Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår'n

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Ah, ska ta några djupa andetag till. får skylla mina små utbrott på en vältajmad febertopp.
Tror jag fortfarande har svårt att inse det unkna faktum att vi är kanske inte bättre än så här.
Glömmer det lite då & då, det låter rimligt det ni säger..

Så, nu är jag farligt nära nöjd...
Exakt, handlar om att sänka förväntningarna. Vi har potential att vara ett stabilt topplag i den här serien men det är lång väg dit. Just nu är vi inte bättre än såhär och då är det bara att gilla läget och ta de poäng som bjuds.

Jag kom till insikt efter Timrå-matchen, innan den hade jag nog inte riktigt (naivt nog) insett att den här säsongen kommer bli sjukt tuff.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jobbigt när Arnesson, Falk och Holm helt tappat konceptet samtidigt och Lofquist och Huddinge inte får, kan eller bör spela när det osar katt.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Rix skrev:
DIF#1 skrev:Vart fan kan man hitta statistik för PP/BP? Letat runt överallt.. Djurgården måste ju ligga ganska bra till i PP-statistiken. Enorm skillnad mot förra året!

Skön seger idag!
http://stats.swehockey.se/Teams/Statist ... lling/3906

2 i PP dock bara 9 i BP, där måste vi upp ett snäpp, men PP är grymt.
Thanks ;-)
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ljungh förresten, vilken jävla kung, helt annan spelare iår, tar för sig mer på alla sätt. Fortsätt så Markus. Hyll till dig.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nu blev jag förbannad igen, skulle aldrig lyssnat på Zabels ickeanalys av matchen.
-Tycker vi har full koll i 2:a och 3:e

Så där kan en lördagsberusad supporter resonera, det är ok.
Men Tony måste väl ändå sett vad som hände, annars är det oroväckande.
Löven har stolpskott och en handfull lägen mitt i slottet där vi endast räddas av uselt skytte.
Det värsta är att Löven i princip bara behöver kasta ner pucken i DIF:s zon, så fixar vi total oreda alldeles själva.

Jag var lite gråsprängd i hårfästet innan säsongen, kommer vara Gandalf innan detta är över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Det är säkert bra med ett tryggt grundspel, men mer än en uppspelsvariant vore väl bra. Det är ju bara att parkera en gubbe längst med sargen så bryter man varenda uppspel. Djävlar vad förvånade bönderna skulle bli med en plan B upp i mitten ibland. Tvångströja på...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Nu blev jag förbannad igen, skulle aldrig lyssnat på Zabels ickeanalys av matchen.

Löven har stolpskott och en handfull lägen mitt i slottet där vi endast räddas av uselt skytte.
Det värsta är att Löven i princip bara behöver kasta ner pucken i DIF:s zon, så fixar vi total oreda alldeles själva.

Jag var lite gråsprängd i hårfästet innan säsongen, kommer vara Gandalf innan detta är över
PANG......

Där har du problemet....

När DIF mötte Timrå så lät det lika jävla illa,
Södergren (Håkan) frågade efter matchen, "finns det verkligen ingen av alla er i båset som ser vad som håller på att hända, när hela matchen håller på att falla er ur händerna, vad gör ni då?". Zabel hade inget svar då, och det har han aldrig haft, det är där DIFs största problem ligger, Zabel är inte rätt man, PUNKT.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tror (hur fan skulle jag kunna veta) att den gode Zabel är en OK tränare, men jag skulle vilja se en helt annan matchcoach.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Göran

Inlägg av Göran »

Lee Harvey Oswald skrev:Nu blev jag förbannad igen, skulle aldrig lyssnat på Zabels ickeanalys av matchen.

Har sagt det tidigare att Zabel är inte rätt man för detta utvecklingsbara lag . Lyssna bara på inter
vjuven så förstår ni... Han blir vår undergång om dom inte gör sig av med karln .
Göran

Inlägg av Göran »

Caveman skrev:

PANG......

Där har du problemet....

När DIF mötte Timrå så lät det lika jävla illa,
Södergren (Håkan) frågade efter matchen, "finns det verkligen ingen av alla er i båset som ser vad som håller på att hända, när hela matchen håller på att falla er ur händerna, vad gör ni då?". Zabel hade inget svar då, och det har han aldrig haft, det är där DIFs största problem ligger, Zabel är inte rätt man, PUNKT.
Helt rätt ! Han klarar inte av det här jobbet och det måste även styrelsen ha sett !
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Göran skrev: Har sagt det tidigare att Zabel är inte rätt man för detta utvecklingsbara lag . Lyssna bara på inter
vjuven så förstår ni... Han blir vår undergång om dom inte gör sig av med karln .
Du menar att Zabel inte är bra på att utveckla spelare?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

FFFHTB skrev:Kan inte alla som läser härinne bjuda en vän på matchen mot Karskrona? Det är en grymt viktig match och det märks att stödet ger spelarna energi. Gör något bra för Djurgår`n och ta med en polare som kanske inte går så ofta.
Med tanke på att den matchen börjar 18:00 en fredag borde biljetterna snarast ges bort.

Dessutom spelar Sverige avgörande kvalmatch i fotboll samma kväll.

Här hade man chansen att verkligen få till en het match med en hel del publik och så lägger man den inte bara en fredag utan även 18:00. Alla andra dagar och tider hade varit bättre.
Göran

Inlägg av Göran »

Kentta skrev:
Göran skrev: Har sagt det tidigare att Zabel är inte rätt man för detta utvecklingsbara lag . Lyssna bara på inter
Du menar att Zabel inte är bra på att utveckla spelare?
Tycker du själv att han har lyckats med det i sin roll som huvudtränare DIF's A-lag ?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Värva Högmo.....

Ännu en skitmatch egentligen där vi startar som ett topplag och avslutar som ett lag ur degraderingskategorin. Arnesson/Falk hade problem idag, kanske jinxat skiten då jag hyllar röven ur dessa pojkar hittils. Ingen bra match alls i eftermiddags. Sam plockades bort, trots att han i mitt tycke gjorde sina bästa perioder idag? Märkligt. Huddinge är verkligen inget för den här serien. Vi blir totalt menlösa offensivt utan Sörensen. Med hans spelstil så kommer han att åka på fler skador. Vad händer om han blir borta längre framöver? Usch hemska tanke. Grovt beroende av honom.

Reideborn släpper in Björklöven med ännu ett billigt ingripande. Oroande? Mycket möjligt. Publiken är ett skämt idag, majoriteten av pojkarna bakom mig satt ner 50% av matchen. Flesta gubbarna går av läktaren med två och en halv minut kvar av varje period? Hallå fyllekaja? Eller är det prostatan din som börjat flamma upp? Så jävla ruttet om man frågar mig. En blond backslick-nolla bredvid mig försökte starta "Den som inte hoppar" tiotalet gånger. När han gång efter annan blev hyschad vart han sur och vägrade sjunga med i några andra ramsor.

Positivt, PP naturligtvis som såg ruggigt vaket ut. Nisse Andersson bäst på isen, mest för sitt defensiva arbete hör och häpna. Ahlén bästa forward men måste smälla på mera. Båg-svänger var och varannan situation.

Osammanhängande inlägg? Kanske... God natt!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Göran skrev: Tycker du själv att han har lyckats med det i sin roll som huvudtränare DIF's A-lag ?
Till viss del ja. Ljungh har tagit stora kliv, han plockade fram Wennberg under förra säsongen, Sörensen har hittat en extra dimension.

Det är många av dom som var med under förra säsongen som har utvecklats, så svar ja.
Skriv svar