ET: JYP Jyväskylä - Djurgårdens IF, 19/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: JYP Jyväskylä - Djurgårdens IF, 19/12 2013

Inlägg av sPTNC »

Vem var det som tabbade sig på blå vid 3-0 målet???
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Jag har sagt många gånger om att Mattsson inte håller men att skylla på honom i denna match...?
Tycker han har gjort det ganska bra, hur lätta har målen varit att rädda liksom?
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Haha, tagit det sista enkelt hadde ingen målvakt gjort..
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Jag har sagt många gånger om att Mattsson inte håller men att skylla på honom i denna match...?
Tycker han har gjort det ganska bra, hur lätta har målen varit att rädda liksom?
Första ska han ta! Problemet med Mattsson är ju att han släpper retur på varenda jävla skott!
Användarvisningsbild
leffe06
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av leffe06 »

Har vi haft någon utvisning öht?
Användarvisningsbild
leffe06
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av leffe06 »

leffe06 skrev:Har vi haft någon utvisning öht?
Edit: Såg precis...4 minuter.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Jag har sagt många gånger om att Mattsson inte håller men att skylla på honom i denna match...?
Håller med till fullo!
Mattsson har däremot hållit ner siffrorna betydligt för oss snarare än givit bort mål.

Idiotiskt att klandra Mattsson för målen.
1-0, Timmy ger fan i att hjälpa Mattsson och kommer på försent att han ska ta bort sin gubbe.
2-0, Falk gider runt och tänker på sin fina tackling istället för att kämpa på pucken varpå han blir överkörd och bortgjord vilket leder till öppengata och en pass senare har en spelare öppet mål.
3-0, Nils(?) tappar/slarvar med puck vilket ger deras spelare fri gata från halva plan, gör ett kliniskt perfekt avslut rakt upp i krysset som inte många målvakter skulle ta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:Då s24 inte fungerar tänker jag strida mot reglerna här. Ni som har köpt S24, laola1.tv sänder matchen men man behöver använda en vpn. Cyberghost fungerar!
Strider också mot reglerna. Jag använder vpnbook och ser via laola1.tv. Bra kvalitet och gratis. Enkla instruktioner också för att få det att fungera.

Små marginaler. Hade sett annorlunda ut om vi hängt den som tog i stolpen eller en av de 2-3 kvalificerade chanserna vi hade efteråt.
Senast redigerad av Mattebo den 2013-12-19 18:25:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Men detta är ju helt logiskt, var den nån som på allvar trodde det skulle bli en kul vända till Berlin?
Det är skillnad för dessa lag på passiv försäsong & mitt i säsongen.
DIF ser ut som en damlag i jämförelse när det gäller speed, styrka och passningstempo.

Kan ni som stenhårt gillar ET förklara tjusningen med detta?
Det bästa vi kan få med oss hem är 0 skador.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-12-19 18:25:29, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo

Inlägg av Isabo »

13-13 i skott...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det är ju det klassiska DIF-hockey-forum syndromet. Skyll på den som är lättast att beskylla. Ha ingen översikt över spelet överhuvudtaget eller matchbild eller spelare hit och dit. Det är en spelare som får ta all skit om inte hela laget drar lasset, oavsett om han gör en bra match eller inte så är det hans fel. Händer om och om igen, alltid massa domedagsprofeter som ska fram när det är match på gång.
25/4-2025
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag laster inte Mattsson för något utav målen. Det första måste backarna ta bort returen om det inte ska bli mål där. Det är ju ändå ett halvt friläge han räddar.

Felet är slarviga passningar som ger livsfarliga spelvändningar som Jyp utnyttjar. Slarviga passningar fortsätter i vårat PP och vi förlorar duellen vid sargen, vips friläge och mål.

Nej, skärp till passningarna så hade det sett mycket bättre ut resultatmässigt. Dessutom så har vi inte haft marginalerna med oss i våra anfall. Öppet mål och Guter har för hög fart och åker förbi pucken. Sörensen träffar stolpen. Det är helt enkelt inte våran kväll.

Men inget är Mattssons fel denna gång.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Vi har varit bra med förutom de 5 första i andra. JYP's första och andra kedja mot våra dock.. Klasskillnad.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Lee Harvey Oswald skrev:Men detta är ju helt logiskt, var den nån som på allvar trodde det skulle bli en kul vända till Berlin?
DIF ser ut som en damlag i jämförelse när det gäller speed, styrka och passningstempo.

Pengarna? 8)
Fast dem kanske vi redan har fått i och med gruppsegern?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:Men detta är ju helt logiskt, var den nån som på allvar trodde det skulle bli en kul vända till Berlin?

Vi slipper tappa formen under ett längre uppehåll. Nu blir det bara sex dagar utan match innan Almtuna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar