Allsvenskan 2013/2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Är det bara jag som tycker de borde vara med större delen av försäsongen? Eller det kanske dem är fast jag missuppfattade svaret innan?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
Det vore nog optimalt ja. Men tror det handlar om hur många månader de vill/får vara i Sverige av skatteskäl.Pogue Mahone skrev:Är det bara jag som tycker de borde vara med större delen av försäsongen? Eller det kanske dem är fast jag missuppfattade svaret innan?
Expert.
TIK får 25 miljoner kronor i kommunal dopning.
Ett pantbrev på 5 mijoner rivs och en skuld på 24 miljoner till kommunen skrivs visst av med 75% så det enbart återstor ca 5 att betala.
Undrar vilket jävla ramaskrik det skulle bli om DIF fick 25 miljoner av Stockholm för att bygga hovekylag för?
Ett pantbrev på 5 mijoner rivs och en skuld på 24 miljoner till kommunen skrivs visst av med 75% så det enbart återstor ca 5 att betala.
Undrar vilket jävla ramaskrik det skulle bli om DIF fick 25 miljoner av Stockholm för att bygga hovekylag för?
- BaronVonDif
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Trodde granskningen av leksand skulle motverka och ge andra kommuner kalla fötter för denna typ av doping men istället har det fått motsatt effekt och snarare inspirerat andra att följa i deras fotspår.Kall-El skrev:TIK får 25 miljoner kronor i kommunal dopning.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Helt jävla sjukt, DIF och aik betalar svindyr hyra för Hovet och helt störda poliskostnader för sina matcher, medans bondelagen får skriva av skulder och får pengar av kommunerna så fort det skiter sig.
Visst vill man inte att massor av lag ska gå i konkurs, men har man under en längre period misskött ekonomin så ska man fan flyttas ner till DIV 1-2 och få börja om. Man flyttar ner Björklöven och Borås men vissa andra lag får vara kvar för att där anser man att skattepengar ska gå till att rädda lagen.
Visst vill man inte att massor av lag ska gå i konkurs, men har man under en längre period misskött ekonomin så ska man fan flyttas ner till DIV 1-2 och få börja om. Man flyttar ner Björklöven och Borås men vissa andra lag får vara kvar för att där anser man att skattepengar ska gå till att rädda lagen.
Här kan jag ha fel, men är det inte ofta mindre orter med endast ett elitlag av värde som får denna gigantiska hjälp?
VIK kursade ju och de tillhör en större stad - fick ingen hjälp
Björklöven kursade - fick ingen hjälp av Umeå
Borås kursade - fick ingen hjälp av kommunen
Samtliga dessa tre fall har det gemensamt att de kommer från större städer med mer än ett elitlag.
Timrå, Leksand och Mora å andra sidan kommer från mindre orter med endast ett elitlag av värde. ( Och nej jag räknar inte innebandy som något större värde i detta fall. )
Oavsett vilket måste det komma upp regler för hur kommuner får stödja sina elitlag.
VIK kursade ju och de tillhör en större stad - fick ingen hjälp
Björklöven kursade - fick ingen hjälp av Umeå
Borås kursade - fick ingen hjälp av kommunen
Samtliga dessa tre fall har det gemensamt att de kommer från större städer med mer än ett elitlag.
Timrå, Leksand och Mora å andra sidan kommer från mindre orter med endast ett elitlag av värde. ( Och nej jag räknar inte innebandy som något större värde i detta fall. )
Oavsett vilket måste det komma upp regler för hur kommuner får stödja sina elitlag.
- SirDIFalot
Alexander Bergström till Karlskrona. Dom fortsätter värva starkt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Spontant ingen spelare jag hade tackat nej till på vår forwardsplats i top 6. Bergström och sedan en förstacenter hade varit rätt bra.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Spontant ingen spelare jag hade tackat nej till på vår forwardsplats i top 6. Bergström och sedan en förstacenter hade varit rätt bra.
Expert.
Re: Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Timrå levde också på statliga lönegarantin men det är det ingen som bryr sig omBaronVonDif skrev:Trodde granskningen av leksand skulle motverka och ge andra kommuner kalla fötter för denna typ av doping men istället har det fått motsatt effekt och snarare inspirerat andra att följa i deras fotspår.Kall-El skrev:TIK får 25 miljoner kronor i kommunal dopning.

Det är bara när Leksand gör något som folk har något emot det så vi Djurgårdare skulle nog inte
bli mer utskällda än Timrå.Men det är mycket vanligare än vad man tror att kommun går in.Luleå,Modo,Växjö,Brynäs,Färjestad,Hv är dom klubbarna jag vet som har fått riktigt mycket Pengar.Jag tycker däremot att vår marknadsavdelnin borde kunna få in avsevärt mycket mer pengar.
Det finns hur mycket företag som helst i Stockholm som är möjliga sponsorer och det går inte att skylla på konkurens och lägga sig ner och dö.Vi har ett upptagningsområde på nästan TVÅ miljoner människor som kan nå Hovet med lokaltrafiken inom en timmes avstånd.Det man förlorar på vissa gungor får man ta igen på andra karuseller! ES 2014
Boeman skrev: Det finns hur mycket företag som helst i Stockholm som är möjliga sponsorer och det går inte att skylla på konkurens och lägga sig ner och dö.Vi har ett upptagningsområde på nästan TVÅ miljoner människor som kan nå Hovet med lokaltrafiken inom en timmes avstånd.Det man förlorar på vissa gungor får man ta igen på andra karuseller! ES 2014
Börjar bli less på det här argumentet som alla bondeklubb-supportrar slänger runt med. Av dessa 2 miljoner är det endast en bråkdel som är intressenter för en sponsor.
I övrigt är jag 99% säker på att Jönköping tvingade HV betala "normalt pris" för sin arena.
FBK däremot fick en arena gratis av sin kommun värderad till 7-8 miljoner minst.
FBK däremot fick en arena gratis av sin kommun värderad till 7-8 miljoner minst.
Vikas skrev:Boeman skrev: Det finns hur mycket företag som helst i Stockholm som är möjliga sponsorer och det går inte att skylla på konkurens och lägga sig ner och dö.Vi har ett upptagningsområde på nästan TVÅ miljoner människor som kan nå Hovet med lokaltrafiken inom en timmes avstånd.Det man förlorar på vissa gungor får man ta igen på andra karuseller! ES 2014
Börjar bli less på det här argumentet som alla bondeklubb-supportrar slänger runt med. Av dessa 2 miljoner är det endast en bråkdel som är intressenter för en sponsor.
Villka miljoner människor tror du att företagen vill nå ut till då?
Jag menade att dessa två miljoner människor har förutsättningarna att gå på hockey,inte att varje individ skulle ha ett eget företag att sponsra med.
Känndes som du missuppfattade mig eller liknande.
Tror det var du som missförstod mig. Det jag menar är att ur dessa 2 miljoner måste man filtrera ut de inflyttade (som knappast byter lag), bajare, gnagare och allmänt ointresserade. Lägger man därtill faktumet att en del företag antagligen är ganska tveksamma till sponsring då de kan bojkottas av rivaliserande klubbar så är det inte en sån enorm exponering som man skulle kunna tro när det gäller ett stockholmslag.Boeman skrev:
Villka miljoner människor tror du att företagen vill nå ut till då?
Jag menade att dessa två miljoner människor har förutsättningarna att gå på hockey,inte att varje individ skulle ha ett eget företag att sponsra med.
Känndes som du missuppfattade mig eller liknande.
- SirDIFalot
Johan Svensson ?@MrMadhawk 21s
Tvärvändning. Enligt mina uppgifter är Jordan Smotherman mycket nära en övergång till Karlskrona. Mora blåsta isf.
Tvärvändning. Enligt mina uppgifter är Jordan Smotherman mycket nära en övergång till Karlskrona. Mora blåsta isf.
Expert.
- -daniel-
Har läst runt lite på nätet om Smotherman och extremt många (som inte enbart är bittra TAIF fans) säger han har en riktigt jävla rutten karaktär och tål noll motgång. Vi vill helst inte se fler sådana spelare i Djurgården närmaste tiden.SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 21s