Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Inlägg av Rogga »

minalman skrev:
Rogga skrev:
minalman skrev:Vi behöver inte vinna HA för att gå till ES. Bara komma 7a och spöa masar i mars
Jo, men fortsätter det så här så kommer vi inte att komma 7a och spöa masar i mars, vi kommer att komma sist och få kvala för att hålla oss kvar i AS...
Det fortsätter inte så här! En pinne borta mot Kattsand i första mötet av tre. Vi kan fortfarande ta tio p över hela säsongen av HAs näst mest meriterade lag.
Av ren nyfikenhet; vad får dig att tro att det inte kommer att fortsätta såhär? :?:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev: Självklart skall han bänkas. Helst väldigt länge.
Vi har tappat puck på liknande sätt 5-10 gånger per match hela säsongen. Ska alla dessa spelare bänkas väldigt länge också?
Jag vet inte. Jag tycker att Sörensen är en ointressant spelare för oss, och har så gjort i 5-6 omgångar. Jag är kanske lite vinklad med andra ord, men jag erkänner rakt av att jag gärna slipper se #66 mer.

Jag försöker dock främst glädjas just nu åt att övriga i laget hämtade upp ett hopplöst läge efter Sörensens råblunder.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:Granath är absolut sämst. I alla matcher hittills. Honom skulle jag gärna låna ut till Vita Hästen.
Han och Murray är en av de få backar som spelar rejält ju? Ändå tycker du att fladder-Lidström och halk och sälj-Timmy är bättre? Wtf som de säger idag...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Menar du allvar SirDIFalot? Väntade mig en grovsågning av Tim efter den här matchen och en extrem hyllning av Sörensen! Jävlar vad han gnuggar...
Haha, Tim har spelat upp sig sedan Malmö-målet. Han var jävligt blek innan. Men det är bäst för han för jag har ju tippat 25 poäng av honom i år.

Sörensens miss är ju jävligt olycklig. Gillar inte att peta spelare över en miss sådär då de bara sprider skräck i laget över att göra misstag. Men när Honken och Landeskog kommer tillbaka, samt att Wagge gjorde ett bra jobb så ser det ju inte ljust ut för honom. Men tycker han ska vara med som extraspelare i alla fall. En joker att sätta in.

Är mer besviken på spelare som Hank och Ljungh om vi snackar om forwardsen. Linkan är det ju uppenbart att han inte funkar i dump and chase systemet, skulle Challe spela så kan man ju undra vad han skulle med Linkan till?
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hade räckt att värva en av Hank och Sörensen. Två högst mediokra spelare som knappast kommer bli några vinnare. Årets version av Carlsson och Almtorp!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

@Rogga: de andra orkar inte tagga till fler gånger på 150% mot oss som nu i första mötet. De fixar inte det nästa tre gånger. Inget lag i HA som spelar på sin normala nivå slår oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Trots allt oerhört starkt att komma tillbaka efter den starten. Så en poäng måste man vara nöjd med.

Pickard, Tim, Wennberg och Otto ska ha plus i protokollet.

Men slarvet i försvarszon är under all kritik, herregud vilka bjudningar...

Men trots allt, det finns lite hopp... efter en mörk vecka. Leksand borta är ändå en av säsongens svåraste uppgifter.
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Det är bara backarna som får kritik på den här forumet. Men det är tydligt att utespelarna inte litar på målvakterna. In med en klassmålvakt så börjar detta lag vinna.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Menar du allvar SirDIFalot? Väntade mig en grovsågning av Tim efter den här matchen och en extrem hyllning av Sörensen! Jävlar vad han gnuggar...
Haha, Tim har spelat upp sig sedan Malmö-målet. Han var jävligt blek innan. Men det är bäst för han för jag har ju tippat 25 poäng av honom i år.

Sörensens miss är ju jävligt olycklig. Gillar inte att peta spelare över en miss sådär då de bara sprider skräck i laget över att göra misstag. Men när Honken och Landeskog kommer tillbaka, samt att Wagge gjorde ett bra jobb så ser det ju inte ljust ut för honom. Men tycker han ska vara med som extraspelare i alla fall. En joker att sätta in.

Är mer besviken på spelare som Hank och Ljungh om vi snackar om forwardsen. Linkan är det ju uppenbart att han inte funkar i dump and chase systemet, skulle Challe spela så kan man ju undra vad han skulle med Linkan till?
Svårt att uppnå 25 poäng i ett lag som inte ens gemensamt får ihop 25 :lol: Nemen håller med dig om Hank framförallt. Riktigt tråkig spelare som ensam plockar bort kedjan han lirar med. Tycker synd om Tim och Fimpen!
Rogga

Inlägg av Rogga »

minalman skrev:@Rogga: de andra orkar inte tagga till fler gånger på 150% mot oss som nu i första mötet. De fixar inte det nästa tre gånger. Inget lag i HA som spelar på sin normala nivå slår oss.
Jag hoppas verkligen att du har rätt! För just nu så spelar DIF som ett gäng nackade höns... :evil:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Gibbs skrev:Det är bara backarna som får kritik på den här forumet. Men det är tydligt att utespelarna inte litar på målvakterna. In med en klassmålvakt så börjar detta lag vinna.
Troll.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
minalman skrev:Granath är absolut sämst. I alla matcher hittills. Honom skulle jag gärna låna ut till Vita Hästen.
Han och Murray är en av de få backar som spelar rejält ju? Ändå tycker du att fladder-Lidström och halk och sälj-Timmy är bättre? Wtf som de säger idag...
Granath är för ojämn (taskigt spelsinne. Inte rejäl när det behövs) Lidström är jag helt neutral till. Men överlag har vi djävligt dåliga ( osäkra?) backar utom#3 och han med C.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
Granath är för ojämn (taskigt spelsinne. Inte rejäl när det behövs) Lidström är jag helt neutral till. Men överlag har vi djävligt dåliga ( osäkra?) backar utom#3 och han med C.
Sorry dubbelpostat.
Senast redigerad av minalman den 2012-10-05 21:00:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:
Tycker du på allvar att Granath spelar rejält? Han spelar som en vek jävla kärring sätt till sin storlek och hur han borde kunna spela, men så har han alltid spelat, fruktansvärt överskattad på alla sätt.
Spela fult
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Gibbs skrev:Det är bara backarna som får kritik på den här forumet. Men det är tydligt att utespelarna inte litar på målvakterna. In med en klassmålvakt så börjar detta lag vinna.
Skulle jag vara målvakt i det här laget så skulle jag inte lita på mina utespelare för fem öre!
Skriv svar