Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Kul att äntligen Adam fick chansen att stå! Skönt med en stabil målis där bak för en gångs skull! Med tanke på när Chet står, så väntar man bara in när den där jävla klassiska "Pickardstabben" ska komma! Men med Adam blir man lugn. Får han bara ordning på sina egna returerna blir han fan jävligt vass! Hoppas man får chansen att se han igen mot Almtuna och med tanke på hans bakgrund så borde han vara given. Roligt också att se att Challe vågar sattsa på Murray i powerplay, mer sånt Challe!
Någon som vet något om när Linkan kommer till spel?

Inga highlights uppe någonstans?
http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/d4glue3us3wolsey100 skrev:Inga highlights uppe någonstans?
Bra att fler än jag gör det! Ett "håll käften" med det man har kvar av rösten måste vara givet i framtiden. Vill inte höra den där äckliga pissramsan en gång till. Usch.Salas skrev:Dagens bästa var ju utan tvekan när hobby-hopp-supportrarna tystades i slutet när dom på nytt försökte starta "den som inte hoppar"-ramsan. Vi var idag 3-4 st som skrek "käften" utspritt på A18, och jag uppmanar fler att göra det. För det fungerade uppenbarligen helt, många vände sig om och såg lite förvånade ut, och tystnade sedan, innan allt sedan la sig på några sekunder. Så kort och gott, så fort den startas, skrik bara "käften" allt vad ni orkar så kommer vi att få bukt med skiten. Förr eller senare så måste dom lära sig.
Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Kul att vi nu har två målvakter som vågar använda klubban i spelet. Kul för Adam att hålla nollan och hoppas han lyckad hålla tätt även på tisdag.
Granath har senaste tiden tagit några kliv framåt. Lennhammer även han! Känns som det är ett annat driv skridskoåkningen nu än tidigare. Sekvensen när Ölvestad åker för kung och fosterland för att hindra en icingpuck! Så jäkla mycket har han inte trampat på ett tag.
Viktigt att då ordning på PP spelet nu, men det känns skönt att inte tränartrion försöker låtsas som om att det regnar utan själva inser att det måste förbättras.
Åååh en sådan härlig dag!
Kul att se hur spelare fryser till is när de märker att de är påväg att möta Mr Murray.
Granath har senaste tiden tagit några kliv framåt. Lennhammer även han! Känns som det är ett annat driv skridskoåkningen nu än tidigare. Sekvensen när Ölvestad åker för kung och fosterland för att hindra en icingpuck! Så jäkla mycket har han inte trampat på ett tag.
Viktigt att då ordning på PP spelet nu, men det känns skönt att inte tränartrion försöker låtsas som om att det regnar utan själva inser att det måste förbättras.
Åååh en sådan härlig dag!
Kul att se hur spelare fryser till is när de märker att de är påväg att möta Mr Murray.
2014-04-07, vad hände?
-
- Säsongskort: Ja
Många går säkert på pumpen också.Rix skrev:Jo fast det var väl borta i Haparanda?Alexander skrev:Har jag helt fel eller loosade inte Leksand mot Asplöven?Mash skrev:Dagens bottennapp är PP:et - Katastrofalt dåligt så att det är skrattretande.
4-0 mot Asplöven (som kom upp tack vare att Borås inte hade råd med licensen) är inte godkänt i mina ögon. Bra jobbat, ja, men inte godkänt. Vi ska kunna få in 6-7 puckar i mål mot Asplöven, speciellt med chanserna som fanns. Vi ska punktera matchen redan i första där 18 minuter (+/-) går åt att spela powerplay.
Glömde bort Adam.. Inte så mycket att göra men det såg stabilt ut i det han gjorde. Jag tycker han är värd att hålla nollan, klockren insats!
Efterfest hos Conny!
Där tror jag fler, säkert vi inkluderat kan gå på plumpen.
Avgå DJ Yes!
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hatar förvisso lönlösa +1 men det Doyle säger stämmer till 100%. Visst, kul med två vinster men för i helvete, vi pratar om Skogshuggare IF och Fiskestuga HC. Vi ska inte bara vinna dessa matcher, vi ska krossa....och det gör vi inte. Säger som Doyle, hoppas jag får mina ord nerkörda i halsen, men jag är inte övertygad ännu.Doyle skrev:Visst skönt med ytterligare tre pinnar i kappsäcken...Men känner mig ff orolig över kvaliteten i detta DIF-lag. Vi har mött två praktusla lag, Karlskrona o Asplöven som är sååå usla att vi ska fan slå dessa med tvåsiffrigt. Känns som vi inte riktigt håller toppklass i allsvenskan. Vi kommer att få kämpa stenhårt mot de fyra bäst placerade lagen. Tycker fortfarande det svajar rejält. När vi möter mer spelskickligare lag avslöjas vi omgående och misstagen kommer stå som spön i backen. Jag hoppas innerligt jag har fel och får smisk på fingrarna men min oro finns där. DIF lär inte vara i elitserien nästa säsong om inte laget förstärks på flera platser, tro mig ...
Men härliga tre pinnar inväll tack DIF o framförallt, Landeskog, Reideborn och Murray.. (=o)
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Då är vi två! Den är clean med vitt i, påminner lite om Riddans. Om du vill uppfräscha ditt minne, så kan du kolla in Riddans hjälm här: http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7228 Ska bli kul att se vad Djurgårdens materialförvaltare hittar på för design till Chets målvaktshjälm! Hoppas det dröjer, för nu vill jag se Adam i målet minst i tre matcher till!Alexander skrev:Rocky har inte setts till på länge men man var väl förtjust i målvaktshjälmar, tycker Adams var jävligt snygg
Har det någonsin funnits någon mer klockren kandidat till "årets järnkamin" än Douglas Murray? Han är så jäkla klockren i allt han gör så det finns inte. Vilken jäkla klippa.
- SirDIFalot
Jag tycker tyvärr det syns på Sörensen att han blev lite knäckt av petningen. Han vågar inte försöka vara kreativ på samma sätt. Gör det enkla som inte kan resultera i någonting, varken framåt eller bakåt. Tråkigt som sagt.
Om Linkan och Johner är tillbaka till nästa match. Vilka ska ut då?
Landeskog - Ljungh - Åberg
Tim - Fimpen - Hank
Där är två inkörda kedjor. Sen har vi stekheta Wennberg och Ottosson. Honken är gedigen i allt han gör.
Visserligen lär ju Ölvestad vara avstängd.
Hoppas Arnesson får ersätta Granath om hans skada sträcker sig över nästa match(er).
Tim - Fimpen - Hank
Där är två inkörda kedjor. Sen har vi stekheta Wennberg och Ottosson. Honken är gedigen i allt han gör.
Hoppas Arnesson får ersätta Granath om hans skada sträcker sig över nästa match(er).
Expert.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Även om motståndet har varit skräp har det ändå sett markant mycket bättre ut i de senaste matcherna. I dag såg det i början lite segt ut på sina håll men sedan blev det bättre. Inställning och engagemang har ökat sedan matchen mot Örebro. En grymt viktig ingrediens för att vinna matcher. Fattas bara att vi ser uppspel som fungerar snart...Lidingö DIF skrev:Hatar förvisso lönlösa +1 men det Doyle säger stämmer till 100%. Visst, kul med två vinster men för i helvete, vi pratar om Skogshuggare IF och Fiskestuga HC. Vi ska inte bara vinna dessa matcher, vi ska krossa....och det gör vi inte. Säger som Doyle, hoppas jag får mina ord nerkörda i halsen, men jag är inte övertygad ännu.Doyle skrev:Visst skönt med ytterligare tre pinnar i kappsäcken...Men känner mig ff orolig över kvaliteten i detta DIF-lag. Vi har mött två praktusla lag, Karlskrona o Asplöven som är sååå usla att vi ska fan slå dessa med tvåsiffrigt. Känns som vi inte riktigt håller toppklass i allsvenskan. Vi kommer att få kämpa stenhårt mot de fyra bäst placerade lagen. Tycker fortfarande det svajar rejält. När vi möter mer spelskickligare lag avslöjas vi omgående och misstagen kommer stå som spön i backen. Jag hoppas innerligt jag har fel och får smisk på fingrarna men min oro finns där. DIF lär inte vara i elitserien nästa säsong om inte laget förstärks på flera platser, tro mig ...
Men härliga tre pinnar inväll tack DIF o framförallt, Landeskog, Reideborn och Murray.. (=o)
I övrigt finns de senaste matcherna summerade i dagens blogginlägg. Det som jag tycker har blivit bättre samt vad som fortfarande måste förbättras: http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... arde-raka/
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012
Det är Asplöven från division ett, dom ska inte skapa ett skit mot Djurgården.pulverapa skrev: Är du seriös? Vi vinner med 4-0 och de skapar ingenting... Självklart en godkänd match.
Otrolig dålig kvalité på samtliga powerplay och att vi inte lyckas göra mer än fyra mål mot detta fantastiska dåliga laget från Haparanda är oroväckande. Första perioden är ren skit, 8-8 i skott under 10+ min minuter i powerplay!
Vi har 14 minuter i powerplay totalt, det var väl 10-12 minuter bara i första. Gör vi inte mål mot Asplöven gör vi heller inte mål mot andra lag. Tar vi inte vara på chanserna vi får mot t.ex Leksand kommer vi få stryk som heter duga.
- Jim Morrison
Tycker Linkan riskerar att ställas utanför. Eller i alla fall bli nedflyttad till en fjärdekedja. Johner kanske kan ta Ljunghs plats.SirDIFalot skrev:Jag tycker tyvärr det syns på Sörensen att han blev lite knäckt av petningen. Han vågar inte försöka vara kreativ på samma sätt. Gör det enkla som inte kan resultera i någonting, varken framåt eller bakåt. Tråkigt som sagt.
Tim - Fimpen - Hank
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Ölvestad lär vara avstängd. Sen petas nog Blomstrand eller Sörensen.Jim Morrison skrev:Tycker Linkan riskerar att ställas utanför. Eller i alla fall bli nedflyttad till en fjärdekedja. Johner kanske kan ta Ljunghs plats.SirDIFalot skrev:Jag tycker tyvärr det syns på Sörensen att han blev lite knäckt av petningen. Han vågar inte försöka vara kreativ på samma sätt. Gör det enkla som inte kan resultera i någonting, varken framåt eller bakåt. Tråkigt som sagt.
Tim - Fimpen - Hank
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linkan skall naturligtvis inte ner i någon fjärdelina, då kan vi lika gärna riva kontraktet. Vi måste våga lita på att Fredrik fortfarande kan "komma in i det" och leverera i den miljön som han är tänkt att vara i (dvs producerande kedja).
Vi har en del problem men det ser så klart betydligt bättre ut än tidigare, det känns som vi spelar som ett lag och framförallt fått tag om spelet i mittzon. Det är väl typ 6 matcher kvar tills november-uppehållet, största provet kommer borta mot SSK på lördag.
Vi har en del problem men det ser så klart betydligt bättre ut än tidigare, det känns som vi spelar som ett lag och framförallt fått tag om spelet i mittzon. Det är väl typ 6 matcher kvar tills november-uppehållet, största provet kommer borta mot SSK på lördag.