången måndag 17/3 (AIK hemma), samt i omgång 5 tisdag 25/3 (DIF hemma)."

- Mr Madhawk

Fattar inte hur detta går ihop. Trodde att det var varannan borta-hemma, men hur går det då ihop att vi spelar borta omgång 1 men inte omgång 5?
Skriv svar