Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av medu82 »

Och nu har rocky kommit igång med sin silly inlägg igen... O denna gång fått dille på finnar...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

medu82 skrev:Och nu har rocky kommit igång med sin silly inlägg igen... O denna gång fått dille på finnar...
Det är Ville Viitaluomas fel! En finne i laget är precis vad DIF behöver! Kolla bara på Växjö Lakers.
Bild
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Rocky3000 skrev:
medu82 skrev:Och nu har rocky kommit igång med sin silly inlägg igen... O denna gång fått dille på finnar...
Det är Ville Viitaluomas fel! En finne i laget är precis vad DIF behöver! Kolla bara på Växjö Lakers.
Hyvää Soumi
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Rocky3000 skrev:
Lassia

Pikkarainen Rönnberg

Sallinen Viitaluoma Hannula
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Det är inga jättestarka källor, förutom att källan inte skulle mytta om en sådan sak, så helt givet att iaf han tror på det till 100%, och han har ganska bra koll ändå.
macin

Inlägg av macin »

SirDIFalot skrev:Har svårt att tänka mig att vi signat några spelare innan vi vet vilken liga vi spelar i... Att värva Palmebjörk om vi går upp till SHL vore ju tragiskt satt säga.
Menar du att det skulle vara tragiskt att värva en kille som Palmebjörk om vi tar oss upp till SHL? Eller är jag helt ute och cyklar?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Känns som att Nils Andersson håller på och bli förälskad i Djurgården. Tror han stannar även om vi inte går upp. Speciellt om Palmebjörk är signad!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Spelar vi i AS nästa år så ser jag gärna Palmebjörk. Han är bra.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Godnoken skrev:Känns som att Nils Andersson håller på och bli förälskad i Djurgården. Tror han stannar även om vi inte går upp. Speciellt om Palmebjörk är signad!
Hoppas att han vill göra en bra skadefri säsong innan han är nöjd. Sen tror jag vår kära Nils har hållt på Djurgården sen han var liten. Känns lite så tycker jag om man läser mellan raderna fast han kanske inte sagt det rätt ut.

Hade han inte uttryckt att han hade skrivit på ett livstidskontrakt om nu Challe bara hade erbjudit det? Eller var det bara någon här på forumet som skojade att dom hört han säga det.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Henke_F skrev:
Godnoken skrev:Känns som att Nils Andersson håller på och bli förälskad i Djurgården. Tror han stannar även om vi inte går upp. Speciellt om Palmebjörk är signad!
Hoppas att han vill göra en bra skadefri säsong innan han är nöjd. Sen tror jag vår kära Nils har hållt på Djurgården sen han var liten. Känns lite så tycker jag om man läser mellan raderna fast han kanske inte sagt det rätt ut.

Hade han inte uttryckt att han hade skrivit på ett livstidskontrakt om nu Challe bara hade erbjudit det? Eller var det bara någon här på forumet som skojade att dom hört han säga det.
Nä, han sa det under en dag för Djurgården på efterfesten. Visst är det en soft grej att säga inför 100+ fulla fans men på något sätt känns det verkligen som att han gillar Djurgården. Sen att hemmaklubben Björklövens fans motat bort hans bror Erik lär ju inte stärka kärleken till den klubben.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Steef

Inlägg av Steef »

Vad hände med Giulio Scandella? Var han verkligen på väg till oss inför säsongen eller var det bara nått som nån här på forumet kastade ur sig? Det är en spelare jag gillar starkt (ett av hans mål i VM förra året är ju så snyggt), han har gjort 47 poäng på 29 matcher förvisso i Italien men han har ju hyfsade siffror från allsvenskan också. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18000
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Steef skrev:Vad hände med Giulio Scandella? Var han verkligen på väg till oss inför säsongen eller var det bara nått som nån här på forumet kastade ur sig? Det är en spelare jag gillar starkt (ett av hans mål i VM förra året är ju så snyggt), han har gjort 47 poäng på 29 matcher förvisso i Italien men han har ju hyfsade siffror från allsvenskan också. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18000
Intressant. Ja, vad hände med han? Snacka om en poängmaskin! Underskatta inte hockeyn i Italien där spelade vår "frälsare" Petr Kalus för några år sen.

Brynäs kommer att tappa spelare.

Petteri Nokelainen Bild
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Enbom skrev:Spelar vi i AS nästa år så ser jag gärna Palmebjörk. Han är bra.
Sen kan DIF signa Jens Persson, som spelande doktor. Så blir kedjan komplett! :wink:
Bild
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Rocky3000 skrev:
Enbom skrev:Spelar vi i AS nästa år så ser jag gärna Palmebjörk. Han är bra.
Sen kan DIF signa Jens Persson, som spelande doktor. Så blir kedjan komplett! :wink:
Du menar han som slutade spela hockey för att satsa på läkaryrket. Aa... han vore verkligen ett tillskott :shock:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Rocky3000 skrev:
Steef skrev:Vad hände med Giulio Scandella? Var han verkligen på väg till oss inför säsongen eller var det bara nått som nån här på forumet kastade ur sig? Det är en spelare jag gillar starkt (ett av hans mål i VM förra året är ju så snyggt), han har gjort 47 poäng på 29 matcher förvisso i Italien men han har ju hyfsade siffror från allsvenskan också. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18000
Intressant. Ja, vad hände med han? Snacka om en poängmaskin! Underskatta inte hockeyn i Italien där spelade vår "frälsare" Petr Kalus för några år sen.

Brynäs kommer att tappa spelare.

Petteri Nokelainen Bild
Ska man inte underskatta hockeyn i Italien för att Petr Kalus spelat där, eller vad försöker du säga?

Skulle tro att den håller knapp div 1 klass.
Spela fult
Låst