Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

DIFVästertorp skrev:Är jag den enda som tycker att Fimpens utvisning är ett stort skämt? Han blir ju för fan knuffad på målvakten???? Att han sen blir förbannad e väl inte så jävla konstigt
Knuff? Det var ju ingen som ens var nära honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIFVästertorp skrev:Är jag den enda som tycker att Fimpens utvisning är ett stort skämt? Han blir ju för fan knuffad på målvakten???? Att han sen blir förbannad e väl inte så jävla konstigt
KNUFFAD? Såg du hans åk-bana? KNUFFAD? Nog för att du är DIF-fan men nu får du för fan ge dig. Det var så uppenbart att det var med flit att det liknar ingenting.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Blomstrand har inte ett rätt idag. Otroligt korkade beslut och ett par brända målchanser. Trist att han inte tar vara på chanserna han får.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Är inte lika kritisk som alla, tycker faktiskt att vi spelade helt OK idag. Lite segt men kreativt spel första två perioderna. Kom ut helt fel i tredje och det straffar sig. Tycker att laget var lite för veka, kunde stressat mer i BP. Ludvig Blomstrand....Jag har sett att folk hyllat honom förut men helt ärligt borde man ge honom lite valium innan...Alldeles för övertänd jämt. Tre utvisningar sista tio e helt under isen. Varför bänkade inte Challe honom efter två raka? Kändes verkligen att vi saknade kreativa spelare som Johner och Bremberg och inte minst Landeskog idag. Hoppas Johner får klartecken till nästa match så att Blomstrand bänkas...
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Med flit? Va i helvete såg jag för match.... Bara löjligt ändå att sitta och gnälla på enskilda spelare. Alla gör misstag!

Bara vidrigt med dubbelmoralen mot våra spelare, ena matchen hyllar ni dem för att sen i nästa match säger att de skämmer ut vår förening?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men en positiv med den här matchen var Kim Lennhammer. Han var så jävla bra idag. Varenda beslut han tog var bra. Satt och förundrades hela matchen. Även Markus Ljungh spelade riktigt bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Helt klart med flit! Fimpen har skämt ut oss och hela DIF.... Vad tänkte människan med?
Åtminstone ta ditt straff och sabba inte mer än du redan gjort. Så jävla larvigt!

Kommer vi få se något uttalande om detta från Fimpen tro?
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Där ser vi vilket pisslag vi är utan dom som var borta idag.. Allt hänger på #92 nu, tyvärr.

Utan gubbarna som var borta idag så tror jag att vi skulle ligga i botten av tabellen :(

Blomstrand skulle knappast platsat i J18 med det spel som han spelade idag, bänka honom resten av säsongen..

Fimpen, att han beter sig sådär i DIF skölden hade jag ALDRIG trott, men..

Tack för mig!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Även Adam Reideborn gör en riktigt bra match.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

easer90 skrev:Med flit? Va i helvete såg jag för match.... Bara löjligt ändå att sitta och gnälla på enskilda spelare. Alla gör misstag!

Bara vidrigt med dubbelmoralen mot våra spelare, ena matchen hyllar ni dem för att sen i nästa match säger att de skämmer ut vår förening?

Fimpen är en av de spelare som man verkligen har kunnat hylla på alla sätt och vis!
Störe DIF-hjärta får man leta efter, och en jävel på att kämpa!

Men att bete sig på det viset han gjorde idag är bara otroligt larvigt, skämmigt och ONÖDIGT!
Det enda Fimpen lyckades med var just det, skämma ut sig själv och DIF och förstöra med en otroligt onödig utvisning...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Han blir inte knuffad!
Sen att det är almtuna spelare runt honom när han är på väg fram spelar ingen roll. Han har alltid i världen att avbryta den tacklingen men istället åker han rätt in i målisen. Sen vet ingen av oss om det är med flit. Men som sagt otroligt korkat att fullfölja en sån då det 9/10 ggr leder till boxplay. Vilket är ännu mer korkat då vi ligger under...

Blomstrands hjärnsläpp är inte bättre och dessutom en pinsam diving också på köpet! 3 raka utvisningar från honom va väl det enda han uträttade under 60 min...
There is no I in TEAM!!!!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jag hävdar att den utvisningen var felaktig.
Vi får se vad han själv + Challe säger...
5-3 brukar vara svårt att få dessutom men men. Jag är väl blind dårå.
Vi skriker efter en målskytt. Johner var ju på g innan sjukdomen. Hoppas han har det kvar
Djurgårdens IF
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Fimpen jobbar på bra, gnäll inte på honom. Han ville skapa lite kaos men ingen i Almtuna ville fajtas med honom.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Örebroarn skrev:Är inte lika kritisk som alla, tycker faktiskt att vi spelade helt OK idag. Lite segt men kreativt spel första två perioderna. Kom ut helt fel i tredje och det straffar sig. Tycker att laget var lite för veka, kunde stressat mer i BP. Ludvig Blomstrand....Jag har sett att folk hyllat honom förut men helt ärligt borde man ge honom lite valium innan...Alldeles för övertänd jämt. Tre utvisningar sista tio e helt under isen. Varför bänkade inte Challe honom efter två raka? Kändes verkligen att vi saknade kreativa spelare som Johner och Bremberg och inte minst Landeskog idag. Hoppas Johner får klartecken till nästa match så att Blomstrand bänkas...
Missade du halva andra perioden? Jag tycker vi spelade riktigt bra faktiskt och att detta tar vi hem. Sen hände det något efter ca 9 min i andra. Vet inte vad, men spelarna slog av på takten och jag bara väntade på en time-out som tyvärr aldrig kom. Sen kom 2-2 målet som ett brev på posten. Resten av matchen var Almtuna betydligt hetare än oss.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lennhammer har helt klart växt efter sin svaga inledning. Reideborn visar att han är en fullgod målvakt som vi kan våga spela och inte behöva köra slut på Pickard.

Kedjan med Wennberg, Ottosson och Ölvestad känns bra och välkomponerad.

Tim, Fimpen, Hank i PP? Sluta med det någon gång.

Har vi satt ribban med att skicka Sörensen till J20 efter en olämplig turnover i mittzon borde Blomstrand ligga extremt illa till.

Efterspel för Fimpen? Att peka fuck you till domaren när man är på väg ut är väl knappast något som brukar gillas av förbundet. Vad fick Andreas Pihl när han gjorde det mot oss i slutspelet 09/10?
Expert.
Skriv svar