Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Har Granath petats av sportsliga skäl senaste två matcherna eller har han blivit skadad? Står ju att han ska spela sen är det Lidström i alla fall.
Granath spelade några byten i första perioden är jag rätt säker på.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av BaronVonDif »

DIF_Soldier skrev:Det är alltså nästa matchs tre poäng som kan göra ordentlig nytta äntligen.

Helt sjukt vad vi ligger efter.

Stabila tre poäng, men de verkliga mandomsproven bröstar upp sig vid horisonten.
Precis, det är ju vinster mot topplagen som ger effekt i tabellen, vinst mot bottenlaget ger ju status quo. Blir spännande att se hur DIF agerar med Gabbe borta och med Bremberg skadad, nu är det väl ingen som saknar Bremberg men han var ju värvad som tilltänkt frälsare och poängkung, nåt vi saknar.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
DIF_Soldier skrev:Det är alltså nästa matchs tre poäng som kan göra ordentlig nytta äntligen.

Helt sjukt vad vi ligger efter.

Stabila tre poäng, men de verkliga mandomsproven bröstar upp sig vid horisonten.
Precis, det är ju vinster mot topplagen som ger effekt i tabellen, vinst mot bottenlaget ger ju status quo. Blir spännande att se hur DIF agerar med Gabbe borta och med Bremberg skadad, nu är det väl ingen som saknar Bremberg men han var ju värvad som tilltänkt frälsare och poängkung, nåt vi saknar.

Skickat från min GT-I9305N
Den bistra sanningen är att Linkan måste komma tillbaka, å det i sin bästa form på ett bra tag, för att vi skall knipa en kvalserieplats. Sådan är känslan.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Någon som mäktar med en kortare sammanställning över hur matchen såg ut?

Landeskog verkar ju ha lekt loss enligt protokollet.. Samt en Enroth som gjort sitt livs match, precis som alla målvakter mot oss.

Hur såg resten av laget ut? Åberg (utöver målet)? Någon som stack ut positivt eller negativt?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:Någon som mäktar med en kortare sammanställning över hur matchen såg ut?

Landeskog verkar ju ha lekt loss enligt protokollet.. Samt en Enroth som gjort sitt livs match, precis som alla målvakter mot oss.

Hur såg resten av laget ut? Åberg (utöver målet)? Någon som stack ut positivt eller negativt?
Enroth är alltså NHL-målvakten från Buffalo, det är således ingen dussinlirare...
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

-daniel- skrev:
dutti skrev:Någon som mäktar med en kortare sammanställning över hur matchen såg ut?

Enroth är alltså NHL-målvakten från Buffalo, det är således ingen dussinlirare...
HAHA, jag ställer mig i skamvrån.. I övrigt då?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nu har vi byggt en grund för att kunna röra oss uppåt i tabellen.

Det som känns så hopplöst är att vi behöver vinna 5 av de 6 kommande matcherna också ifall vi vill lägga oss i kriget om top 3.
Skulle tro att vi behöver vinna 4 av de 6 kommande för att hamna top 7.

Serien har "satt sig" och de översta lagen tappar inte många poäng.
Jag har oehört svårt att tro att vi ska kunna fortsätta vinna. Särskilt inte när Murray, Gabbe och Bengan snart är ett minne blott alla tre.

Vinsten ikväll gav mig ingen större glädje, bara lättnad. Förnedringen mot Karskrona kan komma att bli kostsam.

Kan man hoppas att vi vinner andra halvan av serien?
Vi måste nästan göra det.

Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.

Kämpa DIF
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:
-daniel- skrev:

HAHA, jag ställer mig i skamvrån.. I övrigt då?
Vi äger matchen fullkomligt fram till 1-0, då tappar vi helt plötsligt initiativet och Almtuna släpper på handbromsen och tokkör. Vi lyckas efter mycket möda och stort besvär reda ut situationen och äta oss tillbaka i matchen. I det stora hela så gör vi i mitt tycke en solid insats; många av de skott vi skjuter är dock åt helvete för veka och för lätta för målvakterna. Tyckte inte skottstatistiken speglade den totala matchbilden, men vi var utan tvekan värda att vinna.

Hyfsat bra fart, ovanligt kontrollerat passningsspel (förutom ibland i egen zon). Tycker det kändes som en helt OK laginsats. Finns inte så värst mycket mer att påpeka, Gabbe gör en bra match och får avsluta på ett skoj sätt. Gott så.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.
Delar min syn på det hela totalt! Känns riktigt jobbigt just nu faktiskt; vad händer framöver..? :?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kul seger. Har inte sett matchen då jag själv tränat innebandy men kan någon meddela om det på något sett såg bättre ut än mot Asplöven?

Det absolut roligaste rent spontant är ju naturligtvis att Åberg får visa lite "fuck you" till Rönnberg. Precis så ja hoppats att han skulle reagera, fortsätt så. Men nr 1 är ändå Wennberg. Vår överlag bästa spelare denna säsong efter Douglas Murray och till viss del Otto. Helt underbar spelare att skåda, ser tung ut men ändå snabb. Riktigt trevlig talang vi grävt fram.

Kul också med ytterligare en nolla för Pickard även om det verkar som han haft en relativt lugn afton.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hade Almtuna inte haft Enroth i mål hade det nog kunnat rinna iväg rätt tidigt. Givetvis var man rädd för en kvittering när det bara stod 1-0 men det var egentligen aldrig särskilt farligt. Skottstatistiken är inte särskilt missvisande idag.
Expert.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

-daniel- skrev:Vi äger matchen fullkomligt fram till 1-0, då tappar vi helt plötsligt initiativet och Almtuna släpper på handbromsen och tokkör. Vi lyckas efter mycket möda och stort besvär reda ut situationen och äta oss tillbaka i matchen. I det stora hela så gör vi i mitt tycke en solid insats; många av de skott vi skjuter är dock åt helvete för veka och för lätta för målvakterna. Tyckte inte skottstatistiken speglade den totala matchbilden, men vi var utan tvekan värda att vinna.

Hyfsat bra fart, ovanligt kontrollerat passningsspel (förutom ibland i egen zon). Tycker det kändes som en helt OK laginsats. Finns inte så värst mycket mer att påpeka, Gabbe gör en bra match och får avsluta på ett skoj sätt. Gott så.
Tack! 3 poäng med andra ord.. Alltid något.

Tycker ändå det är känns bra att kunna hålla nollan med den här backuppställningen (typ jagvilleegentligenvaraforward-Gustafsson). Det verkar heller inte ha varit panik och ihopklappning vid en tvåmålsledning som det normalt är. Skönt att kunna vinna tryggt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Hade Almtuna inte haft Enroth i mål hade det nog kunnat rinna iväg rätt tidigt. Givetvis var man rädd för en kvittering när det bara stod 1-0 men det var egentligen aldrig särskilt farligt. Skottstatistiken är inte särskilt missvisande idag.
Det tror jag också, men jag tycker fortfarande man tar galet många onödiga avslut i DIF. Man brukar säga att det aldrig är fel att skjuta men vissa av de avslut vi tar blir liksom aldrig mål på, hur bra "NHL-skott" man än kan tänkas ha (och nej då syftar jag inte på Åberg ;) ).

Men visst hade vi ett markant spelövertag totalt sett, inget snack om saken.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Höjdpunkter någonstans? Eller kommer den där äckelsiten behålla dem för sig själv?
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av minalman »

Min känsla genom hela matchen är att vi har minst en växel till. Endera är vi säkra på resultatet, eller så hittar vi inte växeln, för den används nästan aldrig. Hoppas den finns där när vi möter bättre lag. almtuna var inte ett sådant.

Hank var riktigt bra första halvan av matchen, men försvann.
Var det bara jag som tyckte att alla puckstudsar föll till almtunas fördel.

Konstig match. Spöklik stämning...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar